0 kaarti!
Autor: Ursula Rahnik |
Loodud: 18. jaanuar 2011. a. kell 13.14
Muudetud: 18. jaanuar 2011. a. kell 13.14
Õppeaasta: 2010/2011
Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand
Kestvus: 1 tund nädalas
Aineõpetusega taotletakse, et õpilane:
1)teadvustab oma huvisid, võimeid ja oskusi, mis võimaldavad adekvaatse enesehinnangu kujunemist ning konkreetsete karjääriplaanide tegemist;
2)arendab oma õpioskusi, suhtlemisoskusi, koostöö-, otsustamis- ja infoga ümberkäimise oskusi;
3)arendab soovi ja oskust endale eesmärke seada ja nendeni jõudmiseks süsteemselt tegutseda;
4)kujundab soovi ja valmisolekut elukestvaks õppimiseks ja iseseisvaks karjääriotsuste tegemiseks;
5)tutvub erinevate ametite/elukutsetega, õppides tundma haridus- ja koolitusvõimalusi, tööseadusandlust ning kohalikku majanduskeskkonda.
20.01
Muutuv tööjõuturg: tööjõuturu nõudlus ja pakkumine, konkurents, elukestev õpe, töömotivatsioon.
27.01
Muutuv tööjõuturg: tööjõuturu nõudlus ja pakkumine, konkurents, elukestev õpe, töömotivatsioon.
03.02 ja 10.02
Töötukassa külastamine
17.02
Saare maavalitsuse külastamine
28.02-06.03
Majandustegevusalad, kutsed, ametid, kutsestandardid: elukutsete ja ametite liigitamine.
Haridustee: erialad, haridussüsteem, formaalne ja mitteformaalne haridus, hariduse ja tööturu vahelised seosed
07.-13.03
Karjääriplaneerimine kui elukestev protsess: otsustamine ja seda mõjutavad tegurid, otsustamisraskused, karjääriinfo allikad, infootsimine, alternatiivid, sundvalikud, muutustega toimetulek, karjääriinfo, karjäärinõustamine.
14.-20.03
Karjääriplaneerimine kui elukestev protsess: otsustamine ja seda mõjutavad tegurid, otsustamisraskused, karjääriinfo allikad, infootsimine, alternatiivid, sundvalikud, muutustega toimetulek, karjääriinfo, karjäärinõustamine.
21.-27.03 koolivaheaeg
Õpilane:
1) teab tööturu üldist olukorda, prognoose ja vajadusi, erinevaid ettevõtluse vorme;
2) teab kutseid ja ameteid ning kohalikke majandustegevuse valdkondi;
3) oskab leida infot tööturu kohta;
4) teadvustab ennast tulevase töötajana;
5) teab haridustee jätkamise võimalusi, oskab näha hariduse ja tööturu vahelisi seoseid;
6) teab karjääriplaneerimise põhimõtteid ja arvestab nendega karjäärivalikute tegemisel;
7) suudab otsustada ja teadlikult arvestada otsuseid mõjutavate teguritega;
8) kasutab vajaduse korral karjääriteenuseid (karjäärinõustamine, karjäärinfo vahendamine,
karjääriõpe);
9) teadvustab erinevate elurollide ja -stiilide seoseid tööga;
10) omab teadmisi ja oskusi isikliku karjääriplaani koostamiseks;
11) saab aru oma vastutusest karjääri planeerimisel.
Hinnatakse õpilase teadmisi ja nende rakendamise oskust, üldpädevuste saavutatust suuliste vastuste (esituste), kirjalike ja/või praktiliste tööde ning praktiliste tegevuste alusel, arvestades õpilase teadmiste ja oskuste vastavust ainekavas taotletavatele õpitulemustele. Õpitulemusi hinnatakse sõnaliste hinnangute ja numbriliste hinnetega.
Kursuse jooksul teeb õpilane 3 hindelist kodutööd (I veerandil, III veerandil ja IV veerandil). Samuti koostab õpilane personaalse õpimapi (portfoolio), millesse kogub eneseanalüüsi, ettevõtete külastuse töölehed jt õpiülesannete tulemused ning muud huvipakkuvad elukutse või erialadega seotud materjalid. Selles sisalduvad õpiülesanded võivad olla tehtud kas üksi või rühmatööna. Õpimapi kaitsmist hinnatakse kursuse koondhindena.
Kodutöö hindamisel arvestatakse:
1)kodutöö ülesehitust ja kasutatud materjali sobivust;
2)teooria sisukust ja selle seostamist praktikaga;
3)kodutöö esitlust
Hinne "5": 90 - 100 punkti; Hinne "4": 70- 89 punkti; Hinne "3": 45-69punkti
Kursuse hinne koosneb:
Kodutöö nr 1 10 punkti
Kodutöö nr 2 10 punkti
Kodutöö nr 3 10 punkti
Osalemine tundides 20 punkti
Õpimapp 50 punkti
Kõik tööd on kirjalikud ja kohustuslikud.
Konsultatsioon kolmapäeviti kell 16-17.00 ruumis 116