Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 9_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 6. jaanuar 2013. a. kell 19.49
Muudetud: 16. jaanuar 2013. a. kell 22.26

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Keel on mõtlemis-, suhtlemis- ja õppimisvahend. Mida paremini me emakeelt valdame, seda paremini saame elu erinevatel tasanditel hakkama. Kirjanduse tundides õpime erinevate tekstide lugemise ja analüüsimise kaudu nägema meid ümbritsevat maailma, seda mõtestama ja oma arvamust kujundama, põhjendama. Õpime tundma erinevaid stiile ja ˛anre. Eesti keele tundides
lihvime õigekirja, uurime edasi keele sõnavara rikastamise, arendamise võimalusi. Õpilased õpvad kasutama paberkandjal ja internetis olevaid eesti keele sõnastikke. Õpime tundma erinevaid tarbetekste.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal. 7.-11. jaanuar
1. Intervjuu. Talvepuhkus
2. Eesti keele eripära
3. A. H. Tammsaare 135. Kokkuvõte Tammsaare loomingust. T tähtsus meie kirjandusloos
4. Lugemisülesanne
5. Murded
2. nädal. 14.-18. jaanuar
1. F. Tuglas "Popi ja Huhuu". Novell
2. Murdetekstide tõlkimine
3. Novelli analüüs
4. Erinevate ˛anride määramine
5. Murdesõnastik. Tõlkimine
3. 3. nädal. 21.-25. jaanuar
1. A. Gailit "Valged ööd"
2. Tehissõnad. Laensõnad
3. Klassikirjand
4. Klassikirjand
5. Võõrsõnad
4. nädal. 28.-30. jaanuar
1. A. Mälgu elu ja looming. Konspekt
2. Harjutav etteütlus
3. A. Mälgu rannaromaani analüüs
4. A. Mälk "Õitsev meri" (eksamitekst)
5. Etteütlus
5. nädal. 4.-8. veebruar
1. Kokkuvõte A. Mälgu rannatriloogiast
2. Veaohtlike vormide õigekirja kordamine
3. Töö sõnaraamatutega
4. Lugemisülesannete lahendamine
5. Töö sõnaraamatutega
6. nädal. 11.-15. veebruar
1. A. Kivikas "Nimed marmortahvlil"
2. Erinevad stiilid
3. Klassikirjand kodumaast
4. Klassikirjand kodumaast
5. Ajakirjandusstiil
7. nädal. 18.-22. veebruar
1. Kõne. Kõne kirjutamise ja esitamise reeglid
2. Täheortograafia
3. Kõnede esitamine
4. Luulet Eestimaast
5. Vabakirjutus.? H õigekirjutus. I ja J-i õigekirjutus
8. nädal. 25.-28. veebruar
1. Presidendi kõne analüüs
2. Üksikhääliku ja häälikuühendi märkimine kirjas
3. Suure ja väikese algustähe kasutamise põhimõtted eesti keeles
4. Kas suur või väike algustäht? Harjutamine
5. Etteütlus
9. nädal. 4.-8. märts
1. E. Nüganeni "Nimed marmortahvlil"
2. Harjutused algustähe kordamiseks
3. Lugemisülesanded
4. Lühikirjand
5. Etteütlus
10. nädal. 11.-15. märts
1. Luule lugemine, analüüs
2. Kordamisharjutused
3. Tarbetekstide kirjutamine
4. Põletavad noorsooprobleemid
5. Veerandi lõpetamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased oskavad loetut analüüsida, argumenteeritult arvamust kujundada, avaldada; oskavad kõnet kirjutada, esitada; tunnevad erinevaid stiile ja ˛anre ning oskavad õpitu raames neid määrata; orienteeruvad sõnavaras; teavad suure ja väikese algustähe kasutamise reegleid praktilises kirjutamises; oskavad kirjutada arutlevat kirjandit.

Hindamine üles

Kõik tööd on võrdse kaaluga.
Etteütlus: 0-2 viga "5"
3-6 viga "4"
7-10 viga "3"
11-14 viga "2"
Kontrolltööd ja tunnikontrollid:
90-100% - "5"
75- 89% - "4"
50- 74% - "3"
30- 49% - "2"
Kirjandite hindamine toimub riigieksamikirjandi hindamisjuhendi alusel.
Tervikteose vastamisel hinnatakse teose sisu tundmist, analüüsioskust nii suulises kui ka kirjalikus vormis.
Vastata A. Mälgu "Õitsev meri", "Taeva palge all" või "Hea sadam";
F. Tuglas "Popi ja Huhuu"
vabalt valitud kirjandusteos (2009-2013).
Hinnatakse keele kasutamist avalikus keeleruumis: oskust ja teadlikkust, kus ja millal ning missugust sõnavara kasutada sobib.