0 kaarti!
Autor: Gerta Nurk bioloogiaõpetaja Kontakt: Gerta.Nurk@nooruse.edu.ee |
Loodud: 20. oktoober 2014. a. kell 16.00
Muudetud: 20. oktoober 2014. a. kell 16.00
Õppeaasta: 2014/2015
Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand
Kestvus: 2 tundi nädalas
Põhikooli bioloogiaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) tunneb huvi bioloogia ja teiste loodusteaduste vastu ning saab aru nende tähtsusest ja seostest igapäevaelus ning inimühiskonna ja tehnoloogia arengus;
2) suhtub vastutustundlikult elukeskkonda, väärtustades bioloogilist mitmekesisust, jätkusuutlikku ja vastutustundlikku eluviisi ning säästva arengu põhimõtteid;
3) on omandanud ülevaate elusloodusest, selle olulisematest protsessidest, organismide omavahelistest suhetest ja seostest eluta keskkonnaga ning kasutab korrektset bioloogiaalast sõnavara;
4) lahendab probleeme, rakendades selleks muu hulgas loodusteaduslikku meetodit, ning langetab otsuseid, tuginedes teaduslikele, sotsiaalsetele, majanduslikele, eetilis-moraalsetele seisukohtadele ja õigusaktidele;
5) planeerib, teeb ja analüüsib loodusteaduslikke uuringuid ning esitab saadud tulemusi;
6) kasutab erinevaid infoallikaid ning hindab kriitiliselt neis sisalduvat teavet;
7) kasutab bioloogiat õppides tehnoloogiavahendeid, sh IKT võimalusi;
8) saab ülevaate bioloogiaga seotud elukutsetest ning bioloogiateadmiste ja -oskuste vajalikkusest erinevates töövaldkondades;
9) arendab loodusteaduste- ja tehnoloogiaalast kirjaoskust, loovust ja süsteemset mõtlemist ning on motiveeritud elukestvaks õppeks.
1. Veri. Vere koostis – vereplasma, erütrotsüüdid, leukotsüüdid, trombotsüüdid, hemoglobiin. Vere hüübimine. Vererühmad.
2. Vereringeelundkonna haigused.
3. Immuunsüsteem. Antikehad. Immuunsuse vormid. Vaktsineerimine. Allergia.
4. Kordamine
5. KONTROLLTÖÖ (Vereringeelundkond. Immuunsüsteem)
6. Toitained ja ensüümid. Toitainete energeetiline väärtus.
7. Tervislik toitumine. Dieet. Söömishäired.
8. Seedeelundkonna ehitus. Seedekulgla. Seedenäärmed.
9. Õppefilm „Söömise masinavärk“
10. Erituselundkond. Jääkainete eemaldamine. Uriini tekkimine
11. Kordamine
12. KONTROLLTÖÖ (Seedeelundkond. Erituselundkond)
13. Hingamiselundkond. Rakuhingamine, hingamisteed, hingamissagedus. Hingamiselundid ja nende ülesanded.
14. Õppefilm "Hingamine. Tavalisemad hingamisteede haigused
15. Praktilised tööd
Õpilane:
1) seostab inimese elundkondi nende põhiülesannetega;
2) peab oluliseks enda tervislikku treenimist.
3) analüüsib inimese vereringeelundkonna jooniseid ja skeeme ning selgitab nende alusel elundkonna talitlust;
4) seostab erinevate veresoonte ja vere koostisosade ehituslikku eripära nende talitlusega;
5) selgitab treeningu mõju vereringeelundkonnale;
6) seostab inimese sagedasemaid südame- ja veresoonkonnahaigusi nende tekkepõhjustega;
7) väärtustab südant, vereringeelundkonda ja immuunsüsteemi tugevdavat ning säästvat eluviisi.
8) koostab ja analüüsib seedeelundkonna ehituse jooniseid ja skeeme ning selgitab nende alusel toidu seedimist ja toitainete imendumist;
9) selgitab valkude, rasvade, süsivesikute, vitamiinide, mineraalainete ja vee ülesandeid inimorganismis ning nende üle- või alatarbimisega kaasnevaid probleeme;
10) järgib tervisliku toitumise põhimõtteid.
11) analüüsib hingamiselundkonna ehituse ja talitluse kooskõla;
12) koostab ning analüüsib jooniseid ja skeeme hingamiselundkonna ehitusest ning sisse- ja väljahingatava õhu koostisest ning selgitab nende alusel hingamise olemust;
13) analüüsib treeningu mõju hingamiselundkonnale;
14) selgitab hingamiselundite levinumate haiguste tekkepõhjusi ja haiguste vältimise võimalusi;
15) suhtub vastutustundlikult oma hingamiselundkonna tervisesse.
Veerandis hinnatakse kontrolltöid, koduseid töid, iseseisvaid töid klassis, tunnikontrolle, praktilisi töid, jms.
Õppeveerandi kokkuvõttev hinne moodustub:
1 ) KONTROLLTÖÖ (Vereringeelundkond. Immuunsüsteem) 1/3 hindest;
2) KONTROLLTÖÖ (Seedeelundkond. Erituselundkond) 1/3 hindest;
3) kodused tööd, iseseisvaid tööd klassis, tunnikontrollid, praktilisi tööd jms. kokku 1/3 hindest
Tööde hinded:
5 - 90%-100%
4 - 75%-89%
3 - 50%-74%
2 - 20%-49%
1 - 0%-19%
Kõiki tegemata või ebaõnnestunud töid on võimalik järgi vastata 1 kord esimesel võimalusel peale hinde teadasaamist. Konsultatsioon ja järelvastamine esmaspäeviti 14.00-17.00 ruumis 105
Kui õpilane on tunnist puudunud, siis tuleb läbivõetud osa iseseisvalt omandada vastavalt e-koolis olevale kirjeldusele või tulla abi saamiseks konsultatsioonitundi.