0 kaarti!
Autor: Ruth Rist klassiõpetaja Kontakt: Ruth.Rist@nooruse.edu.ee |
Loodud: 20. oktoober 2014. a. kell 15.16
Muudetud: 20. oktoober 2014. a. kell 15.16
Õppeaasta: 2014/2015
Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand
Kestvus: 1 tund nädalas
Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.
27.okt - 31.okt
Rahvakalendri tähtpäevade ettekanded ( hinne ajaloo päevikusse) Mihklipäev. Hingedepäev .õ lk 70-73, tv lk 34-35
3.-7.nov
J. Kunder "Vigur rehepapp" muinasjutuga tutvumine ja võrdlemine seda muinasjutuga "Ise". Mõistekaardi koostamine
10.-14.nov
Muinasjutud. Muinasjutu tunnused. Uudisest muinasjutu tegemine K õ lk 44, tv lk 22-23 (lisalugemine Udmurdi muinasjutt " Kask ja kaunitar" õ lk 96-97)
17.-21.nov
Anekdoodirääkimise võistlus. Loovtöö: Omaloomingulise muistendi kirjutamine (hinne kirjanduse päevikus)
24.-28.nov
Friedrich Reinhold Kreutzwald. (Lõiming kodulooga - eesti rahva eepos "Kalevipoeg"). Eno Raud „Kilplased“, klassiväline lugemine. ( kirjanduse õpik lk 58-61, tv lk 29). Kilplaste tegevuste tõlgendamine ja huumori leidmine tekstist;
1.-5.dets
Lugemispäevik. Klassiväline lugemine: lugemiskontroll
8.-12.dets
Tähtpäevadest jutustamine, nende omavahel võrdlemine, rühmaarutelu; Menüü, postkaardi ja SMS-i kirjutamine;rühmatöö: jõulude tähtsuse üle arutlemine; (kirjanduse õ lk 78-79 tv lk 40-41, ristsõna lk 43) Lisalugemine Norra rahvajutt " Vanaaegne jõuluõhtu" õ lk 100-101
15.-19.dets
Jõulujutud ja -luuletused
5. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd
Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. Aine on arvestuslik (II ja IV veerandil). Tekstiõpetuses saadud hinne kantakse koos vastava selgitusega kas eesti keele või kirjanduse hinnete hulka.
Konsultatsioon kolmapäeval, kell 14.00 ruumis 306.