Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 4a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Kristel Paju

klassiõpetaja

Kontakt: Kristel.Paju@nooruse.edu.ee

Loodud: 31. august 2014. a. kell 12.27
Muudetud: 27. oktoober 2014. a. kell 20.53

Õppeaasta: 2014/2015

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal 01. sept
Sissejuhatus ainesse. Suhtlemine. Suuline ja kirjalik kõne. Nimekaardi kujundamine (nimi + illustreeriv sümbol, joonistus vms), enda tutvustamine kaardil oleva lahtiseletamisega. Mõttekaardi koostamine (MINA), paaristööna oma mõttekaartide tutvustamine, võrdlemine, lisainfo küsimine kaaslaselt, mõttekaartide täiendamine. Paarilise iseloomustamine (kirjalik), selle ettelugemine kaaslasele. Arvamus kirjutatust-kuuldust.

II nädal 08. sept
Kuidas juttu lugeda? Kuidas ümberjutustada? „Naabrimehe ahned mesilased“ Tv h 33 Situatsioonimängud. Ühest ja samast sündmusest rääkimine erinevas rollis olevatele inimestele (emale, sõbrale, politseile, õpetajale).

III nädal 15. sept
Mõistekaardi koostamine loetud teksti „ Blogi“ põhjal. Blogi. Lugemispäevik. Lugemissoovitus. Minu pere naljakad juhtumised, kirjutamine ja jutustamine. Raamatublogi. Kuidas raamatut valida? Õ lk 35 ül 6

IV nädal 22. sept
Pealkirjad, nimed ja nimetused

V nädal 29. sept
Kuidas on tekkinud Suur Munamägi? Kas Kalli järve põhjas on elu? Kuidas on tekkinud Kuressaare-Kuivastu mnt. ? Kirjutame ise ühe legendi loovtööde vihikusse ( hinne kajastub eesti keeles).

VI nädal 06. okt
Leksikoni kasutamine, võõrsõnad.

VII nädal 13. okt
Leiutis

27. okt
Kordame kontrolltööks - harjutava kt. nr. 2 analüüs

03. nov
"Karupoeg Puhh" IV peatükk õ lk 106-111; tv lk 74-75

10. nov
„Ahastav algus” Õpik lk 118–121 Tv h 154–155 Tegelase lühitutvustuse kirjutamine.

17. nov
Fantaasiajutu kirjutamine õ lk 127 h 4

24. nov
Saaremaa Keskraamatukogu külastus

01. dets
"Kaks sõpra" - ümberjutustuse kirjutamine tv h 203

08. dets
Internet infoallikana Õpik lk 156–157 Tv harj 214–217 Referaadi kirjutamise juhised. Õ lk 164, lk 178-179

15. dets
Jõululuuletuste kirjutamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

4. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti;
Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid.
Tööd kogub õpilane õppeaasta jooksul eesti keele tööde kausta.
Tekstiõpetuses tehtud töid võib hinnata, hinne märgitakse eKoolis eesti keele päevikusse.
Tekstiõpetuses kokkuvõttev hinnang - arvestatud/mittearvestatud poolaasta lõpul.

Konsultatsioon reedel kell 13.00-13.45 ruumis 407 või kokkuleppel õpetajaga.