Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Füüsika: 12a, 12b, 12c, 12d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Hilja Metsmaa

Loodud: 19. oktoober 2010. a. kell 08.05
Muudetud: 2. november 2010. a. kell 08.43

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, I kursus

Kestvus: 2 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

•omandab alused nüüdisaegse põhjuslik-tõenäosusliku füüsikalise maailmapildi kujunemiseks;
•süvendab ja laiendab teadmisi füüsika keelest ja mõistete süsteemist ning õpib neid kasutama füüsikaliste nähtuste ja objektide kirjeldamiseks, seletamiseks ning ennustamiseks;
•teadvustab teaduslike mõistete kujundamise viise ja meetodeid ning rakendab neid uute teadmiste omandamisel;
•arendab kriitilist mõtlemist;
•süvendab vaatlus- ja eksperimenteerimisoskusi;
•süvendab mõõtmisvahendite kasutamise oskusi;
•mõistab füüsika seost tehnika ja nüüdisaegse tehnoloogiaga ning integratsiooni teiste teadustega;
•säilitab positiivse hoiaku füüsika kui õppeaine ja kultuurifenomeni suhtes;
•tutvub ideede «draamadega» ja isiksuse osaga füüsika arengus;
•mõistab füüsika humanitaarset külge;
•teadvustab vajadust käsitseda tehnilisi ja tehnoloogilisi seadmeid ennast ja neid säästes;
•kujundab füüsikateadmiste ja -oskuste alusel elu ja elukeskkonna säilimiseks vajalikud väärtushinnangud, tegutseb loodust säästvalt.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1.Aatomimudel,Bohri postulaadid 02.11
2.Vesiniku aatomi mudel 05.11
3.Laserid 09.11
4.Suuline arvestus 12.11
5.Radioaktiivsus 16.11
6.Radioaktiivsed muundumised 19.11
7.Poolestusaeg 23.11
8.Isotoobid 26.11
9.Tuumajõud,Tuuma seoseenergia 30.11
10.Tuumareaktsioonid 03.12
11.Ülesanded 07.12
12.Ahelreaktsioonid 10.12
13.Termotuumareaktsioonid 14.12
14.Tuumareaktor 17.12
15.Kontrolltöö tuumafüüsikale 21.12
16.Poolaasta lõpetamine 23.12

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

•füüsikaliste nähtuste iseloomulikke tunnuseid, nähtuste ilmnemise tingimusi, seost teiste nähtustega; nähtusi selgitavaid teaduslikke teooriaid, nähtuste kasutamist praktikas;
•füüsikamõisteid, sh füüsikalisi suurusi, nähtusi või omadusi, mida mõiste iseloomustab; suuruste seoseid teiste füüsikaliste suurustega; mõõtühikuid, mõõtmisviise ja mõõtmisvahendeid;
•seaduste või seaduspärasuste sõnastust, seadust väljendavat valemit, nende õigsust kinnitavaid katseid, kasutamist praktikas ja seaduse rakendatavust;
•teooria eksperimentaalset põhjendust; põhimõisteid, -seisukohti, -seadusi; põhilisi järeldusi, praktilist kasutamist ja rakendatavust;
•mõõteriistade, mehhanismide, masinate otstarvet, töötamispõhimõtet, kasutamise näiteid ja reegleid, ohutusnõudeid;
•erinevust klassikalise ja kvantmehaanilise füüsikalise maailmapildi vahel;
•keskkonna- ja energiasäästu vajalikkust;
•füüsika osa ühiskonna ja kultuuri arengus, tema osa rahvuskultuuris.:
•vaadelda nähtusi füüsika seisukohalt;
•kasutada mõisteid, seadusi ja teooriaid loodus- ja tehnikanähtuste seletamisel;
•eristada teaduslikku ja pseudoteaduslikku maailmakäsitust;
•lahendada arvutus- ja graafilisi ülesandeid, kasutades õpitud seadusi ja valemeid, vormistada lahendusi;
•leida infot teatmeteostest ja füüsikaliste suuruste tabelitest;
•planeerida katset;
•koostada skeemi järgi katseseadet;
•kasutada mõõteriistu;
•ohutult läbi viia lihtsamaid katseid;
•töödelda mõõtmistulemusi ja teha katsetulemuste põhjal järeldusi;
•hinnata mõõtemääramatust;
•lahendada probleemülesandeid.

Hindamine üles

Hindan suulisi vasteseid, tunnikontrolle, kontrolltööd ja suulist arvestust. Kõik puudulikud hinded tuleb järgi vastata, hinnet "3" ei saa järgi vastata.
45-69%= hinne 3
70-89%= hinne 4
90-100%= hinne 5