Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tööõpetus: 8a P, 8b P, 8c P prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Mart Aardam

poiste tööõpetuse õpetaja

Loodud: 11. jaanuar 2015. a. kell 12.49
Muudetud: 11. jaanuar 2015. a. kell 12.49

Õppeaasta: 2014/2015

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tehnoloogiaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) väärtustab kultuuripärimust ja toimetulekut mitmekultuurilises maailmas;
2) omandab globaalse vaate, analüüsimis- ja sünteesioskuse ning tervikliku maailmapildi;
3) omandab tehnoloogilise kirjaoskuse, sh arendab tehnoloogiaalaseid teadmisi ja oskusi ning tunneb rahulolu praktilisest eneseteostusest;
4) oskab seostada inimest ja teda ümbritsevat ning analüüsida tehnoloogia mõjusid keskkonnale;
5) lahendab loovalt ülesandeid, valdab ideede kujustamise oskust ja leidlikkust toodete loomisel;
6) arvestab eetilisi, esteetilisi ja jätkusuutlikke tõekspidamisi;
7) valdab otsingujulgust, ettevõtlikkust, sõbralikkust ja koostööoskust ning töötahet;
8) omandab teadmisi ja oskusi, käsitsedes erinevaid materjale, töövahendeid ja töötlemisviise;
9) suudab loovalt rakendada teoreetilisi teadmisi praktiliste ülesannete lahendamisel;
10) järgib tööprotsessis ohutuid ja ergonoomilisi töövõtteid ning kõlbelisi käitumisnorme;
11) lähtub toitu valides ja valmistades tervisliku toitumise põhimõtetest;
12) tunnetab oma võimeid ja oskab teha otsuseid edasisel kutsevalikul.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1.-2. Tund
Detaili ristlõige, lihtlõige ja liitlõige.

3.-4. Tund
Töötamine programmidega Gimp2, Raz2vec ja NCcad7.

5.-6. Tund
Praktiline töö – näopilt plastil.

7.-8. Tund
Praktiline töö – näopilt plastil.

9.-10. Tund
Vooluring, trükkplaadile skeemi valmistamine, tingmärgid, elektroonika komponendid, LED'ide ühendamine vooluringi.

11.-12. Tund
Praktiline töö – trükkplaadi valmistamine.

13.-14. Tund
Praktiline töö – elektroonikakomponentidega töö.

15.-16. Tund
Praktiline töö – elektroonikakomponentidega töö.

17.-18. Tund
Praktiline töö – elektroonikakomponentidega töö.

19.-20. Tund
Klaasitööd – klaasitükkide ühendamine sulatamise teel.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased saavad oskuse:
1. Joonestada detailide lõikeid.
2. Kasutada programme Gimp2, Raz2vec ja NCcad7 pildi töötlemiseks.
3. Valmistada trükkplaadile elektriskeemi.
4. Valmistada klaasvitraa˛i sulatamise teel.

Hindamine üles

KG õpilaste sisekorraeeskirjad punkt 3.5.:
Tunniks vajalike vahendite puudumise või mitte kaasatöötamise korral määrab aineõpetaja õpilasele uue aja ja mahu tunnis läbitud teema järele tegemiseks.

Käsitöötunnis vajalike töövahendite puudumise tõttu tegemata jäänud praktilise töö teeb õpilane järgi konsultatsioonitunni ajal, mille eest saab ta ka hinde. Konsultatsioonist põhjuseta puudumise korral hinne "1", mida saab parandada järgmise konsultatsioonitunni ajal.


Konkreetse õpilase töö tegemisel, toote valmistamisel või ülesande lahendamisel hinnatakse:
• kavandamist (originaalsust, iseseisvust, kavandi rakendusvõimalusi, materjali ja töövahendite valiku otstarbekust, toote valmistusviisi, tööjoonise tehnilist korrektsust jms);
• valikute põhjendamise oskust, seoste kirjeldamise oskust teooria ja praktikaga;
• valmistamisprotsessi (koostööoskust, iseseisvust töö tegemisel, materjalide ja töövahendite kasutamise oskust, kirjalike ja infotehnoloogiliste vahendite kasutamise oskust, teoreetilisi teadmisi ja nende rakendamise oskust, ohutustehnika järgimist jms);
• õpilase arengut (edasipüüdlikkust, vaimset ja füüsilist arengut, oma arengupotentsiaali teadvustamist);
• töö tulemust (kavandi õnnestumist, toote viimistlust ja esteetilist väärtust, töö õigeaegset valmimist, töö/toote kvaliteeti jm), üksikute tehnikate sooritamist

Hinne "5"
• töövahendid alati kaasas
• jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
• kindlad teadmised läbivõetud õppematerjali piires
• oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid
• kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni
• töö puhas ja korrektne
• töö alati viimistletud

Hinne "4"
• töös esineb üksikuid vigu
• vajab aeg-ajalt õpetaja juhendamist
• kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni
• vajab eelnevalt õpitud töövõtete ülekordamist
• viimistlus pole täiuslik

Hinne "3"
• õppevahendid aeg-ajalt kodus
• suhtumine töösse huvitu
• tööülesannete täitmisel esineb palju vigu
• töö viimistletud halvasti või poolikult

Hinne "2"
• õppevahendid pidevalt kodus
• õppeülesanded poolikult täidetud
• tööproovid osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata
• suhtumine töösse huvitu
• puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas

Hinne "1"
• õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa

Veerandihinne kujuneb praktiliste tööde hinnetest ja tunnis töötamise hindest.

Konsultatsioonitund toimub esmaspäeviti kell 15.00 ruumis 111.