Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Pole: 5a, 5b, 5c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Keso-Vares

eetika õpetaja

Loodud: 19. oktoober 2012. a. kell 10.26
Muudetud: 21. august 2019. a. kell 13.32

Õppeaasta: 2014/2015

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks, et:
näha, kui oluline on tunda iseennast, enda käitumist, suhtumist kaasinimestesse;
aru saada inimestevaheliste suhete olulisusest;
mõista, et reeglite mõte on mitte ainult piirata vaid ka kaitsta ja anda vabadust juurde;
näha ja mõista, kui oluline osa on südametunnistusel inimese käitumise suunajana;
anda ülevaade erinevatest reeglitest, avada kümne käsu sisu, õpetada märkama nende olulisust ja avaldumist tänapäeva tingimustes;
mõista, kui oluline on perekond ja kuidas on võimalik omalt poolt kaasa aidata headele suhetele peres;
näha ja mõista, kui oluline on osata oma tundeid õigesti väljendada;
teadvustada soorollide kohta käivaid eelarvamusi;
näha, kui oluline on hoolida iseendast ja teistest;

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

September
03.09.-07.09.
Sissejuhatus ainesse. Millega tegeleb eetika. Aine tutvustamine. Ankeet-visiitkaardi täitmine.
10.09.-14.09.
Eetika mõiste. Kuldne reegel. Vestlus, mäng "Väärtuspundar".
17.09.-21.09.
Vanasõnad - tarkusesõnumi kandjad. Rühmatöö: vanasõnad pantomiimina.
24.09.-28.09.
Ideaalid. Mis on tähtis elus?
01.10 - 05.10.
Erinevad reeglid ja seadused. Mäng: Südametunnistuse foor. Vestlus: milleks reeglid? Töö vihikusse: reeglid perekonnas, koolis, eetika tunnis.
08.10- 12.10.
Südametunnistus. Kuidas hoida südametunnistus erksana ja ära tunda, mis on õige. Test. Mõistekaart: südametunnistus. Iseseisev töö: "Minuga juhtus ükskord nii..."
15.10.-19.10.
Südametunnistus. Loeme ette eelmise tunni töid ja arutame.
28.10.- 1.11.
Erinevad reeglid. Reegliteta mäng.
4.11.-8.11.
Kümme käsku. Lugu 10 käsu andmisest. Tutvumine käskudega, vestlus, arutelu. Millised neist on tänapäeval kõige olulisemad.
11.11 - 15.11.
Kümme käsku. Tunnikontroll. Rühmatöö: minidraamad 10 käsu kohta tänapäeval.
18.11.-22.11.
Kümme käsku tänapäeval. Rühmatööde esitlemine ja arutelu.
25.12.-29.12.
Kümme käsku tänapäeval. Rühmatööd.
2.12.-6.12.
Minu elu tähtsad asjad. Elukell.
9.12.-13.12.
Südametunnistuse fantaasiapilt.
16.12. - 20.12.
Kokkuvõtted esimesest poolaastast. Küsitlusele vastamine.
7.01.-11.01.
Mina eelmisel aastal. Minu uus aasta: milliseks kujuneb, mida tahan väärtustada, mida muuta või teha teisiti.
14.01,-18.01.
Perekond. Mõtisklus: minu pere. Joonmeetodil küsitlus perekonnasuhetest. Töö: pildivalik.
21.01.-25.01.
Perekond. Perekaardi joonistamine.
28.01.-1.02.
Perekond. Kiri lapsevanemale.
4.02.-8.02.
Suhted poisi ja tüdruku vahel. Eluterve suhte tunnused. Kas oled nõus - joonmeetodil vestlus.
11.02.-15.02.
Suhted poisi ja tüdruku vahel. Ajurünnak: küsimused vastassugupoolele.
18.02.-22.02.
Suhted poisi ja tüdruku vahel. Grupitöö: minidraama.
25.02.-1.03.
Suhted poisi ja tüdruku vahel. Tunnete väljendamine. Aita kirjutada armastuskirja.
4.03.-8.03.
Tähelepanelikkus ja hoolivus. Oskus märgata.
11.03.-15.03.
Tähelepanelikkus ja hoolivus. Hoolivuse olulisusest.
25.03.-28.03.
Inimese eluring. Sündmused inimese elus. Tähtpäevad: suur reede ja ülestõusmispühad.
01.04.-05.04.
Mina ja mina. Kes ma olen? Iseenda iseloomustamine ja paaritöö.
8.04.-12.04.
Sina ja mina. Lood suhetest. Rühmatööd: esita loole omapoolne lahendus.
15.04.-19.04.
Töö ja kohustused. Töö mõte, kohusetunne. Minu unistuste töö.
22.04.-26.04.
Tõde ja vale. Ausus, vale, fantaasia, tagarääkimine.
29.04.-3.05.
Vaidlemine. miks me vaidleme. Kuidas oma seisukohti rahulikult lahti rääkida. Testid.
6.05.-10.05.
Tähelepanelikkus ja hoolivus. Oska märgata abivajajaid. Minidraamad.
13.05.-17.05.
Õuesõppe tund: avastame maailma ja iseennast.
20.05.-24.05.
Tõmbame otsad kokku. Tagasiside.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
teab eetika kuldset reeglit; selgitab, mis on tema jaoks oluline; reflekteerib oma tegevust kuldse reegli valgel; kogeb, et inimestel on erinevad vastused küsimustele, mis on tähtis.
Õpilane:
teab, et erinevates kooslustes vajatakse reegleid; reflekteerib tema kohta käivate reeglite mõtte üle; mõistab, et vahel on vaja reegleid muuta; mõistab südametunnistuse olulisust käitumise suunajana; kogeb, et reeglid hõlbustavad käitumist.
Õpilane:
õpib eristama hoolivat ja hoolimatut käitumist; õpib enda juures märkama hoolimatut käitumist; õpib märkama teiste inimeste vajadusi.
Õpilane:
teab lugu 10 käsu andmisest; tunneb 10 käsu sisu, oskab neid nimetada; mõtleb, mida 10 käsku tänapäeval tähendada võiksid; oskab arutleda 10 käsu universaalsuse ja lokaalsuse üle.
Õpilane...
teab, mida ta hindab oma pere juures;
analüüsib oma peres valitsevate suhete iseloomu;
mõtleb järele, milline on tema pereideaal;
tunneb eluterve suhte tunnuseid;
oskab väljendada oma poolehoidu;
oskab lahendada probleeme lähisuhetes;
oskab alustada suhet;
oskab lõpetada suhet kaaslast arvestavalt;
teadvustab soorollide kohta käivaid eelarvamusi;
oskab tähele panna abivajajaid enda ümber;
saab aru hoolivuse olulisusest;
suhtub nõrgematesse poolehoiuga.
õpib ennast tundma ja analüüsima;
analüüsib oma suhteid teistega;
teab, mis on töö mõte, mis on kohusetunne;
oskab tähele panna abivajajaid enda ümber;
saab aru hoolivuse olulisusest;
oskab oma seisukohti rahulikult lahti rääkida.

Hindamine üles

Arvestuslik (kokkuvõte A/MA II ja IV veerandi ja õppeaasta lõpul).
Hinnatakse õpiülesannete täitmist kogu õppeprotsessi vältel; aktiivset osavõttu tundidest.