Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 5b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Sirje Mehik

klassiõpetaja

Kontakt: Sirje.Mehik@nooruse.edu.ee

Loodud: 17. märts 2014. a. kell 15.42
Muudetud: 17. märts 2014. a. kell 15.53

Õppeaasta: 2013/2014

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid;
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25.03 Haiku kirjutamine
01.04. Luuletuse ilmekas esitamine (peast). 
08.04. Kristiina Kassi või Ilmar Tomuski raamatute tutvustamine klassikaaslastele
15.04. I. Soopan "Kõik poisid ei saa suureks" (Kirjanduse õpik lk 62 - 65, tv lk 28). Tegelaste iseloomustamine. Iseenda ja oma pinginaabri asetamine raamatukatkendi sündmuste osalisteks. 
22.04. Volbripäev - 1.mai (õpik lk 90-91, TV lk 40) 
29.04 O. Luts "Kevade" - sündmustik, tegelased, probleemid, olustik. 
06.05. K. Ader "Kaks Karlat" (õ lk 78 - 79, tv lk 34). K. Aderi raamatute "Kui mina olin veel väikene mees" ja "Kui mina sirgusin suuremaks" tutvustamine. 
13.05. Kokkuvõte õppeaasta vältel loetud raamatutest, kirjanduses õpitust (TV lk 44-45). Lisalugemist (kirjanduse õpik lk 100-120) 
20.05. A. Jakobson "Sõnajalaõie otsija" (Kirjanduse õpik lk 94-95, TV lk 42).
27.05 Kokkuvõte õppeaastast.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

5. kl lõpetaja õpitulemused 
Suuline ja kirjalik suhtlus 
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi; 
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu; 
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes; 
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi; 
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt; 
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi; 
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid; 
• esitab peast luuletuse või rolliteksti; 
Teksti vastuvõtt 
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti; 
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse; 
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi; 
• leiab teksti peamõtte; 
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi; 
• leiab tekstist vajalikku infot; 
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja; 
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut); 
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust; 
Tekstiloome 
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest; 
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel; 
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest; 
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile; 
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel; 
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. Aine on arvestuslik (II ja IV veerandil). Tekstiõpetuses saadud hinne kantakse koos vastava selgitusega kas eesti keele või kirjanduse hinnete hulka.
Konsultatsioon neljapäeviti kell 13.00. - 15.00 ruumis 308.