Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


12699 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kodulugu: 5b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Jasmin

klassiõpetaja

Kontakt: ruth@oesel.edu.ee

Loodud: 18. detsember 2012. a. kell 08.22
Muudetud: 13. veebruar 2013. a. kell 10.28

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Koduloo õpetuse kavandamine ja korraldamine lähtub järgmistest põhimõtetest:
1) kodulugu on õppeaine, mis toetab rahvusliku ja piirkondliku identiteedi kujunemist,
rahvuskultuuri säilimist ja kestmist;
2) kodulugu käsitleb integreeritult kodulinna/kodukoha loodus-, kultuuri-, haridus-,
majandus- ja töökeskkonda ning selle toimimist ajaloolises kujunemises.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
Talurahva elu.Riietus ja toit.Taimedega värvimine ja ravitsemine.Rahvariided.Saaremaa rahvariided.Hinne töölehe eest.
II nädal
Töölehtede tutvustamine
III nädal
Saaremaa mõisad.Mõisa ja talu võrdlus.
IV nädal
Rahvaluule kogumine.Saaremaa laulupidu.
V nädal
Saaremaa kuulsaid meresõitjaid.Bellingshausen
VI nädal
Eesti lipu lugu õ lk 123-124,hinne jutustamise eest
Eesti lipu laul
VII nädal
Tunnikontroll 18.02
VIII nädal
Eesti kuulsaid sõjamehi
IX nädal
Kordamine.EV väljakuulutamine
X
Kokkuvõte veerandist

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
tunneb ja väärtustab oma kodulinna/-koha ajalugu ja kultuuriväärtusi;
tunneb kohalikke looduslikke vaatamisväärsusi, matkaradu;
teab olulisemaid kohalikke majandus- ja tööstusobjekte;
tunneb kohalikku murret, teab selle keelelisi erisusi;
tunneb kohalikku päritolu vanasõnu, kõne käände, rahvalaule, muistendeid;
väärtustab oma kodukohta ja selle eripära: keelt, kombes tikku, omakultuuri;
teab kohaliku päritoluga kirjanikke, kunstnikke, muusi kuid ja nende loomingut,
väärtustab oma kodupaika ja selle tundmist;
tunneb huvi oma paikkonna kultuuri ja sealt pärit kirjanike loomingu vastu;
tunneb kohalikke kultuuritraditsioone (käsitöö, rahvarõivad; külakultuur, laulu- ja tantsupeod);
oskab hankida koduloolist teavet eri allikate st (sh turismiinfo), seda korrastada;
oskab tutvustada kodulinna/kodukoha vaatamis väärsusi klassi/kooli külalistele.

Hindamine üles

Hinnatakse töölehte, kontrolltööd ja vihiku täitmist. Kõik tööd on võrdse kaaluga. Kokkuvõtva hinde saab esimese poolaasta lõpuks arvestades kõiki 3. ja 4. veerandi jooksul saadud hindeid.

Kui hindeline töö on esitamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd ei esitata.

Konsultatsioon toimub esmaspäeviti ruumis 306 kell 15.00. - 15.45 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.