Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 4c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kersti Kirs

inglise keele õpetaja

Kontakt: Kersti.Kirs@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. september 2014. a. kell 12.08
Muudetud: 26. oktoober 2014. a. kell 21.48

Õppeaasta: 2014/2015

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal 01. sept
Sissejuhatus ainesse. Suhtlemine. Suuline ja kirjalik kõne. Nimekaardi kujundamine (nimi + illustreeriv sümbol, joonistus vms), enda tutvustamine kaardil oleva lahtiseletamisega. Mõttekaardi koostamine (MINA), paaristööna oma mõttekaartide tutvustamine, võrdlemine, lisainfo küsimine kaaslaselt, mõttekaartide täiendamine. Paarilise iseloomustamine (kirjalik), selle ettelugemine kaaslasele. Arvamus kirjutatust-kuuldust.

II nädal 08. sept
Kuidas juttu lugeda? Kuidas ümberjutustada? „Naabrimehe ahned mesilased“ Tv h 33 Situatsioonimängud. Ühest ja samast sündmusest rääkimine erinevas rollis olevatele inimestele (emale, sõbrale, politseile, õpetajale). Rühmatöö (suhted ja suhtumised).

III nädal 15. sept
Mõistekaardi koostamine loetud teksti „ Blogi“ põhjal. Blogi. Lugemispäevik. Lugemissoovitus. Minu pere naljakad juhtumised, kirjutamine ja jutustamine. Raamatublogi. Kuidas raamatut valida? Õ lk 35 ül 6

IV nädal 22. sept
Rühmatöö: valitud raamatu tutvustamine. Kirjaniku tutvustuse kirjutamine. Õ lk 43 ül 9

V nädal 29. sept
Ilukirjandus ja teabekirjandus. Kaali järvega seotud muistendid (muistendi "taastamine" segipaisatud lausetest, samatähenduslike sõnade leidmine tekstist. Kaali meteoriidikraatrid (teabetekst) + töö teabekirjandusega (lisainfo otsimine "tahan sellest rohkem teada" väidete juurde).

VI nädal 06. okt
Olulise eristamine ebaolulisest. Töö teabetekstiga (mõistetava lühikokkuvõtte koostamine). Teabeteksti lugemine TV h 95-97

VII nädal 13. okt
Fakt ja arvamus. Avaldame arvamust.

27. - 31. okt
Hingedepäev. Raamatukogud. Raamatukogus käitumise eeskirjad. E-kataloog. õ lk 114-117; tv lk 78-79

03. - 07. nov
"Karupoeg Puhh" IV peatükk õ lk 106-111; tv lk 74-75

10. nov - 14. nov
„Ahastav algus” Õpik lk 118–121 Tv h 154–155 Tegelase lühitutvustuse kirjutamine.

17. nov - 21. nov
Fantaasiajutu kirjutamine õ lk 127 h 4

24. nov - 28. nov
Saaremaa Keskraamatukogu külastus

01. dets - 05. dets
"Kaks sõpra" - ümberjutustuse kirjutamine tv h 203

08. dets - 12. dets
Internet infoallikana Õpik lk 156–157 Tv harj 214–217 Referaadi kirjutamise juhised. Õ lk 164, lk 178-179

15. dets - 19. dets
Jõululuuletuste kirjutamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

4. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. Hinded kajastuvad eKoolis eesti keele päevikus ja tööd kogutakse eesti keele tööde kausta (õpimapp). Tekstiõpetuses kokkuvõttev hinnang - arvestatud/mittearvestatud (A/MA) poolaasta lõpul (dets, mai).

Konsultatsioon neljapäeval kell 13.00-13.45 ruumis 410.