Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Rütmika: 1a, 1b, 1c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inge Jalakas

Inspira juhataja / kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Inge.Jalakas@nooruse.edu.ee

Loodud: 21. jaanuar 2013. a. kell 09.40
Muudetud: 21. jaanuar 2013. a. kell 10.57

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesmärgiks on:
* õpetada tundma läbi tantsu elementide oma keha liikumisvõimalusi
* loova ja isikupärase liikumise arendamine
* rütmitunde ja dünaamilise liikumise arendamine
* julgustada ja õpetada õpilast end iseseisvalt väljendama vastava muusika, rütmi või heli kaudu
* arendada tähelepanu, keskendumisvõimet, reaktsiooni kiirust, õige kehahoidu, liikumis- ja liigutuskoordinatsioon, esinemisjulgust liikumistegevuse põhjal

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. tund
Cumbia tantsu rütmikombinatsiooni õppimine ja põhisammu harjutamine. Tantsu erinevad väljendusviisid. Kehapilli mängimine, rühmatööna rütmiharjutuse väljamõtlemine, harjutamine ja esitlemine.
2. tund
Cumbia tantsu harjutamine. Motiivliikumine- koha ja tegevuse seostamine motiivliikumisega. Rütmiharjutuse õppimine.
3. tund
Cumbia tantsu kordamine. Rütmiharjutuse harjutamine. Rühmatööna motiivliikumine.
4. tund
Harjutused hüpaksammuga ja kombineerimine teiste sammudega. Tants: Lähme rukkist lõikama hüpaksammuga. Mõisted: kodarjoon, küljeti, rinnati, seljati. Emotsioonide äraarvamise mäng.
5. tund
Tantsu - Lähme rukkist lõikama kordamine, rütmiharjutuse kordamine. Emotsioonide mäng muusika kuulamise järgi - liikumise emotsioon vastavalt muusika iseloomule.
6. tund
Kehaplastika - nurgelisus, teravus, äkilisus, rõhutatud liikumissuuna muutus ning liigutuste või kehaasendi hetkepüsid.
Tants: Kaks sammu sissepoole õppimine, rütmiharjutuse ja tantsu - Lähme rukkist lõikama - kordamine.
7. tund
Tants - Kaks sammu sissepoole - kordamine. Karakterlik kujundliikumine - liikumisiseloomu väljatoomine kujundliikumise kaudu. Muinasjutu mäng - immiteeriv liikumine vastavalt loo sisule.
8. tund
Õpitud tantsude ja rütmiharjutuse kordamine. Muinasjutumäng rühmatööna.
9. tund
Õpitud tantsude kordamine, rütmiharjutuse ettenäitamine. Skulptuurimäng - rühmatööna liikub iga nelja takti järgi paika üks skulptuuriosa, millest kokkuvõttes valmib terviklik skulptuur.
10. tund
Õpitud tantsude ette näitamine, rühmatööna valitud mängude mängimine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Oskab:
1) muusika saatel liikuda kõnni-, jooksu-, galopp-, hüpak- ja vahetussammuga.
2) tantsida lihtsamaid tantse: Lähme rukkist lõikama, Kaks sammu sissepoole, Cumbia
3) iseseisvalt esitada ja välja mõelda rütmikombinatsiooni
4) olla loov erinevate rühmatööde ja ülesannete lahendamisel

Tunneb:
mõisteid: viirg, kolonn, paariskolonn, malelaud, rinnati, seljati, küljeti, kodarjoon, ring, sõõr, hüpaksamm, vahetussamm, galopp, motiivliikumine

Hindamine üles

Hinnang on suuline - sõnaline kirjeldus.
Hinnatakse:
1) tunnis aktiivset kaasa töötamist,
2) koostööd paarilise või rühmaga
3) selgeks õpitud tantsude muusika äratundmist ja esitaminst
4) rütmiharjutuse sooritamist

Konsultatsiooniaeg: N 14:00, ruumis 024.

Rütmika tunnis on õpilase riietuseks lühike või pikk dress (tüdrukutel võib olla seljas väike seelik) ning jalas võimlemissussid või muu sportlik sisejalats.

Rütmikas vabastatud õpilasi ei ole. Aineõpetaja valib ja annab õpilasele tegevuse vastavalt vabastusele.