Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 9_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 30. oktoober 2012. a. kell 19.47
Muudetud: 8. november 2012. a. kell 18.11

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Keel on suhtlemis- ja õppimisvahend. Mida paremini me oma emakeelt valdame, seda paremini saame suheldud, õpitud ja elus hakkama. Kirjanduse tundides õpime erinevate tekstide lugemise ja analüüsimise kaudu nägema, mõtlema, oma arvamust
kujundama, põhjendama. Õpime erinevate tekstide kaudu tundma elu oma keerukuses, lahendama probleeme, analüüsima situatsioone. Õpime tundma erinevaid ˛anre, stiile. Eesti keele tundides lihvime õigekirja, kokku- ja lahkukirjutust, rikastame sõna-
vara.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal. 29.10.-2.11. 2012
1. Ettevalmistus kohtumiseks Aidi Vallikuga
2. "Rehepapi" mõtestamisest. Wadhwa tulevikuvisioonist
3. Kokku- ja lahkukirjutamise sõltumine tähendusest
4. Töö "Rehepapiga"

2. nädal. 5.-9. 11. 2012
1. Kokku- ja lahkukirjutamise sõltumine täiendsõna vormist
2. A. Kivirähk "Rehepapp" - sisuanalüüs
3. Kokku- ja lahkukirjutamise sõltumine põhisõnast
4. Näitekirjandus

3. nädal. 12.-16. november
1. Kokku- ja lahkukirjutamine
2. Piibel
3. Kontrolltöö - kokku- ja lahkukirjutamine
4. Rahvuslik ärkamisaeg

4. nädal. 19.-23. november
1. Sidekriipsu tarvitamine
2. Rahvusliku ärkamisaja saavutused
3. Murdesõnad
4. c. R. Jakobsoni isamaakõned

5. nädal. 26.-30. november
1. Laensõnad ja tehissõnad
2. Kõne kirjutamise reeglid ja kõne kirjutamine
3. Töösõnaraamatutega
4. Lugemisülesanne

6. nädal. 3.-7. detsember
1. Erinevad kirjutamisstiilid
2. loetud teose vastamine
3. Erinevate stiilide määramine
4. Loetud teosest kokkuvõte
7. nädal. 10.-14. detsember
1. Harjutav etteütlus
2. E. Bornhöhe tähtsus ja looming
3. Etteütlus
4. Varasem eesti luule
8. nädal. 17.-21. detsember
1. Vigade analüs
2. Lugemisülesanne
3. Keelemõistatused
4. Kokkuvõte

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased tunnevad kokku- ja lahkukirjutamist, sõnamoodustust, valdavad paremini õigekirja... Õpilased oskavad kirjutada iseloomustust, kokkuvõtet, kujundada oma arvamust argumenteeritult.,

Hindamine üles

Tervikteose lugemine on kahekordse kaaluga, kõik ülejäänud tööd on võrdse kaaluga.
Kontrolltöö, tunnikontrolli hindamine:
90-100% - "5"
75-89% - "4"
50-74% - "3"
30-49% - "2"
alla 30% - "1"
Etteütluse hindamine:
0-2 viga "5"
3-6 viga "4"
7-10 viga "3"
11-14 viga "2"

Kirjandite parandamine toimub riigieksamikirjandi hindamisjuhendi alusel.
Tervikteose lugemise hindamisel arvestatakse teose sisu tundmist, analüüsioskust.

Konsultatsioon ja kontrolltööde järeltööd esmaspäeviti kell 15.00 ruumis 300.