0 kaarti!
Autor: Kersti Kirs inglise keele õpetaja Kontakt: Kersti.Kirs@nooruse.edu.ee |
Loodud: 5. jaanuar 2015. a. kell 22.28
Muudetud: 22. märts 2015. a. kell 16.56
Õppeaasta: 2014/2015
Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta
Kestvus: 1 tund nädalas
Tööõpetuse tundides
* omandab õpilane vajalikud oskused igapäevaeluks, tööks ja harrastusteks;
* omandab teadmisi mitmesuguste materjalide, töövahendite ja -traditsioonide kohta ning oskab neid oma töös kasutada;
* kogeb eneseteostuse võimalusi käelise tegevuse kaudu, arendab loovust ja esteetilist maitset;
* õpib tundma ja valima sobivamaid töövõtteid, olema säästlik ettevõetud töös;
* arendab tööks vajalikke isiksuse omadusi: vastutustunnet, täpsust, püsivust ning töökultuuri ja -harjumusi; omandab oskuse iseseisvalt mõelda, töötada, otsustada, hinnata oma tööd kriitiliselt;
* hakkab huvi tundma rahvuskultuuri ja selle säilimise vastu.
I nädal 05.-09. jaan
Võileiva retsept - retsepti tutvustamine. Koguste arvestamine.
II nädal 12.-16. jaan
Võileibade valmistamine. Laua katmine. Ohutus köögis.
III nädal 19.-23. jaan
Heegeldamine. Ohutusnõuded, töövahendid, materjalid. Alg- ja ahelsilmus - heegelahelast pildi valmistamine.
IV nädal 26.-30. jaan
Kinnissilmus, tingmärk - kinnissilmuselise tööproovi heegeldamine.
V nädal 02.-06. veeb
Tööproovi viimistlemine ja vormistamine, kinnissilmuse 3 nägu, tööjuhend.
VI nädal 09.-13. veeb
Toiduainete eel- ja külmtöötlemine, toit, toidu- ja toitaine; aedviljad. Mõistekaardi "Toiduainete töötlemisviisid" koostamine.
VII nädal 16.-20. veeb
Aedvilja tükeldamine, tükelduskujud - lihtsa toorsalati valmistamine ja serveerimine.
VIII nädal 23. -27. veeb
Raamatu meisterdamine http://www.pinterest.com/pin/91268329921973828/
IX nädal 02. - 06. märts
Raamatu meisterdamine http://www.pinterest.com/pin/91268329921973828/
X nädal 09. - 13. märts
Raamatu meisterdamine http://www.pinterest.com/pin/91268329921973828/
24.03 Viltimine - tibu
31.03 Viltimine - tibu
07.04 Galeriitund - vaiba kavandamine ja kudumine
14.04 Vaiba kudumine
21.04 Vaiba kudumine
28.04 Kingitus emale
05.05 Kingitus emale
12.05 Käepaela punumine
19.05 Lõnganukk
26.05 Piknikutoidud
Õpilane
* järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha;
* töötab iseseisvalt lihtsama tööjuhendi järgi;
* teadvustab hügieenireeglite järgimise vajadust köögis töötamisel, suhtub kaaslastesse heatahtlikult ning arvestab teiste arvamust;
* valib töövahendid töö eesmärgi järgi ning kasutab neid ohutusnõudeid arvestades; katab toidukorra järgi laua;
* seostab käsitöölõnga jämedust ja eseme valmimiseks kuluvat aega; järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha;
* heegeldab põhisilmuseid ning tunneb mustrite ülesmärkimise viise ja tingmärke;
* teab erinevaid toiduainerühmi (aedviljad) ning tunneb neisse kuuluvaid toiduaineid ja nende omadusi;
* valmistab lihtsamaid tervislikke toite, kasutades levinumaid toiduaineid ning külmtöötlemistehnikaid, valib töövahendid ja seadmed töö eesmärgi järgi ning kasutab neid ohutusnõudeid arvestades;
* mõistab täpsuse vajalikkust õmblemisel ning järgib seda oma töös;
* kavandab omandatud töövõtete baasil jõukohaseid käsitööesemeid.
Tööõpetuse, kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut. Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud tarbeeset tervikuna. Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, tööde õigsus, loogilisus ja lõpptulemuse kvaliteet.
Hinne 5
· töövahendid alati kaasas
· jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
· kindlad teadmised läbivõetud õppematerjali piires
· oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid
· kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni
· töö puhas ja korrektne
· töö alati viimistletud
Hinne 4
· töös esineb üksikuid vigu
· vajab aeg-ajalt õpetaja juhendamist
· kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni
· vajab eelnevalt õpitud töövõtete ülekordamist
· viimistlus pole täiuslik
Hinne 3
· õppevahendid aeg-ajalt kodus
· suhtumine töösse huvitu
· tööülesannete täitmisel esineb palju vigu
· töö viimistletud halvasti või poolikult
Hinne 2
· õppevahendid pidevalt kodus
· õppeülesanded poolikult täidetud
· töö osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata
· suhtumine töösse huvitu
· puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas
Hinne 1
· õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa
· puuduvad töövahendid
E-koolis hinne 0 tähistab õpilase puudumise korral järgivastamist vajavat tööd.
Õppeperioodi kokkuvõttev hinne pannakse välja õppeperioodi lõpul antud perioodi jooksul saadud hinnete alusel.
Konsultatsioon neljapäeviti kell 13.00-14.45 ruumis 410