0 kaarti!
Autor: Liivi Erlenbach õpetaja Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee |
Loodud: 19. oktoober 2014. a. kell 09.38
Muudetud: 3. november 2014. a. kell 09.58
Õppeaasta: 2014/2015
Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand
Kestvus: 1 tund nädalas
Tekstiõpetus toetab emakeele ja kirjanduse õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; mõistab kirjandust kui oma rahvuskultuuri olulist osa ja eri rahvaste kultuuri tutvustajat;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid; kasutab vajaliku teabe hankimiseks eri allikaid, sh sõnaraamatuid ja internetti
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist;
10. tõlgendab, analüüsib ja mõistab teoses kujutatud lugu ning tegelassuhteid, elamusi ja väärtusi; mõistab ning aktsepteerib erinevaid seisukohti, mis võivad tekkida kirjandusteost lugedes;
11. jutustab teksti- või elamuspõhiselt ning arutleb teoses toimunu üle, väljendades end korrektselt, kirjutab nii jutustavaid kui ka kirjeldavaid omaloomingulisi töid
27.10 Kaval infootsing õ.lk. 30 - 33, tv lk. 28
03.11Kuidas lugeda teabeteksti ? õ.lk. 27 - 29, tv lk. 24 - 27
10.11Millest lugu räägib ( Õigekirjaõpik -ÕK lk. 60, tv lk. 54 - 55
17.11 Jutu ülesehitus ÕK lk. 61 - 63, tv lk. 56 - 57
24.11 Jutu kirjutamine ÕK lk. 64 - 66, tv lk. 58 - 59
01.12 Mõtete kogumine ÕK lk. 67 - 68, tv lk. 60 - 61
08.12 Tagasiside ÕK lk. 69 - 71, tv lk. 62 - 63
15.12 Teksti viimistlemine. Puhtandi kirjutamine ÕK lk. 72 - 73, tv lk. 64 - 64 - 65
5. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
1) valib juhendamise toel suhtluskanali; peab sobivalt telefonivestlusi ning kirja- ja meilivahetust;
2) leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
3) esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;
4) võtab loetut ja kuuldut lühidalt kokku nii suulises kui ka kirjalikus vormis.
Teksti vastuvõtt
1) tunneb õpitud tekstiliike (tarbe-, teabe- ja meediatekste) ning nende kasutamise võimalusi;
2) loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste;
3) võrdleb tekste omavahel, esitab küsimusi ja arvamusi ning teeb lühikokkuvõtteid;
Tekstiloome
1) leiab juhendamise toel tekstiloomeks vajalikku kirjalikku või suusõnalist teavet raamatukogust ning internetist;
2) tunneb kirjutamise põhietappe;
3) jutustab, kirjeldab ning arutleb suuliselt ja kirjalikult,
4) vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
5) esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande);
6) kirjutab eesmärgipäraselt loovtöid ja kirju (ka e-kirju ja sõnumeid),
7) avaldab viisakalt ning olukohaselt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
Õigekeelsus ja keelehoole
1) järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
2) moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
3) kontrollib õigekeelsussõnaraamatust sõna tähendust ja õigekirja;
4) rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes
Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. Hinne õppeaasta lõpul "arvestatud" A/ "mittearvestatud" MA (õpimapp, klassiväline lugemine, rühmatööde tegemine). Tekstiõpetuse hinded kantakse e-koolis eesti keele ja kirjanduse päevikusse (vt märkust tunnikavas ). Konsultatsiooniaeg esmaspäeviti kell 14. 00 - 15.00 klassis 303.