Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 7a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Malle Tustit

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Malle.Tustit@nooruse.edu.ee

Loodud: 23. detsember 2010. a. kell 10.53
Muudetud: 26. jaanuar 2011. a. kell 14.27

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Keel on üks rahvuseks olemise alus ja meie mõtlemise alus.Koolis omandab õpilane korrektse kirjakeele,mis eeldab ka sõnavormide õiget tundmist,luule mõistete tundmine, luuletuste lugemine ja lahtimõtestamine annab võimaluse osa saada ühest kirjanduse salapärasemast ja huvitamast liigist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal -17.-21. jaanuar

1. I-mitmus
2. I-mitmus
3.Luulevorm ja kõnekujundid
4.Luule stiilikujundid

2. nädal -24.-28. jaanuar

1.Kordame tööks-käändeid ja i-mitmust
2.Töö käänetele ja i-mitmusele-25.jaanuaril
3.Loeme ja analüüsime luulet lk54- 56
4. "

3.nädal -31. jaanuar-4.veebruar

1.Omadussõna alg- ja keskvõrre
2.Omadussõna ülivõrre
3.Luuleliigid-haiku,ood,pastoraal
4.Sonett. Poeem.

4. nädal -7.-11. veebruar

1.Omadussõna võrdlusastmete kordamine
2.Nimi-ja omadussõna kokku- ja lahkukirjutamine
3.Ballaad
4.Teose sisukontroll- 9.veebruar

5. nädal -14.-18.veebruar

1.Omadussõnade võrdlusastmete moodustamine
2.Nimi-ja omadussõnade kokku-ja lahkukirjutamine
3.Ballaad
4.Omaloomingulise luuletuse kirjutamine (sonetivormi kasutamine)

6. nädal -21.-23. veebruar

1.Etteütlus kokku-,lahkuirjutamisele- 22.veebruar
2.Arvsõnade käänamine
3.Aeg ja loodus eesti luules lk 70 teksti lugemine ja arutamine
4.Luulet lk 72-75

7. nädal -28.veebruar-4. märts

1.Arvsõna kokku-,lahkukirjutamine
2.Asesõnade õigekeelsusest
3. Ülevaade proosast
4.Ajalooline jutustus "Tasuja"

8. nädal -7.-11 märts

1.Veaohtlikke käändevorme
2.Pöördsõna mõiste,arv ja pööre
3.O. Luts "Põrandapesu"
4.Läbiloetud teose kontroll-9. märts

9. nädal -14.-18. märts

1. Ajad
2.Kõneviisid
3.Vana aja koolilood
4.Elulood

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased oskavad moodustada käändsõnade erinevaid vorme,tunnevad tegusõna mõistet.tunnevad luuleliike,stiilikujundeid,oskavad luulet analüüsida ja ise kirjutada,teavad, mis on proosa.

Hindamine üles

Õpilase veerandihinne kujuneb kõikide veerandi jooksul saadud hinnete kokkuvõtva hindena. Ükski hinne ei ole teisest kaalukam.
Etteütluse hindamine tomub vabariikliku hindamisjuhendi alusel: 0-1 viga -5
2-3 viga -4, 3-6 viga -3

Luuletuse hindamisel arvestatakse sonetivormi õiget kasutamist ja luuletuse sisu loomist.

Teoste sisukontrollides arvestatakse seda, kui põhjalikult on õpilased suutnud etteantud küsimused vastata.Kui õpilane oskab teose küsimustele põhjalikult ja mitmekülgselt vastata,siis hinne 5. Õpilane tunneb teost üldiselt hästi,kuid puudub põhjalik arutlus-hinne 4. Õpilane on teose läbi lugenud,teab üldiselt, millest teos räägib, aga ei oska hästi analüüsida-hinne 3. Tööst selgub, et õpilane ei ole raamatut lugenud või ei oska antud küsimustele kuidagi vastuseid leida-hinne 2. Õpliasel on võimalik kõiki mitterahuldavaid hindeid üks kord järel vastata
26.jaanuaril toimub eesti keele töö i-mitmusele ja mitmuse osastavale käändele. Töö eest on võimalik saada maksimaalselt 17 p. Tööde hindamisnormid on järgmised:15-17 p -hinne 5; 12-14 p - hinne 4; 8-11p -hinne 3; 7 ja vähem punkte -hinne 2.