0 kaarti!
Autor: Malle Tustit eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Malle.Tustit@nooruse.edu.ee |
Loodud: 23. detsember 2010. a. kell 11.55
Muudetud: 17. jaanuar 2011. a. kell 08.34
Õppeaasta: 2010/2011
Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand
Kestvus: 4 tundi nädalas
Et hästi vallata oma emakeelt,oskab õpilane ka oma mõtteid selgelt ja loogiliselt kirja panna.Selleks on erinevaid võimalusi ja sellepärast õpimegi eri lauseliike ja nende kirjavahemärke,Tunneme häälikuõigekirja põhireegleid. Haritud lugejatena on tark teada, milliseid kirjanduse liike on olemas,mille põhjal neid ära tunneme ja oskame vastavaid näittekste analüüsida.
1. nädal -17.-21. jaanuar
1.I ja J õigekiri
2.Liitlause mõiste
3."Päevalilled"
4.Arvamuslood. "Süda ütleb ei, mõistus jah."
2.nädal -24.-28. jaanuar
1.Rindlause
2. "
3.Meediast
4.Ajaleht
3. nädal -31. jaanuar-4. veebruar
1.Häälikute märkimine kirjas
2. "
3."Võrgudetektiivid"
4." Võrgudetektiivid"
4.nädal -7.-11. veebruar
1.Etteütlus häälikuõigekirjale -8. veebruar
2.Otsekõne
3.Noorsookirjandus. "Kuidas elad ,Ann?"
4."Jumala ja minu vahel on kõik läbi" -sisukontroll
5. nädal -14.-18.veebruar
1.Otsekõne
2.Tsitaadid ja tsitaatsõnad
3."Jumala ja minu vahel on kõik läbi"
4."Berti piinad"
6.nädal -21.-23. veebruar
1.Üte
2.Otsekõne asendamine kaudsega
3.J. Jaks "Sõnade lõpp"
4."Sõnad" 2
7. nädal -28. veebruar-4. märts
1. Põimlause
2. "
3.Draamast
4.Mis on teater?
8. nädal -7.-11.märts
1.Kirjavahemärkide kordamine
2.Etteütlus liitlausele ja otsekõnele
3."Libahunt" -sisukontroll -8. märts
4.Traagiline ja koomiline. Tragöödia mõiste
9. nädal -14.-18. märts
1.Kõrvallausete paigutus liitlauses
2. Liitlause sõnajärjest
3."Libahunt"-katkendi analüüs
4. "
2. "
Õpilased tunnevad lausetüüpe ja kirjavahemärke, oskavad lauseid analüüsida ja kirjavahemärgistada.Tunnevad proosa olulisemaid liike ja oskavad tekste lugeda ja analüüsida,tunnevad meedia olulisemaid mõisteid ja liike.
Õpilase veerandihinne kujuneb kõikide veerandi jooksul saadud hinnete kokkuvõtva hindena. Kõik hinded on võrdse kaaluga.Etteütlusi hinnatakse vastavalt riiklikule hindamisnormile.
0-1 viga- 5
2-3 viga -4
4-6 viga -3
Sisukontrollide hindamisel hinnatakse ülesannete vastamise põhjalikkust.Töö põhjalik analüüs-hinne 5.Töö on kirjutatud õigesti,aga veidi jääb puudu süvaanalüüsist-hinne 4.Tööst selgub,et raamat on loetud,aga õpilane ei oska analüüsida-hinne 3. Tööst selgub, et raamat on lugemata- hinne 2.
Õpilastel on võimalik mitterahuldavaid hindeid üks kord järele vastata.