Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 6b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Jasmin

klassiõpetaja

Loodud: 29. august 2012. a. kell 08.03
Muudetud: 29. august 2012. a. kell 10.49

Õppeaasta: 2012/2013

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
* Üldine sissejuhatus ainesse.Tutvumine 6 kl õpikute, töövihikuga. Kohustuslik kirjandus jne
Keeleõpetus (3 tundi):
* Õ lk 5-7 harj.1-5, TV harj.1-5, tabeli koostamine.
* Kirjandi kirjutamine teemal "Minu suvi" (2 t.)
Kirjandus (2 tundi):
* Proosa ja luule rikkused, arutelu (ül 1-6/lk.8)
* Töö tekstiga (ül.1-9/lk.10; 1-7/lk.12)

II nädal
Keeleõpetus (2 tundi):
Käänd-, pöörd- ja muutumatud sõnad. Poolitamise kordamine, õ lk.8-10 harj.1-6, tv lk.6-9 harj.6-14.
Kirjandus (2 tundi):
* Proosa, luule (Õ lk.13-15)
* Ole Lund Kirkegaard "Frode ja kõik teised rüblikud".
Töö tekstiga, tabeli koostamine. (ül. 1-6/lk.20). Kodus iseseisvalt A.Tšehhov "Hobuse nimi" (Õ lk.21-24)

III nädal
Keeleõpetus (3 tundi):
* käändsõnad: nimi- ja omadussõnad. Alg-, kesk-, ülivõrre. Õ harj 1-8, tv lk.10-14 harj.15-27.
Kirjandus (2 tundi):
* salm, riim, valm, ül 1-7/lk.27-29.
* Loov kirjutamine, valmi esitamine peast.

IV nädal
Keeleõpetus (2 tundi)
Põhi- ja järgarvsõnad. Õ Lk.15-16 harj.1-6, tv lk.15-16 harj 28-32. ETTEÜTLUS.
Kirjandus (3 tundi):
* Vabavärss, luuletuse kirjutamine skeemi järgi (Õ lk.30-31)
* Lustakad luuletused. Vabavärsi ja riimilise luule eristamine (ül 1-4/ lk.31-32; 1-5/36)
* Interneti kasutamine. Loov töö.

V nädal
Keeleõpetus (2 tundi):
* Käändsõnad, asesõnad, -ki- ja -gi-liide; häälikupikkuse märkimine (Õ lk.17-18, tv lk 17-19). Harjutav kontrolltöö nr.1.
* Arvestuslik KONTROLLTÖÖ
Kirjandus (3 tundi):
* Teabetekst, ajakirjandustekst, tarbetekst, ilukirjandus (Õ lk 37-39)
* Tekstiliikide eristamine, kokkuvõtte tegemine, loov kirjutamine, vigade parandamine, rühmatöö. ül 1-8/lk.40
* J.Saar "Pinginaaber tuli mulle külla" Õ lk.41-46 + ül.1-13/lk.47.

VI nädal
Tekstiõpetus (3 tundi):
Klassi huviuurimuse korraldamine, kuulutuse koostamine ja sellele
vastamine. Õ lk.66-69 harj.1-5, tv lk.43-45 harj.85-88.
Kirjandus (2 tundi):
* Ilmekad ja tabavad sõnad (sünonüümid, murdekeel), Õ lk.48-50+ül 1-7/lk.50
* J.Jaik "Kaarnakivi", ül.1-9/lk.54.

VII nädal
Keeleõpetus (2 tundi):
Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine, õ lk.19-21 harj.1-7, tv lk.20-23 harj.38-46
Kirjandus (3 tundi):
* Kujundid; võrdlus ja kordus. Õ lk.55-57,63-65
* I.Franko "Rebane ja rästas", Õ lk.58-62+ ül.1-8/lk.62. Kokkuvõte õppeperioodist..

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1. Oskab kirjutada sündmusest, vormistada kirjalikku tööd.
2. Mõistab raamatute tähtsust, oskab leida luule ja proosa erinevusi.
3. Oskab sõnu liigitada muutmisviisi järgi.
4. Oskab kirjutada põnevus- või fantaasiajuttu.
5. Tunneb tekstist nimi- ja omadussõnad. Oskab kasutada kesk- ja ülivõrret.
6. Tunneb luule tunnuseid, eristab valmi.
7. Tunneb arvsõnu, oskab neid kirjas märkida.
8. Eristab vabavärssi rütmilisest luulest.
9. Tunneb asesõnu, oskab neid tekstis kasutada.
10.Oskab eristada peamisi tekstiliike.
11.Oskab kirjeldada, edastada teavet.
12.Tunneb sünonüüme, murdekeele mõistet.
13.Teab nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamise reegleid.
14.Tunneb ja oskab kasutada kujundeid, võrdlust ja kordust.
15.Oskab arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamise reegleid.
16.Oskab oma seisukohta põhjendada, kirjutada luuletust skeemi järgi, kasutada algriimi ja lõppriimi.

Hindamine üles

Perioodi jooksul sooritab õpilane etteütluse, 1 keelelise ja 1 kirjanduse kontrolltöö, kirjutab kirjandi, luuletuse, koostab kava ja kuulutuse.
Protsesshinded olulisemate koduste tööde või klassis iseseisva tööna tehtud hindeliste harjutuste eest loetakse kokku 1-2 arvestuslikuks hindeks. Hinnatakse valikuliselt tv harjutuste täitmist. Ühe arvestusliku hinde saab ka vihikute üldise korra ja käekirja eest. Hinnatakse luuletuse kirjutamist, luuletuse esitamist. Arvestatakse töövahendite olemasolu

Kirjalike (kontroll)tööde hindamisel:
Hinne "5" - 90-100% tööst on õige
Hinne "4" - 75-89 %
Hinne "3" - 50-74 %
hinne "2" - 20-49 %
hinne "1" - 0-19 %
Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub esmaspäeviti ruumis 306 kell 13.45-14.45 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.

Õppekomplekt:
Lauri Vanamölder, Jaak Urmet "Kirjandus II 6.klassile" Avita, 2005
Kaja Sarapuu, Liisi Piits "Eesti keele õpik 6.klassile. Keeleõpetus" Avita, 2005
Kaja Sarapuu, Ingrid Pukk "Eesti keele töövihik 6.klassile", 1.-2.osa