Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ühiskonnaõpetus: 9a, 9b, 9c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Tiiu Vöö

ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja

Loodud: 28. august 2013. a. kell 11.07
Muudetud: 9. september 2013. a. kell 08.35

Õppeaasta: 2013/2014

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

1. Äratada õpilastes huvi ühiskonna probleemide vastu, oskust neid märgata, uurida ja oma seisukohti kujundada
2. Parandada ühiskonnas toimetuleku oskust ja vajadust lähtuda igapäevaelus üldinimlikest väärtustest
3. Õpib mõistma, mis on poliitika, milleks seda vajaon ja kuidas seda üldjoontes tehakse
4.Õpib hindama inimõigusi, demokraatlikke vabadusi,ühiskonna mitmekesisust janägema oma võimalusi ühiskonnaelus osalemiseks
5. Kasvatada õpilastes tolerantsust, julgust ja oskust kaitsta oma seisukohti ja ülekohtule seaduslike vahenditega vastu astuda
6.Mõistab seadusloome olemust ja seaduste täitmise vajadust. Teab, millised on seaduste rikkumise tagajärjed
7. Tutvub erinevate majandussüsteemidega ja õpib koostama isiklikku eelarvet
8.Saab aru maksustamise vajadusest ja tutvub erinevate maksusüsteemidega
9. Õpib ratsionaalselt ja säästlikult tarbima
10.Oskab ennast määratleda niii Eesti, Euroopa ja maailma kodanikuna, Tunnetab oma kohustusi ja teab õigusi

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. 02.-06.09. KORDAMINE ( §1.1-1.6)+ Ideekaart (tunnis, kodus lõpetada)
2. 09.-13.09. KORDAMINE ( §2.1-2.5)+ Mõisted
3. 16.-20.09. KORDAMINE (§2.6-2.10)+ tabeli koostamine (tunnis, kodus lõpetada), tunnikontroll-§2.1-2.5 mõisted
4. 23.-27.09. KORDAMINE (§3.1-3.6)+ vabakirjutis (juhend e.koolis)
5. 30.09.-04.10. §4.1 Mitmesugused majandussüsteemid
6. 07.-11.10. §4.2 Turumajandus
7. 14.-18.10. §4.3 Riigi osa turumajanduses
8. 28.10.-01.11. Kontrolltöö §4.1-4.3 (küsimused e-koolis)
9. 04.-08.11. §4.4 Eelarve kui planeerimise vahend
10.10.-15.11 §4.4 Maksustamise põhimõtted
11.18.-22.11. §4.5 Milliseid makse me maksame?
12. 25.-29.11. §4.6 Millele kulub eelarve raha?
13.02.-06.12. ARUTLUSE kirjutamine eelarve ja maksude kohta (juhend e-koolis)
14.09.-13.12. Külaline- kooli või linna eelarve
15.16.-20.12. Perioodi lõpetamine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

-tunneb ühiskonnaelu sektoreid ja valdkondi
-teab kuidas toimub suhtlus ühiskonnas ja millised on selle vormid
-teab, kellest koosneb ühiskond
-oskab arutada inimeste ja iseenda erinevate huvide üle
-teeb vahet seadustel ja moraalinormidel ning saab aru, miks neist tuleb kinni pidada
-teab mis on riik ja kuidas see toimib
-tunneb demokraatia erinevaid vorme
2.UUs AINE ( §4.1-4.6)
- Õpilane tutvub erinevate majandussüsteemidega
-õpib tundma eelarve koostamise põhimõtteid ja vajadust
-tutvub erinevate maksusüsteemidega
-tutvub Eesti maksusüsteemi ja elarve koostamise põhimõtetaga
-tutvub oma kooli või linna eelarvega

Hindamine üles

1. Tunnitöö ja koduste ülesannete hindamine toimub igas ainetunnis.Tunnikontrolli, vabakirjutise, kontrolltöö ja arutluse hinded on kohustuslikud. Puudumise või mitterahuldava hinde puhul tuleb need järgi vastata 10 päeva jooksul pärast tööde kättesaamist.
Aja ja viisi (suuline, kirjalik) määrab õpetaja.
Hinded vastavalt hindamisjuhendile:
90-100%- hinne 5
75-89%- hinne 4
50-74%- hinne 3
20-49%- hinne 2
0-19%- hinne 1
2.Järelvastamine kõigile ühe klassi õpilastele samal ajal- kooskõlastatakse igal juhul eraldi
Konsultatsioon põhikoolile kolmapäeval 7. või 9. tunni ajal klassis 409
3.Kohustuslikud õppevahendid igas tunnis: Õpik, töövihik, ühiskonnaõpetuse vihik,kirjutusvahend