Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ühiskonnaõpetus: 8a, 8b, 8c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Tiiu Vöö

ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja

Loodud: 26. august 2013. a. kell 10.38
Muudetud: 6. september 2013. a. kell 14.17

Õppeaasta: 2013/2014

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

1. Äratada õpilastes huvi ühiskonna probleemide vastu, oskust neid märgata, uurida ja oma seisukohti kujundada
2. Parandada ühiskonnas toimetuleku oskust ja vajadust lähtuda igapäevaelus üldinimlikest väärtustest
3. Õpib mõistma, mis on poliitika, milleks seda vajaon ja kuidas seda üldjoontes tehakse
4.Õpib hindama inimõigusi, demokraatlikke vabadusi,ühiskonna mitmekesisust janägema oma võimalusi ühiskonnaelus osalemiseks
5. Kasvatada õpilastes tolerantsust, julgust ja oskust kaitsta oma seisukohti ja ülekohtule seaduslike vahenditega vastu astuda
6.Mõistab seadusloome olemust ja seaduste täitmise vajadust. Teab, millised on seaduste rikkumise tagajärjed
7.Oskab ennast määratleda niii Eesti, Euroopa ja maailma kodanikuna

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1.02.-06.09. §1.1. Ühiskond-inimeste kooselu vorm
2.09.-13.09. §1.1 Ühiskonna sektorid ja valdkonnad
3.16.-20.09. §1.2 Kommunikatsioon ehk suhtlus ühiskonnas
4.23.-27.09. §1.3 Kellest ühiskond koosneb
5.30.09.-04.10. §1.4 Inimeste mitmekesised huvid
Tunnikontroll §1.1-1.3;

TUNNIKONTROLLI KORDAMISKÜSIMUSED:
1) Mõisted: ühiskond, majandus, poliitika, kultuur, erasektor ehk tulundussektor, avalik sektor, mittetulundussektor, avalik poliitika, kodanikuühiskond, moraal, õigus, avalik ehk ühiskondlik elu, eraelu,kommunikatsioon, vahetu suhtlemine, suhtlemine tehnika vahendusel, massikommunikatsioon, interaktiivne kommunikatsioon, avalik arvamus,avaliku arvamuse uurimine, rahvastiku sotsiaalne struktuur, rahvastiku iive, positiivne ja negatiivne iive, rahvus, integratsioon, perekond, leibkond, ülalpeetav

Iga õpilane saab vastamiseks 5 mõistet, mis tuleb lahti seletada ja nende abil ka seotud jutuke koostada (oskus kasutada mõisteid kontekstis)
6. 07.-11.10. §1.5.Sotsiaalsed normid- meie käitumise regulaatorid
7.14.-18.10. §1.6 Riik.Mis see on ja kelle heaks töötab?
Vabakirjutis: "Miks on vaja täita moraalinorme ja seadusi?" (vähemalt 100
sõna)
8. 28.10.-01.11.Rühmatöö I peatüki "Ühiskond" kohta.Rühmad ja ülesanded loositakse
tunnis
9. 04.-08.11.§2.1. Mis on demokraatia?
10.11.-15.11. §2.2. Eesti kui parlamentaarne demokraatia
11. 18.-22.11.§2.3. Põhiseadus ja teised õigusaktid
12. 25.-29.11.§2.4 Kuidas rahvas osaleb valimistel?
13. 02.-06.12 ARUTLUSE kirjutamine
Teema: KUIDAS SAAVAD KODANIKUD MÕJUTADA EESTI RIIGI ARENGUT?
Ülesehitus: 1) sissejuhatus
2) 3 alateemat (kodus otsida eelnevalt näiteid
ajakirjandusest ja internetist- erinevatest kodaniku-
algatustest)
3)kokkuvõte sinu arutlusest
Pikkus: vähemalt 200 sõna
14.09.-13.12 Millised on Eesti riigivõimu ja kohaliku omavalitsuse organid?
Iseseisev töö õpikuga §2.5-2.10. Võimuorganite skeemi koostamine
15. 16.-20.12.Poolaasta lõpetamine. ristsõna koostamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

I poolaasta lõpuks õpilane:
-tunneb ühiskonnaelu sektoreid ja valdkondi
-teab kuidas toimub suhtlus ühiskonnas ja millised on selle vormid
-teab, kellest koosneb ühiskond
-oskab arutada inimeste ja iseenda erinevate huvide üle
-teeb vahet seadustel ja moraalinormidel ning saab aru, miks neist tuleb kinni pidada
-teab mis on riik ja kuidas see toimib
-tunneb demokraatia erinevaid vorme

Hindamine üles

1. Tunnitöö ja koduste ülesannete hindamine toimub igas ainetunnis.Tunnikontrolli, vabakirjutise, rühmatöö ja arutluse hinded on kohustuslikud. Puudumise või mitterahuldava hinde puhul tuleb need järgi vastata 10 päeva jooksul pärast tööde kättesaamist.
Aja ja viisi (suuline, kirjalik) määrab õpetaja.
Hinded vastavalt hindamisjuhendile:
90-100%- hinne 5
75-89%- hinne 4
50-74%- hinne 3
20-49%- hinne 2
0-19%- hinne 1
2.Järelvastamine kõigile ühe klassi õpilastele samal ajal- kooskõlastatakse igal juhul eraldi
Konsultatsioon põhikoolile kolmapäeval 9. tund klassis 409
3.Kohustuslikud õppevahendid igas tunnis: Õpik, ühiskonnaõpetuse vihik,kirjutusvahend