Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 5c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Virge Lember

inglise keele õpetaja

Kontakt: Virge.Lember@nooruse.edu.ee

Loodud: 11. detsember 2014. a. kell 12.12
Muudetud: 16. märts 2015. a. kell 17.45

Õppeaasta: 2014/2015

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

III VEERAND
I nädal 5. - 9. jaanuar
Esinemine ja etlemine (kirjanduse õ lk 42-43, lk 50-51)

II nädal 12. - 16. jaanuar
Ümberjutustus

III nädal 19. - 23. jaanuar
Jutu kirjutamine (eesti keele õ lk 64-66, tv lk 58-59)

IV nädal 26. - 30. jaanuar
Mõtete kogumine (eesti keele õ lk 67-68, tv lk 60-61)

V nädal 2. - 6. veebruar
Tagasiside (eesti keele õ lk 69-71, tv lk 62-63)

VI nädal 9. - 13. veebruar
Teksti viimistlemine ja puhtandi kirjutamine (eesti keele õ lk 72-73, tv lk 64-65)

VII nädal 16. - 20. veebruar
Põnevusjutu kirjutamine (eesti keele õ lk 74)

VIII nädal 23. - 27. veebruar
Klassi põnevuslugude kogumiku koostamine.

IX nädal 2. - 6. märts
III veerandil loetud raamatu lugemiskontroll

X nädal 9. - 13. märts
Veerandi kokkuvõte.

IV VEERAND
I nädal 23. - 27. märts
Plaani lugemine eesti k õ h 184. Intervjuust info leidmine eesti k õ h 189

II nädal 30. märts - 3. aprill
Suur reede

III nädal 6. - 10. aprill
Telesaate tutvustus eesti k õpik h 178-179

IV aprill 13. - 17. aprill
Vahetunniküsitlus eesti k õ h 207

V nädal 20. - 24. aprill
Loovtöö kirjutamine.

VI nädal 27. aprill - 1. mai
Kevadpüha

VII nädal 4. - 8. mai
IV veerandil loetud raamatu lugemiskontroll

VIII nädal 11. - 15. mai
Lugemiskontrolli analüüs.

IX nädal 18. - 22. mai
Rahvakalendri tähtpäevade ristsõna koostamine.

X nädal 25. - 29. mai
Ristsõnade lahendamine

XI nädal 1. - 3. juuni
Praktikanädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

5. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Õppeprtsessi käigus hinnatakse töölehtede täitmist, rühmatööd, omaloominguliste juttude kirjutamist, iseseisva töö oskust, funktisonaalset lugemist, kuulamisülesannete täitmist jne.

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava (õpilast toetava) hindamise põhimõtteid. Tekstiõpetuse hinne on kokkuvõttev hinnang II ja IV veerandi lõppedes - arvestatud/mittearvestatud (A/MA). Tekstiõpetuses tehtud töid võib hinnata ka viiepallisüsteemis. Hinne kantakse koos vastava selgitusega eesti keele või kirjanduse päevikusse ekoolis.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö järele vastata 10 päeva jooksul. Õpilasele ja lapsevanemale meeldetuletuseks kajastub esitamata töö või sooritamata kontrolltöö eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Õpilase hindamine, kellele on rakendatud IÕK:
1) arvestatakse õpilase õpioskuste iseärasustega;
2) kasutatakse diferentseeritud ehk õpilase võimeid ja arengut arvestavat hindamist;
3) kontrollimisel kasutatakse lihtsustatud või vähendatud materjaliga tööd;
4) hinnatakse väiksemate osade kaupa.

Konsultatsioonid ja järelvastamine esmaspäeviti kell 13.45 - 14.45 ruumis 403 või kokkuleppel õpetajaga.