Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 5a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Liiv

inglise keele õpetaja / klassiõpetaja

Kontakt: Katrin.Liiv@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. oktoober 2013. a. kell 14.06
Muudetud: 23. oktoober 2013. a. kell 14.15

Õppeaasta: 2013/2014

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele ja kirjanduse õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1. väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; mõistab kirjandust kui oma rahvuskultuuri olulist osa ja eri rahvaste kultuuri tutvustajat;
2. tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3. omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4. arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5. õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6. õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7. arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8. harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid; kasutab vajaliku teabe hankimiseks eri allikaid, sh sõnaraamatuid ja internetti
9. suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist;
10. tõlgendab, analüüsib ja mõistab teoses kujutatud lugu ning tegelassuhteid, elamusi ja väärtusi; mõistab ning aktsepteerib erinevaid seisukohti, mis võivad tekkida kirjandusteost lugedes;
11. jutustab teksti- või elamuspõhiselt ning arutleb teoses toimunu üle, väljendades end korrektselt, kirjutab nii jutustavaid kui ka kirjeldavaid omaloomingulisi töid

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

28.okt - 1.nov
näidendi proov - näidendi teksti ilmekas esitamine. Lugemispäevik " Kilplased" ( lisalugemine H.Jõgisalu " Kartulipõllul" õ lk 95)

4.-8.nov
Muinasjutud. Muinasjutu tunnused. Uudisest muinasjutu tegemine õ lk 44, tv lk 22-23 ( siin ka näidendi proov) (lisalugemine Udmurdi muinasjutt " Kask ja kaunitar" õ lk 96-97)

11.-15.nov
Anekdoodirääkimise võistlus. Loovtöö: Omaloomingulise muistendi kirjutamine (hinne kirjanduse päevikus)

18.-22.nov
Friedrich Reinhold Kreutzwald. (Lõiming kodulooga - eesti rahva eepos "Kalevipoeg"). Eno Raud „Kilplased“, klassiväline lugemine. ( kirjanduse õpik lk 58-61, tv lk 29). Kilplaste tegevuste tõlgendamine ja huumori leidmine tekstist;

25.-29.nov
Lugemispäevik. Klassiväline lugemine: muinasjutukogumikud A.Jakobson "Ööbik ja vaskuss", " Marjakobar ja teisi setu muinasjutte"
Muinasjuttude jutustamine.

2.-6.dets
Rahvakalendri tähtpäevade ettekanded ( hinne ajaloo päevikusse) Mihklipäev. Hingedepäev .õ lk 70-73, tv lk 34-35

9.-13.dets
Tähtpäevadest jutustamine, nende omavahel võrdlemine, rühmaarutelu; Menüü, postkaardi ja SMS-i kirjutamine;rühmatöö: jõulude tähtsuse üle arutlemine; (kirjanduse õ lk 78-79 tv lk 40-41, ristsõna lk 43) Lisalugemine Norra rahvajutt " Vanaaegne jõuluõhtu" õ lk 100-101

16.-20.dets
tegevuspäev koolis

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

5. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
1) valib juhendamise toel suhtluskanali; peab sobivalt telefonivestlusi ning kirja- ja meilivahetust;
2) leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
3) esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;
4) võtab loetut ja kuuldut lühidalt kokku nii suulises kui ka kirjalikus vormis.

Teksti vastuvõtt
1) tunneb õpitud tekstiliike (tarbe-, teabe- ja meediatekste) ning nende kasutamise võimalusi;
2) loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste;
3) võrdleb tekste omavahel, esitab küsimusi ja arvamusi ning teeb lühikokkuvõtteid;

Tekstiloome
1) leiab juhendamise toel tekstiloomeks vajalikku kirjalikku või suusõnalist teavet raamatukogust ning internetist;
2) tunneb kirjutamise põhietappe;
3) jutustab, kirjeldab ning arutleb suuliselt ja kirjalikult,
4) vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
5) esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande);
6) kirjutab eesmärgipäraselt loovtöid ja kirju (ka e-kirju ja sõnumeid),
7) avaldab viisakalt ning olukohaselt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;

Õigekeelsus ja keelehoole
1) järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
2) moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
3) kontrollib õigekeelsussõnaraamatust sõna tähendust ja õigekirja;
4) rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes

Hindamine üles

Tekstiõpetuses kasutatakse kujundava hindamise põhimõtteid. Hinne õppeaasta lõpul "arvestatud" A/ "mittearvestatud" MA (õpimapp, klassiväline lugemine, rühmatööde tegemine). Tekstiõpetuse hinded kantakse e-koolis eesti keele ja kirjanduse päevikusse (vt märkust tunnikavas)
Konsultatsioon teisipäeviti kell kell 14.00-14.45 ruumis 200a.