Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Pole: 5a, 5b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Keso-Vares

eetika õpetaja

Loodud: 11. jaanuar 2011. a. kell 12.23
Muudetud: 21. august 2019. a. kell 13.32

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks, et:
näha, kui oluline on tunda iseennast, enda käitumist, suhtumist kaasinimestesse;
aru saada inimestevaheliste suhete olulisusest;
mõista, et reeglite mõte on mitte ainult piirata vaid ka kaitsta ja anda vabadust juurde;
näha ja mõista, kui oluline osa on südametunnistusel inimese käitumise suunajana;
anda ülevaade erinevatest reeglitest, avada kümne käsu sisu, õpetada märkama nende olulisust ja avaldumist tänapäeva tingimustes;
lahti mõtestada klassikaliste vooruste (õiglus, vaprus, enesedistsipliin, elutarkus, usk, lootus ja armastus) sisu ja näha nende avaldumist igapäevases elus;
näha, kui oluline on hoolida iseendast ja teistest;

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

September
06.09.-10.09.
Sissejuhatus ainesse. Üksteisega tutvumine. Ennast iseloomustava ankeedi täitmine.
13.09.-17.09.
Mis on õige ja hea. eetika mõiste. millega tegeleb eetika. Mäng "Väärtuspundar". Kuldne reegel.
20.09.-24.09.
Ideaalid. Muinasjutt valikutest /"Saunalaps ja peretütar"/ Vestlus. Iseseisev töö vihikusse: 10 asja, mis on sulle tähtsad ja millest ei tahaks loobuda.
27.09.-01.10
Erinevad reeglid ja seadused. Koduse töö vastamine/Gallup küsitlus/. Sissejuhatus tunni teemasse. Tegevus: "Südametunnistuse foor".
04.10- 08.10.
Erinevad reeglid ja seadused. Töö vihikusse: milliseid reegleid tead oma perekonnas, koolis, igapäevaelus. Reeglid eetika tunnis. Arutelu: Mis juhtuks, kui kõik oleks lubatud.
11.10.-15.10.
Südametunnistus. Millega võrrelda südametunnistust? Kuidas hoida südametunnistust erksana? Mõistekaart. Iseseisev töö: Lugu olukorrast, kus oled eksinud ja südametunnistus on märku andnud.
18.10 - 22.10.
Hoolimine. Hoolimatus. Test: kas sul on teiste jaoks südant?" Mis on hoolimatus? Test: kuidas ära tunda hoolivat/ hoolimatut käitumist.
01.11.- 05.11.
Hoolimine. Hoolimatus.Test: Kas sa oled hoolimatu? Arutelu.
08.11.-12.11.
Kümme käsku. Sissejuhatus teemasse. Mäng "uut maailma avastamas". Mängu mõtteks näidata, et reeglite teadmine pole seotud ainult vabaduse piiramisega vaid annab ka turvalisust ja vabadust juurde.
15.11.-19.11.
Kümme käsku. Lugu 10 käsu andmisest. Tutvumine käskudega, vestlus, arutelu. Millised neist on tänapäeval kõige olulisemad. Iseseisev töö vihikusse.
22.11.-26.11.
Kümme käsku. Rühmatöö 10 käsu põhjal.
29.11.-03.12.
Minidraama. Juhtumid elust, käskude rikkumise või täitmise näited.
06.12.-10.12.
Voorused. Sõna "voorus" tähendus. Klassikalised voorused: õiglus, vaprus, enesedistsipliin, elutarkus, usk, lootus, armastus. Definitsiooni seletus rühmades ja esitamine loona.
13.12.-17.12.
Voorused. Rühmatööd klassikaliste vooruste arutelu ja esitamistega.
20.12.-23.12.
Voorused. Rühmatööd klassikaliste vooruste arutelu, esitamise ja analüüsiga.
10.01.-14.01.
Kokkuvõtted. Vooruste teema lõppkokkuvõte. Tagasiside õpetajalt ja kirjalik tagasiside õpilastelt.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
teab eetika kuldset reeglit; selgitab, mis on tema jaoks oluline; reflekteerib oma tegevust kuldse reegli valgel; kogeb, et inimestel on erinevad vastused küsimustele, mis on tähtis.
Õpilane:
teab, et erinevates kooslustes vajatakse reegleid; reflekteerib tema kohta käivate reeglite mõtte üle; mõistab, et vahel on vaja reegleid muuta; mõistab südametunnistuse olulisust käitumise suunajana; kogeb, et reeglid hõlbustavad käitumist.
Õpilane:
õpib eristama hoolivat ja hoolimatut käitumist; õpib enda juures märkama hoolimatut käitumist; õpib märkama teiste inimeste vajadusi.
Õpilane:
teab lugu 10 käsu andmisest; tunneb 10 käsu sisu, oskab neid nimetada; mõtleb, mida 10 käsku tänapäeval tähendada võiksid; oskab arutleda 10 käsu universaalsuse ja lokaalsuse üle.
Õpilane:
teab, mida tähendab "vooorus"; oskab nimetada erinevaid voorusi, oskab lahti mõtestada tunnis käsitletud vooruste sisu; analüüsib ennast.

Hindamine üles

Hindamine poolaasta kaupa.
Hindamisele tuleb üks iseseisev töö, kaks rühmatöö hinnet, protsessihinded.