0 kaarti!
Autor: Heidi Truu eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee |
Loodud: 17. jaanuar 2011. a. kell 20.34
Muudetud: 17. jaanuar 2011. a. kell 20.38
Õppeaasta: 2010/2011
Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand
Kestvus: 4 tundi nädalas
Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat, arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse, õpib mõtestatult lugema ja kirjutame eri liike tekste, loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma, õpib hankima teavet erinevatest allikatest.
I nädal 17-21 jaan
1. Näiteid eesti murdekirjandusest
2. Ekke Moor" sisutöö
3. Laen- ja tehissõnad
4. Kõne vastamine- esitamine
II nädal 24-28 jaan
1. Ühekeelsed sõnaraamatud
2. Kõne vastamine- esitamine
3. Mitmekeelsed sõnaraamatud
4. Ed. Bornhöhe "Kuulsuse narrid"
III nädal 31. jaan- 4.veebr
1. Tarbekirjad: avaldus, CV, elulookirjeldus,seletus, protokoll
2.############################################
3. A. Hava "Nõmmelill"
4. Juhan Liivi luule (lk 102-104)
IV nädal 7-11 veebr
1. Täheortograafia. Sulghäälikute õigekiri
2. Fr. Tuglas "Popi ja Huhuu"
3. Täheortograafia
4. "Popi ja Huhuu"
V nädal 14-18 veebr
1. H õigekirjutus
2. Fr. Tuglas Öisi mõtisklusi" Marginaal
3. Etteütlus
4. M Under "Merilehmad" Ballaad
VI nädal 21-23 veebr
1. Tagasiside etteütlusest, i ja j õigekiri
2. E. Enno luule
3. Üksikhääliku ja häälikuühendi märkimine kirjas
4. A. Gailit "Valged ööd" (katk "Toomas Nipernaadi")
VII nädal 28 veebr - 4. märts
1. Harjutav etteütlus
2. Ed. Vilde "Pisuhänd"
3. Etteütlus (i ja j õigekiri ja häälikuühend)
4. J.Sütiste "Rüblik"
VIII nädal 7-11 märts
1. Võõrsõnade ortograafia
2. A. Kivikas "Nimed marmortahvlil"
3. Võõrsõnade ortograafia
4. "Nimed marmortahvlil"
IX nädal 14-18 märts
1. Arvestuslik töö võõrsõnade peale
2. Vabadussõda - algus, meenutusi sõjast,
3. E. Nüganeni filmi "Vabadussõda"vaatamine
4. ################################
Õpilane tunneb erinevaid sõnaraamatuid, tunneb eesti murrete iseloomulikke jooni, kinnistab häälikuühendi, i ja j , h tähe ja võõrsõnade ortograafiat. Oskab koostada tarbekirju. Õpib koostama kõnet ja seda esitama, tunneb eesti kirjandusklassikuid ja nende teoseid.
Õpilane saab viis arvestuslikku hinnet ( raamatu sisutöö, kõne koostamine ja esitamine ning kolm etteütlust) ja kodu- ning klassitööde hinded.
Etteütlus
"5" 0-1 viga
"4" 2-3 viga
"3" 4-7 viga
"2" 8- 14 viga
"1" 15-
Kontrolltöö
"5" 100-90 %
"4" 89-70 %
"3" 69-50 %
"2" 49-25 %
"1" 24
Kirjand
"5" tekst vastab teemale, on isikupärane, mõtted esitatud selgelt, lausestus korrektne, ülesehitus loogiline ja liigendatud, 0-3 viga,
"4" tekst vastab teemale, mõtted esitatud selgelt, lausestus kohati ühekülgne, ülesehituses liigendusvigu, 4-8 viga
"3" tekst vastab teemale, on arusaadav, lausestusraskused, liigendusvead, 9-12 viga
"2" tekst on raskesti mõistetav, lause ja sõnavara algeline, ülesehitus ebaloogiline, üle 12 vea.
"1" tekst ei vasta teemale, palju vigu