Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Teadustöö alused: 10a, 10b, 10c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Sirje Kereme

õpetaja

Loodud: 7. november 2012. a. kell 23.38
Muudetud: 27. oktoober 2013. a. kell 18.11

Õppeaasta: 2013/2014

Õppekava: Põhikooli õppekava, aasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Antud kursusel saavad õpilased vastused küsimustele:
Mis on teadus?
Kuidas seda tehakse?
Mis on teadustöö?
Millised on uuringu läbiviimise etapid?
Kuidas planeeride head uuringut?
Keda, mida uurida?
Valim ja selle moodustumine.
Andmete kogumine ja töötlus.
Uuringu analüüs.
Saadakse täpsem ülevaade teadustöö mõistetest (probleem, hüpotees, teooria/teadus)ning teaduses kasutatavatest meetoditest.
Õpilane saab aru erinevate teadustööde koostamise printsiipidest.
Õpilane oskab oma tööd ajaliselt planeerida, luua esitlust ning esineda; selleks õpitakse esinemistehnikat ning teiste tööde retsenseerimist

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. tund- Sissejuhatus ainesse, tutvumine ja teadustöödega tutvumine, teadusliku tunnetuse mõiste, selle kohta näide.

2. tund- Loome kaustad ning registreerume VIKOsse, Gmaili konto loomine; õpetaja seletab esitlusprogrammi kasutust;
KODUS: kasutades http://www.teadus.ee/ loo I-III klassi õpilasele slaidesitlus, milles tutvustad vähemalt kolme fakti, mida said teada antud leheküljelt (iga fakti seletusel kasuta ka illustratiivset materjali). Kindlasti pead jälgima, et teave oleks esitatud lapsele arusaadavas keeles). Igat fakti olgu kirjeldatud vähemalt 3 slaididga. Õpi lugema ja esinema!

3. tund- TEADUSE OLEMUS. Faili üleslaadimine Google Docsi (http://docs.google.com) https://www.google.com/accounts. Edaspidi kõik teadustööga failid lisa siia.
Vaatame koduseid töid, hindame, analüüsime.
Tutvumine teadustöö põhimõistetega:
a) probleem
b) hüpotees
c) teooria/seadus
http://www.ut.ee/biodida/taiend/uurimus_lehed.htm
Moodustage 3- 4 õpilasega grupid.
Kasutage antud lehekülge ning teostage kaaslasega teaduslik uurimus, mille teema registreerite õpetaja juures ning lisate ka VIKO foorumisse (nimed ja grupi number)
Koostage antud uurimusest slaidiesitus või film ning saatke oma mailile või tooge järgmiseks tunniks kooli(mälupulgal). Õppige oma tööd esitlema. Esitluste publitseerimine ja kommenteerimine veebis ( http://voicethread.com/ ). Lisage oma esitlusele helifail.

4. tund- Uurimistöö üldiseloomustus; uurimistöö kui õppimise moodus.
Y:\My Pictures\2006 teadus\abiks\töö tegemine, kuidas.htm
http://www.hot.ee/piretluik/tehnikaop/loeng.html
loengumaterjalist ja juhendaja ja retsensendi rollist.
Mis on plagiaat ja kuidas sellest hoiduda?
Mille järgi otsustada kas allikas, mida kasutad on tõene, milliseid allikaid valida uurimistöö jaoks?

5. tund- Kuulame ja vaatame grupide uuringuid.
Teadustöös kasutatavad meetodid
Kuidas valida head uurimistöö teemat, milline on hea uurimisteema, kuidas see kirja panna? Milliseid soovitusi annab õpetaja.
Vaata näitena ka huvitavaid teemasid: http://www.folklore.ee/UTfolkl/olympiaad07/
KODUS: mõtle välja oma töö esialgne teema, püüa see sõnastada võimalikult täpselt, arvesta, et iga töö saab alguse probleemist!

6. tund- Esitle oma teema valikut teistele õpilastele, põhjenda, miks just see teema ja anna juurde seletus, kuidas ja mida kavatsed uurida, milline on peamine probleem, millele loodad vastust saada või mida soovid analüüsida?
Ajakava, kuidas oma tööd planeerida: ajakava kaardi koostamine ja selle edaspidine täitmine.
Vaatleme eelnevate aastate tehtud tööde teemasid.
KODUS: mõtle hästi läbi ja planeeri oma töö ajakava kaart (püüa seda teha väga täpselt, kanna kaardile ka oma uurimistöö teema)

7. tund- Uurimistööks ettevalmistumine, kirjandusallikatega tutvumine, andmete kogumine.
loe lk 50 http://www.eau.ee/~vl/materjalid/Teaduse_metodoloogia.pdf
leia oma teemat puudutavad vähemalt 10 allikat

8. tund- Teadustöö elemendid, (idee, fakt, teaduskeel, meetod ja metoodika) tutvu lk 45 http://www.eau.ee/~vl/materjalid/Teaduse_metodoloogia.pdf
KODUS: vali, millist metoodikat soovid oma uurimistöös kasutada ja valmista antud küsimuste põhjal selle meetodi rakendamise kirjeldus. Kasuta lk. 53 http://www.eau.ee/~vl/materjalid/Teaduse_metodoloogia.pdf

9. tund- Katse, vaatlus, ankeet vaata veel lisaks lk http://www.eau.ee/~vl/materjalid/Teaduse_metodoloogia.pdf
Kuidas luua Ankeet Google Docs-is Vaata VIKOST materjali
KODUS: Vabalt valitud meetodit rakendades koostada lühiuuring (esita selle kokkuvõte slaidil). Lisa slaididele häälefail, (vaata õpetust VIKOst

10. tund- Viitamine ja selle harjutused. klassis.
KODUS: koosta oma teema kohta ~1 lk jutt, milles oled kasutanud viitamist (vähemalt 4 allikat). Vaata näidet viitamise osas VIKOST ja loe lisaks materjali: Kuidas kirjutada uurimistööd ja juttu "Kiiksulaane rahvast" VIKOS.

11. tund- koduse viitamisharjutuse analüüs.
Joonised, tabelid ja teaduskeel töös; vaatleme näiteid ning analüüsime neid.
KODUS: Koosta oma uuringu kohta tabel või joonis, lisa pealkiri või allkiri, lisa see oma lühiuuringu juurde. Otsi juurde vähemalt 5 allikat, mida saad kasutada uurimistöös, lisa need oma töö ajakava kaardile

12. Vaatame oma koostatud tabeleid ja jooniseid, Tutvume Kuidas kirjutada uurimistööd: näpunäited http://www.oesel.ee/kg/main.php?a=1&o=1&m=37&i=86
KODUS: oma töö kohta laiendatud kava koostamine, uurimisküsimuste või vaatluse (mõne muu meetodi) sõnastus

13. Uuringuks valmistumine (meetodid) andmete kogumine....õpetaja abi klassis, Kodus: antud meetodi ettevalmistuse lõpetamine.
KODUS: Materjali lugemine ja märkmete tegemine.

14. tund- Õpetaja soovitusi vormistamiseks. Vaatame näiteid. Tiitellehe vormistusnõuded.
Pealkirjad ja nende õige kasutamine;
kordame veel üle joonised ja tabelid,. Räägime lisadest töös.
KODUS: Püüa oma töös leiduvad pealkirjad õigesti esitada, materjali lugemine ja märkmete tegemine.

15-17. tund- Uuringud ja nende tulemuste lahti kirjutamine.
KODUS: Uuringu läbiviimine, tulemuste lahtikirjutamine.

18. tund- Sissejuhatus uurimistöös, Millistest osadest koosneb sissejuhatus? Vaata materjali VIKOS, Kuidas kirjutada uurimistööd
KODUS: Kirjuta esialgne sissejuhatus oma töö kohta, kasuta selleks mõnda eelmise aasta uurimistööd- vaata: http://sites.google.com/site/teadusmaa/. Õpi sellega esinema
Oma töö kirjutamine.

19. tund- Esita klassis oma kirjutatud sissejuhatus. Kokkuvõte uurimistöös, vaatleme näiteid kokkuvõtetest.
KODUS: loe läbi omal valikul üks uuring või valikuliselt ühe valdkonna 3 teadussaavutust leheküljelt http://www.teadus.ee/ ning püüa kirjutada loetud materjalist 1 lk kokkuvõte.
Oma töö kirjutamine.

20. tund- esitle oma kokkuvõtet klassis. Eksam ja selle korraldus- näiteid eelmiste aastate eksamist ja tulemustest
Resümee ja selle koostamise nõuded. Vaatame eelmiste aastate näiteid resümeede kohta. Küsimused klassis.
KODUS: Oma töö kirjutamine.

21-22.- tund- Jooksvad küsimused töö kohta, õpetaja poolne abi klassis. LISAD töös. Mille järgi hinnatakse uurimistööd, vaata VIKOst- hindamismudelit
KODUS: Uuringu sõnastuse viimistlemine.

23-24 -Uuringu kohta õpetajalt abi saamine. (tabelid ja joonised ning nende märkimine tekstis)
KODUS: Töö kokkukirjutamine (nii referatiivne kui uuringu osa), kõik töös esitatud joonised ja tabelid tuleb viidata ka teksti sees).

25-27.- Eksami toimumine ja selle korraldus- seletus õpilastele. Õpetaja abi tunnis, töö valmimise protsessis. (töö valmimise esimene aeg 25. tund- hilisem valmimise aeg 28. tund).

28. tund- KÕIK TÖÖD ON ÕPETAJALE ESITATUD: eksami tegijad esitavad töö paberkandjal, köidetuna, eksamit mitte tegijad salvestavad töö selleks ettenähtud kausta. (õpetaja annab tööd retsensentidele lugeda)

29. tund- Esitlused ja nende koostamine. Millele tuleks enim tähelepanu pöörata? Esitluse loomine Googel Docsi abil
KODUS: alusta oma töö kohta esitluse loomisega. (Jälgi, et kasutad õigeid slaidi formaate) Lisa ka helifail! Vaata, esitluste publitseerimine ja kommenteerimne veebis ( http://voicethread.com/ )

30 tund- Esitluse kohta esilekerkinud probleemid. Õpetaja abi.
KODUS: Esitluse lõpetamine ja lisamine hindamiskausta.

31. tund- Esinemistehnika ja enim tehtavad vead. Vaatleme näiteid esinejatest ja analüüsime nende esinemist.
KODUS: Ole valmis esinema oma töö esitlusmaterjaliga kaasõpilastele 6-8 minuti jooksul.
Klassi aktiivne kuulamine ja küsimuste esitamine.

32-34. tund: Esinevad õpilased, kes ei valinud eksamiks teadustööd, punktid esinemise eest max 20.
35. tund- Kokkuvõte kursusest ja tagasiside võtmine
Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Teadmisi teadustööle esitatavatest nõuetest kinnistavad rohked harjutused ja ülesanded.
Õpilased õpivad leidma teavet erinevatest allikatest, kasutama kaasaegseid infotehnoloogia võimalusi teabe hankimiseks, korrastamiseks ning esitamiseks (tekstid, kaardid, pildid, andmetabeleid, diagrammid).
Õpilane oskab kasutada tunnis omandatud teadmisi õppimisprotsessis ning teadustöö tegemisel.
Õpilane koostab nõuetele vastava uurimistöö ja oskab seda esitada auditooriumile.

Hindamine üles

Õpilased saavad hindeid soorituste eest, kõik sooritatud tööd hinnatakse positiivse hindega. Kursuse hindest on see osa 30%
Kursuse hindest 70% on uurtimistööl