0 kaarti!
Autor: Maret Laurson eesti keele ja kirjanduse õpetaja Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee |
Loodud: 29. oktoober 2012. a. kell 19.36
Muudetud: 4. november 2012. a. kell 21.48
Õppeaasta: 2012/2013
Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand
Kestvus: 4 tundi nädalas
Keel on suhtlemis- ja õppimisvahend. Mida paremini me emakeelt valdame, seda paremini saame suheldud, õpitud ja elus hakkama. Kirjanduse tundides õpime erinevate tekstide lugemise ja analüüsimise kaudu nägema, mõtlema, oma arvamust kujundama, põhjendama. Õpime tundma erinevaid ˛anre ja stiile. Eesti keele tundides lihvimeõigekirja, tegeleme sõnamoodustusega, õpime selgeks kokku- ja lahkukirjutuse, ülevaate murretest ja uurime sõnavara arendamise ja uuendamise võimalusi.
1. nädal. 29.10.-1.11. 2012
1. Kohtumine kirjanik Aidi Vallikuga
2. Küsimused "Rehepapi" kohta
3. Kokku- ja lahkukirjutamine
4. A. Kivirähk "Rehepapp"
2. nädal. 5.-9. 2012
1. Kokku- ja lahkukirjutamine
2. A. Kivirähk "Rehepapp"
3. Kokku- ja lahkukirjutamine. Teadmiste kontroll
4. Kokkuvõte "Rehepapist". Näitemäng
3. nädal. 12.-16. november
1. Kokku- ja lahkukirjutamine
2. Piibel
3. Kontrolltöö - kokku- ja lahkukirjutamine
4.Rahvuslik ärkamisaeg
4. nädal. 19.-23. november
1. Tunnikontroll - sidekriips sõnades. Murdesõnad
2. Rahvusliku ärkamisaja saavutused
3. Laensõnad ja tehissõnad
4. C. R. Jakobsoni isamaakõned
5. nädal. 26.-30. november
1. Sõnaraamatud
2. Kõne kirjutamise reeglid
3. Oskused sõnaraamatuga töötamiseks.
Missugustele küsimustele annab vastuse sõnastik.
4. Lugemisülesanne
6. nädal. 3.-7. detsember
1. Erinevad stiilid
2. Loetud teose vastamine
3. Erinevate stiilide määramine
4. Loetud teose tutvustamine
7. nädal. 10.-14. nädal
1. Harjutav etteütlus (häälikuortograafia, kokku- ja lahkukirjutamine)
2. E. Bornhöhe tähtsus ja looming
3. Etteütlus
4. Varasem eesti luule
8. nädal. 17.-21. detsember
1. Vigade analüüs
2. Lugemisülesanne
3. Keelemõistatused
4. Kokkuvõte
Õpilased tunnevad sõnamoodustust, kokku- ja lahkukirjutamise reegleid, enamat sõnavara...Oskavad kujundada oma arvamust loetu põhjal, analüüsida tekste argumenteeritult
Kõik tööd on võrdse kaaluga. Hinnatakse avaliku keelekasutuse oskust ja teadlikkust, kus missugust sõnavara kasutada sobib.
Kontrolltööde ja tunnikontrollide hindamine:
90-100 % - "5"
75-90% - "4"
50-74% - "3"
30-49% - "2"
alla 30% -"1"
Etteütlus:
0-2 viga "5"
3-6 viga "4"
7-10 viga "3"
11-14 viga "2"
Kirjandite hindamine toimub riigieksamikirjandi hindamisjuhendi alusel. Tervikteoste lugemise hindamisel arvestatakse teose sisu tundmist, analüüsioskust.
Konsultatsioon ja kontrolltööde järeltööd esmaspäeviti algusega kell 15.00 ruumis 300.