Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 6b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Jasmin

klassiõpetaja

Loodud: 20. detsember 2012. a. kell 14.46
Muudetud: 13. veebruar 2013. a. kell 10.24

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Inädal
KEEL
1. Tegusõnade kokku- ja lahkukirjutamine. Lihttegusõna, liittegusõna, ühendtegusõna, väljendtegusõna, õpik lk.32-33, harj.1-3; TV lk 36-37, harj 72-75
2. Tegusõnade kokku- ja lahkukirjutamine, õpik lk 32-34, TV lk 37 (h 76)-38.
3. Kordamine. Harjutav KT nr 4
KIRJANDUS
4. Kava koostamine R. Männis "Kino" ("Kiviküla kooli poisid") või J. Põldma "Pooltoonid" ("Džuudopoisid") põhjal. Jutustamine kava kasutades. Filmi tegijad (õpik lk 131-132)
5. ILUKIRJANDUSE ALALIIGID: proosa, luule, näitekirjandus. Näidend, lavastamine (Õpik lk 7-10)

II nädal
KEEL
1) KONTROLLTÖÖ (tegusõna, sõnaliigid) - i ja j õigekiri, tegijanimi 15.01
2) Pöördsõnad peidavad lisatähendusi: kõneviis, tegumood, pööre, aeg (õpik lk 37-38, TV 2.osa lk 3-4)
3) Isikuline ja umbisikuline tegumood (Õpik lk 39-40; TV 2.osa lk 5)
KIRJANDUS
4) U.Vadi "Lendav laev" (õpik lk 11-14). Rühmatöö kirjanduse õpik II lk 14 (10)
5) Tekstist saab teatrietendus. Teatmeteoste/interneti kasutamine (õpik lk.15-17)

III nädal
KEEL
1)-2) Kõneviisid: tingiv, kindel, käskiv, kaudne (Õpik lk.41-43, harj.1-8)
3) Kõneviisid (TV 2.osa lk.7-8).
KIRJANDUS
4) J.Rannap "Salu Juhan mängib Jussi" (õpik lk.18-24, ül.lk.24)
5) Näitekirjandus. Teater. Teatri ajaloost (õpik lk.25-27). Teater Eestis (õpik lk.28-31)

IV nädal
KEEL
1) Fantaasialugu "Kui ma oleksin..." (loovtöö)
2) Kordamine (TV lk 9, 47-50)
KIRJANDUS
3) A.Vallik "Narkohollo ehk Florose vabastamine" tegelaskond, sündmused, probleemid. Rühmatöö
4) M.Möldre "Minu Kentuki Lõvi" (õpik lk.32-34), teatmeteoste ja interneti kasutamine
5)Kordamine
V nädal
KEEL
1) Aeg: olevik, lihtminevik, täis- ja enneminevik (õpik lk.44-45, TV lk.10-11)
2) Aeg + kõneviis (TV lk.12-13)
KIRJANDUS
3) A.Jacobson, S.Olsson "Berti vägiteod" (õpik lk.35-39), tegelaste käitumise analüüsimine, positiivsete ja negatiivsete külgede väljatoomine, seostamine päriseluga.
4) Toredaid luuletusi (õpik lk 40-42)
5) Vabal valikul loetud raamatu tutvustamine/esitlemine kaaslastele.

VI nädal
KEEL
1) Aeg (TV lk.14). Kirjeldamine, koomiksi joonistamine (Õpik lk.46)
2) Kordamine: võõrsõnade tunnused (TV lk.15)
KIRJANDUS
3) Eesti rahva suurkujud: Kristjan Jaak Peterson (õpik lk.43-44). Kristjan Jaak Petersoni luuletusi (õpik lk.45-47)
4) kodu-uurimustöö arutelu
5)Kordamine

VII nädal
KEEL
1) Etteütlus (võõrsõnade õigekiri) - Sõnaraamatud (õpik lk 47-48, 49 ül 1-2, TV lk 50)
2) Teatmekirjandusega tutvumine (kooli raamatukogus), õpik ül 3-4 lk.49
3) Sõnaraamatud (Tv lk 17-18). Kordamine.
KIRJANDUS
4) Eesti rahva suurkujud: Carl Robert Jakobson (õpik lk 50-51)
5) C.R.Jakobson "Siil", "Rähn" (õpik lk 50-52)

VIII nädal
KEEL
1) Kordamine.
2) KONTROLLTÖÖ (võõrsõnade tähendus ja õigekiri, aeg, sõnaraamatud) 26.02
KIRJANDUS
3) Eesti rahva suurkujud: Noor-Eesti. Gustav Suits (õpik lk 54-55)
4) Gustav Suitsu luuletusi (lk 56-57). Arutelu, töö tekstiga
5)Lugemiskontroll 01.03

IX nädal
KEEL
1) Väitlause, küsilause, käsklause. Öeldis. (õpik lk 51-53, harj 1-5)
2) Väitlause, küsilause, käsklause. Öeldis, liht- ja liitlause (TV lk 19-21)
3) Naljandid õpik lk 53, kordamine. Koondlause, kirjavahemärgid koondlauses
KIRJANDUS
4) Eesti rahva suurkujud: Johannes Aavik (õpik lk 58-60)
5) A.Rammo "Mülleri autasu" (õpik lk.61-63), küsimuste esitamine loetu põhjal, kava koostamine.
X nädal
Õpitud keeleteemade kordamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1. oskab nimisõnade, arvsõnade ja omadusõnade kokku- ja lahkukirjutamise tüüpjuhtumeid,
2. tunneb sõnaliike, tunneb tekstis tegusõnad, oskab tegusõna kokku- ja lahkukirjutamise lihtsamaid juhtumeid,
3. oskab õigesti kasutada pöördvorme
4. oskab kasutada olevikku ja minevikku
5. teab või oskab vajaduse korral leida sõnastikust oma- ja võõrsõnade tähendust ja õigekirjutust
6. oskab moodustada ja kirjavahemärgistada lihtlauseid
7. oskab intervjuud läbi viia,
8. teab näidendi tunnuseid ning oskab eristada näidendit teistest kirjandusliikidest,
9. teab, kuidas ja kelle abil lavastus sünnib, mõistab selle erinevust filmist ja raamatust,
10. teab tähtsamaid fakte eesti teatri ajaloost
11. eristab tõepärast fantaasiast
12. oskab kirjandustegelaste käitumist analüüsides leida positiivseid ja negatiivseid jooni ning neid päriseluga seostada
13. oskab pilti kirjeldada, pildi põhjal jutustada
14. oskab kirjeldada luuletuse meeleolu ja leida luuletekstist lihtsaid kujundeid
15. mõistab emakeele ja emakeelepäeva tähtsust
16. teab, kes on Kristjan Jaak Peterson, milline on tema tähtsus eesti kirjanduses
17. Teab, kes on Carl Robert Jakobson ja mis on tema tähtsus eesti ajaloos
18. Teab, kes on Gustav Suits ja Johannes Aavik, mõistab nende tähtsust eesti kultuuriloos
19. oskab teksti ümber kirjutada tänapäeva kirjakeeles
20. mõistab keele uuenemise olulisust ja suurust

Hindamine üles

Perioodi jooksul
* sooritab õpilane 2 kontrolltööd, 1 etteütluse, 1 lugemiskontrolli - puudumise korral tuleb 10 õppepäeva jooksul järele vastata
* hinnatakse fantaasiajutu kirjutamist, kava koostamist
* hinnatakse luuletuse esitamist
* hinnatakse valikuliselt tv harjutuste ja kodutööde täitmist
* hinnatakse vihikute üldist korda ja käekirja
* arvestatakse töövahendite olemasolu

Kirjalike (kontroll)tööde hindamisel:
Hinne "5" - 90-100% tööst on õige
Hinne "4" - 75-89 %
Hinne "3" - 50-74 %
hinne "2" - 20-49 %
hinne "1" - 0-19 %
Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub esmaspäeviti ruumis 306 kell 15.00-15.45 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.

Õppekomplekt:
Lauri Vanamölder, Jaak Urmet "Kirjandus II 6.klassile" Avita, 2005
Kaja Sarapuu, Liisi Piits "Eesti keele õpik 6.klassile. Keeleõpetus" Avita, 2005
Kaja Sarapuu, Ingrid Pukk "Eesti keele töövihik 6.klassile", 1.-2.o