Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 9c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 29. oktoober 2012. a. kell 19.36
Muudetud: 4. november 2012. a. kell 21.48

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 4 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Keel on suhtlemis- ja õppimisvahend. Mida paremini me emakeelt valdame, seda paremini saame suheldud, õpitud ja elus hakkama. Kirjanduse tundides õpime erinevate tekstide lugemise ja analüüsimise kaudu nägema, mõtlema, oma arvamust kujundama, põhjendama. Õpime tundma erinevaid ˛anre ja stiile. Eesti keele tundides lihvimeõigekirja, tegeleme sõnamoodustusega, õpime selgeks kokku- ja lahkukirjutuse, ülevaate murretest ja uurime sõnavara arendamise ja uuendamise võimalusi.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal. 29.10.-1.11. 2012
1. Kohtumine kirjanik Aidi Vallikuga
2. Küsimused "Rehepapi" kohta
3. Kokku- ja lahkukirjutamine
4. A. Kivirähk "Rehepapp"

2. nädal. 5.-9. 2012
1. Kokku- ja lahkukirjutamine
2. A. Kivirähk "Rehepapp"
3. Kokku- ja lahkukirjutamine. Teadmiste kontroll
4. Kokkuvõte "Rehepapist". Näitemäng

3. nädal. 12.-16. november
1. Kokku- ja lahkukirjutamine
2. Piibel
3. Kontrolltöö - kokku- ja lahkukirjutamine
4.Rahvuslik ärkamisaeg

4. nädal. 19.-23. november
1. Tunnikontroll - sidekriips sõnades. Murdesõnad
2. Rahvusliku ärkamisaja saavutused
3. Laensõnad ja tehissõnad
4. C. R. Jakobsoni isamaakõned

5. nädal. 26.-30. november
1. Sõnaraamatud
2. Kõne kirjutamise reeglid
3. Oskused sõnaraamatuga töötamiseks.
Missugustele küsimustele annab vastuse sõnastik.
4. Lugemisülesanne

6. nädal. 3.-7. detsember
1. Erinevad stiilid
2. Loetud teose vastamine
3. Erinevate stiilide määramine
4. Loetud teose tutvustamine
7. nädal. 10.-14. nädal
1. Harjutav etteütlus (häälikuortograafia, kokku- ja lahkukirjutamine)
2. E. Bornhöhe tähtsus ja looming
3. Etteütlus
4. Varasem eesti luule
8. nädal. 17.-21. detsember
1. Vigade analüüs
2. Lugemisülesanne
3. Keelemõistatused
4. Kokkuvõte

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased tunnevad sõnamoodustust, kokku- ja lahkukirjutamise reegleid, enamat sõnavara...Oskavad kujundada oma arvamust loetu põhjal, analüüsida tekste argumenteeritult

Hindamine üles

Kõik tööd on võrdse kaaluga. Hinnatakse avaliku keelekasutuse oskust ja teadlikkust, kus missugust sõnavara kasutada sobib.
Kontrolltööde ja tunnikontrollide hindamine:
90-100 % - "5"
75-90% - "4"
50-74% - "3"
30-49% - "2"
alla 30% -"1"

Etteütlus:

0-2 viga "5"
3-6 viga "4"
7-10 viga "3"
11-14 viga "2"

Kirjandite hindamine toimub riigieksamikirjandi hindamisjuhendi alusel. Tervikteoste lugemise hindamisel arvestatakse teose sisu tundmist, analüüsioskust.

Konsultatsioon ja kontrolltööde järeltööd esmaspäeviti algusega kell 15.00 ruumis 300.