Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 6a, 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Liivi Erlenbach

õpetaja

Kontakt: Liivi.Erlenbach@nooruse.edu.ee

Loodud: 11. aprill 2013. a. kell 14.05
Muudetud: 12. aprill 2013. a. kell 13.39

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, IV veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks,et õpilane oskaks kasutada kõnet ja kirja vastavalt olukorrale ja eesmärgile, kirjutada õigesti; suhtub oma keelekasutusse kriitiliselt, on valmis seda täiustama; oskab kasutada keelekäsiraamatuid ning tunneb selleks vajalikke mõisteid; omandab põhiarusaamad emakeelest ja keelest üldse; arendab isikustiili, kujundab selget ja arusaadavat kõnet ja kirja; oskab lugeda ja kuulata aktiivselt ja kontsentreeritult; loeb eesmärgipäraselt ja mõistab loetut; orienteerub tekstiliikides, sealhulgas massiteabetekstides; huvitub kirjandusest, oskab näha seoseid kirjanduse ja teiste kunstiliikide vahel; tunneb oma rahvuskirjandust.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

25. - 28.03
KEEL:
Etteütluse harjutamine: koma lauses, liitlause
Etteütlus: koma lauses, liitlause
Kordamine: käänded ja käänamine
Kirjandus:
Hiina muinasjutt ,,Kivi hing"
01. - 05.04
KEEL:
Otsekõne ja üte õ.lk. 62 - 63 h. 1- 3; tv h. 72 - 74
Otsekõne ja üte õ.lk. 63 h. 3 - 5, tv h. 75 - 79 k.
Otsekõne ja üte õ.lk. 64 - 65 h. 6 - 7 , tv h. 80 - 82
Kordamine: käänded ja käänamine
KIRJANDUS:
Luuletus kevadest - ise kirjutavad ja illustreerivad a4 lehele
08. - 12.04
KEEL:
Otsekõne ja üte- harjutused töölehtedel
Kordamine kontrolltööks:liitlause, otsekõne, üte. Tv lk. 59 - 62
Kordamine: käänded ja käänamine
KIRJANDUS:
Astrid Reinla ,,Vari Jaagup "
Reklaam h. 83 - 88
15. - 19.04
KEEL:
Kontrolltöö::liitlause, otsekõne, üte. 15.04
Kordamine tasemetööks:nimisõna kokku-ja lahkukirjutamine( tööleht )
Kontrolltöö: kordamine 17.04
KIRJANDUS:
Shirley Jackson ,,Charles"
Kuulamine ja rääkimine tv h. 89 - 92
22. - 26. 04
KEEL:

Etteütlus: nimisõna kokku-ja lahkukirjutamine 22.04
Kordamine tasemetööks: tegusõna kokku-ja lahkukirjutamine
Kordamine tasemetööks: sulghääliku pikkus
KIRJANDUS:
Harri Jõgisalu ,,Kadunud kivi "
Funktsionaalne lugemine : harjutamine tasemetööks , tööleht
29.04 - 03.05
KEEL:
Tegevuspäev
Kordamine tasemetööks: tegusõna pööramine
Kordamine tasemetööks: kirjavahemärgid
KIRJANDUS:
Lugemiskontroll C.Biemek ,,Ülemnuuskur Osvaldi lood"
06. - 10.05
KEEL:
Üldine kordamine tasemetööks
Üldine kordamine tasemetööks
Üldine kordamine tasemetööks
Töö lugemistekstiga
Töö lugemistekstiga
13. - 17.05
KEEL:
Üldine kordamine tasemetööks
TASEMETÖÖ 14.05
Ajakirjandus on info edastaja õ.lk. 70 - 74
Ajakirjandus on info edastaja õ.lk. 75 - 77
Ajakirjandus on info edastaja õ.lk. 78- 81
20. - 24.05
Eriti fantaasiarikas kirjandus õ.lk. 101 - 104
R.Bradbury ,,Tuul " õ.lk. 105 - 112
K.Orlau ,,Hirmu suured silmad" õ.lk. 113 - 117
M.Simpson ,,118 - 120
Koomiks õ.lk. 121 -122, teene ise koomiksi
27. - 31.05
Eksami- ja praktikaperiood
03. - 04.06
Tegevuspäev
Viimane koolipäev

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased:
- teavad peast käändeid ja oskavad käänata
- oskavad kasutada otsekõnes õigeid kirjavahemärke
-teavad kokku-ja lahkukirjutamisreegleid, oskavad täita vastavaid harjutusi
- oskavad tekstist leida infot
-oskavad analüüsida teksti
- oskavad võrrelda erinevaid tekste

Hindamine üles

Õpilane saab veerandi jooksul hinded 3 etteütluse, 2 kontrolltöö eest, valikuliselt hinnatakse tv ja koduste ülesannete täitmist, jutustamist, , kava koostamist , teksti kokkuvõtte esitamist ,teksti analüüsi eest, jooksvalt tunnikontrollide eest

LUGEMINE:
Lugemise eest pandav koondhinne õppeperioodi lõpuks väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) Lugemises (luuletuse esitamine)
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine,võrdlemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde)
3) Klassivälises lektüüri tundmises

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - töö veatu
"4" - 1-3 ortograafia viga
"3" - 4-6 viga
"2" - 7-9 viga
"1" - vigu rohkem kui 9

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

Eesti keele kokkuvõttev hinne iga õppeperioodi lõpus + koondhinne õppeaasta lõppedes. perioodi hindes . Töö ebaõnnestumise või koolist puudumise korral on õpilasel võimalus arvestuslik töö (kontrolltöö, etteütlus, töö klassivälise lugemise kohta) järele vastata 10 päeva jooksul pärast töö kätte saamist.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon ja järelvastamine toimub teisipäeviti kell 14. 00 - 15. 00 ruumis 307