Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Käsitöö ja kodundus: 4a T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 4. jaanuar 2015. a. kell 22.18
Muudetud: 30. aprill 2015. a. kell 08.34

Õppeaasta: 2014/2015

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tööõpetuse tundides
* omandab õpilane vajalikud oskused igapäevaeluks, tööks ja harrastusteks;
* omandab teadmisi mitmesuguste materjalide, töövahendite ja -traditsioonide kohta ning oskab neid oma töös kasutada;
* kogeb eneseteostuse võimalusi käelise tegevuse kaudu, arendab loovust ja esteetilist maitset;
* õpib tundma ja valima sobivamaid töövõtteid, olema säästlik ettevõetud töös;
* arendab tööks vajalikke isiksuse omadusi: vastutustunnet, täpsust, püsivust ning töökultuuri ja -harjumusi; omandab oskuse iseseisvalt mõelda, töötada, otsustada, hinnata oma tööd kriitiliselt;
* hakkab huvi tundma rahvuskultuuri ja selle säilimise vastu;

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal 05.-09. jaan
Võileiva retsept - retsepti tutvustamine. Koguste arvestamine.

II nädal 12.-16. jaan
Võileibade valmistamine. Laua katmine. Ohutus köögis.

III nädal 19.-23. jaan
Heegeldamine. Ohutusnõuded, töövahendid, materjalid. Alg- ja ahelsilmus - heegelahelast pildi valmistamine.

IV nädal 26.-30. jaan
Kinnissilmus, tingmärk - kinnissilmuselise tööproovi heegeldamine.

V nädal 02.-06. veeb
Tööproovi viimistlemine ja vormistamine, kinnissilmuse 3 nägu, tööjuhend.

VI nädal 09.-13. veeb
Toiduainete eel- ja külmtöötlemine, toit, toidu- ja toitaine; aedviljad. Mõistekaardi "Toiduainete töötlemisviisid" koostamine.

VII nädal 16.-20. veeb
Aedvilja tükeldamine, tükelduskujud - lihtsa toorsalati valmistamine ja serveerimine.

VIII nädal 23. -27. veeb
Raamatu meisterdamine http://www.pinterest.com/pin/91268329921973828/

IX nädal 02. - 06. märts
Raamatu meisterdamine http://www.pinterest.com/pin/91268329921973828/

X nädal 09. - 13. märts
Raamatu meisterdamine http://www.pinterest.com/pin/91268329921973828/

23.-27.03
Stendi koostamine

30.03-03.04
Vitraa˛

06.-10.04
Vitraa˛

13.-17.04
Vitraa˛

20.-24.04
Disainimine ja Kool Looki töödega tutvumine

27.04-01.05
Kevadpüha

04.-08.05
Nööbi õmblemine

11.-15.05
Nööbi õmblemine

18.-22.05
Raamatu tegemine

25.-29.05
Raamatu kõitmine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

* järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha;
* töötab iseseisvalt lihtsama tööjuhendi järgi;
* teadvustab hügieenireeglite järgimise vajadust köögis töötamisel, suhtub kaaslastesse heatahtlikult ning arvestab teiste arvamust;
* valib töövahendid töö eesmärgi järgi ning kasutab neid ohutusnõudeid arvestades; katab toidukorra järgi laua;
* seostab käsitöölõnga jämedust ja eseme valmimiseks kuluvat aega; järgib töötades ohutusnõudeid ning hoiab korras töökoha;
* heegeldab põhisilmuseid ning tunneb mustrite ülesmärkimise viise ja tingmärke;
* teab erinevaid toiduainerühmi (aedviljad) ning tunneb neisse kuuluvaid toiduaineid ja nende omadusi;
* valmistab lihtsamaid tervislikke toite, kasutades levinumaid toiduaineid ning külmtöötlemistehnikaid, valib töövahendid ja seadmed töö eesmärgi järgi ning kasutab neid ohutusnõudeid arvestades;
* mõistab täpsuse vajalikkust õmblemisel ning järgib seda oma töös;
* kavandab omandatud töövõtete baasil jõukohaseid käsitööesemeid.

Hindamine üles

Tööõpetuse, kui loovaine hindamine on individuaalne, arvestab iga õpilase võimeid ja arengut. Hinnatakse teadmisi, loovat tegevust, teadmiste ja oskuste rakendamist iseseisvas praktilises töös, valminud tarbeeset tervikuna. Hindamise aluseks on õpilase areng õppetegevuse käigus, tööde õigsus, loogilisus ja lõpptulemuse kvaliteet.

Hinne 5
· töövahendid alati kaasas
· jälgib õpetajat, mõtleb kaasa, töötab iseseisvalt
· kindlad teadmised läbivõetud õppematerjali piires
· oskab loogiliselt kasutada eelnevalt õpitud töövõtteid
· kavandab iseseisvalt töö, viib selle lõpuni
· töö puhas ja korrektne
· töö alati viimistletud

Hinne 4
· töös esineb üksikuid vigu
· vajab aeg-ajalt õpetaja juhendamist
· kavandab töö õpetaja abiga, kuid viib selle iseseisvalt lõpuni
· vajab eelnevalt õpitud töövõtete ülekordamist
· viimistlus pole täiuslik

Hinne 3
· õppevahendid aeg-ajalt kodus
· suhtumine töösse huvitu
· tööülesannete täitmisel esineb palju vigu
· töö viimistletud halvasti või poolikult

Hinne 2
· õppevahendid pidevalt kodus
· õppeülesanded poolikult täidetud
· töö osaliselt tegemata, esitamata või viimistlemata
· suhtumine töösse huvitu
· puuduvad teadmised läbivõetud õppematerjali osas

Hinne 1
· õpilasel puudub täielikult huvi aine vastu, ei tööta tunnis kaasa
· puuduvad töövahendid
E-koolis hinne 0 tähistab õpilase puudumise korral järgivastamist vajavat tööd.
Õppeperioodi kokkuvõttev hinne pannakse välja õppeperioodi lõpul antud perioodi jooksul saadud hinnete alusel.

Konsultatsioon neljapäeval kell 14.00-14.45 ruumis 407