Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Geograafia: 8b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Malle Tiitson

geograafiaõpetaja

Kontakt: Malle.Tiitson@nooruse.edu.ee

Loodud: 13. jaanuar 2011. a. kell 09.49
Muudetud: 13. jaanuar 2011. a. kell 09.49

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli geograafiaõpetusega taotletakse, et õpilane:
•saab üldise ettekujutuse looduses ja ühiskonnas toimuvatest nähtustest ja protsessidest ning nendevahelistest olulisematest seostest;
•õpib ruumiliselt mõtlema ja omandab geograafia põhisõnavara;
•teab ja hoiab Eesti loodusväärtusi, väärtustab Eesti kultuuri ja traditsioone;
•õpib hindama inimtegevuse võimalusi ja tegevuse tagajärgi erinevates looduslikes tingimustes;
•saab aru jätkusuutliku arengu vajadusest;
•mõistab ja suhtub tolerantselt teiste maade ja rahvaste kultuuri ja traditsioonidesse;
•õpib kasutama kaarte, pilte, andmetabeleid, diagramme, et hankida, töödelda, analüüsida ja väljendada ruumiliselt esitatud teavet;
•õpib lihtsate vahenditega mõõdistamist ja vaatluste tegemist;
•õpib leidma geograafiateavet erinevatest allikatest, kasutama kaasaegseid infotehnoloogiavõimalusi teabe hankimiseks, korrastamiseks ja esitamiseks;
•oskab kasutada geograafiatunnis omandatud teadmisi igapäevaelus toimetulekuks.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

11.01 Lähistroopilised lodusvööndid. Vahemerelised alad.
18.01 Niisked lähistroopilised metsad.
25.01 Lähisekvatoriaalsed loodusvööndid. Savannid.
08.02 Mussoonmetsad.
15.02 Ekvatoriaalsed vihmametsad.
22.02 Inimtegevus vihmametsades.
01.03 Kõrgusvööndilisus.
08.03 Kordamine.
15.03 Kokkuvõttev töö loodusvöönditest.

IV veerand
MAAKERA RAHVASTIK
Riigid
Rahvastiku andmete kujutamine kaardil. Rahvastiku paiknemine ja tihedus. Linnastumine.
Rahvaarv ja selle muutumine.
Rahvastiku ränne.
Rassid, keeled, usundid.
Kontrolltöö.

GEOGRAAFILISED UURIMISED.
Geograafilised avastused.
Eestist pärit kuulsad maadeuurijad. Arvutitund.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

1) tunneb joonistel ja piltidel ära loodusvööndid ning iseloomustab kaardi järgi nende paiknemist;
2) iseloomustab loodusvööndite kliimat, veestikku, mullatekke tingimusi, tüüpilisi taimi ja loomi ning analüüsib nendevahelisi seoseid;
3) tunneb ära loodusvööndite tüüpilised kliimadiagrammid ning joonistel ja piltidel maastiku, taimed, loomad ja mullad;
4) teab kõrgusvööndilisuse tekkepõhjusi ning võrdleb kõrgusvööndilisust eri mäestikes;
5) selgitab liustike tekkepõhjusi ning iseloomustab nende paiknemist ja tähtsust;
6) toob näiteid looduse ja inimtegevuse vastasmõju kohta erinevates loodusvööndites ja mäestikes;
7) iseloomustab ja võrdleb teabeallikate põhjal etteantud piirkondi: geograafilist asendit, pinnamoodi, kliimat, veestikku, mullastikku, taimestikku, maakasutust, loodusvarasid, rahvastikku, asustust, teedevõrku ja majandust ning analüüsib nendevahelisi seoseid.

Hindamine üles

Kokkuvõttev hinne pannakse välja IV veerandi lõpus ja arvestatakse kahe veerandi jooksul saadud hindeid. Kontrolltööd moodustavad kokku 2/3 ja tunnikontrollid, töövihiku hinded kokku 1/3 poolaasta hindest. Aastahinne tuleb kahe poolaastahinde põhjal, erinevate hinnete puhul vaatan kontrolltööde hindeid.

Tööde hinded:
5 - 90%-100%
4 - 70%-89%
3 - 45%-69%
2 - 20%-44%
1 - 0%-19%

Kui õpilane on tunnist puudunud, siis tuleb läbivõetud osa iseseisvalt omandada ja täita töövihikust vastavad ülesanded (ülesanded kirjas e-koolis) või tulla abi saamiseks konsultatsioonitundi, mis toimub esmaspäeviti kell 15.45 kabinetis 103, teised ajad konsultatsioonideks kokkuleppel õpetajaga.
Hindamine toimub vastavalt Kuressaare Gümnaasiumi hindamisjuhendile (vt kooli koduleheküljelt http://www.oesel.ee/kgold/?mod=1x1&dom=10&pid=336 ).