Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandiõpetus: 9a, 9b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 31. oktoober 2010. a. kell 11.34
Muudetud: 16. jaanuar 2011. a. kell 16.45

Õppeaasta: 2010/2011

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjandiõpetusega taotletakse, et õpilane:
arendab isiklikku väljendusoskust;
õpib mõtestatult kirjutama;
oskab teksti, lühikirjandit (tekst 1A4 ehk 200 sõna), kirjandit eesmärgistada;
oskab ainestikku kavandada, süstematiseerida;
oskab väita ja tõestada;
oskab kirjandit komponeerida (sissejuhatus, arendus, lõppsõna);
oskab teksti sõnastada;
oskab teksti viimistleda;
tunneb tähtsamaid kujundeid (epiteet, isikustamine, võrdlus, metafoor, sümbol jne) ja oskab neid loometöös kasutada;
oskab koostada põhjendatud arvamust, kirjutada jutustavat, kirjeldavat, arutlevat kirjandit.
Kirjand 1A4 on põhikooli emakeele riikliku lõpueksami tähtsaim osa, mis annab 40
punkti 100-st punktist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
Tagasiside 1. perioodi lõputööle. Ühe kirjandi analüüs
2. nädal
Klassikirjand
3. nädal
Sissejuhatuse põhitüübid
4. nädal
Väitmine ja tõestamine
5. nädal
Lõppsõna erinevad eesmärgid. Lõppsõna põhitüübid
6. nädal
Klassikirjand
7. nädal
Tagasiside kirjandile. Õpimapi kontrollimine
8. nädal
Ainestiku, materjali kogumine, süstematiseerimine... Õpimapi täiendamine, korrastamine...
9. nädal
Tagasiside õpimapile

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased oskavad mõtestatult, argumenteeritult heas ja ladusas sõnastuses õigesti komponeeritud teksti kirjutada. Õpilased omandavad loogiliselt arendatud kirjaliku kõne oskuse, mis on eelduseks ka lõpueksami kaalukaima osa - kirjandi 1A4 (200 sõna) heaks soorituseks.

Hindamine üles

Kirjandi hindamine
Kirjandis hinnatakse nelja aspekti: sisu, õigekirja, sõnavara ja stiili ning ülesehitust ehk kompositsiooni.
Hinne "5"
Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline ja isikupärane, mõtted esitatud selgelt ja veenvalt
Töös 0-3 õigekirjaviga.
Sõnavara on ulatuslik ja lausestus mitmekülgne, tekstis 0-1 stiiliviga.
Tekst on liigendatud tervik, ülesehitus on loogiline ja sidus.
Hinne "4"
Tekst vastab teemale, on üldistusjõuline, mõtted on esitatud selgelt.
4-6 õigekirjaviga.
Sõnavara ja lausestus on kohati ühekülgsed, tekstis on 2-3 stiiliviga.
Tekst tervik, ülesehitus on loogiline, kuid lõigu piiridel esineb liigendusvigu.
Hinne "3"
Tekst vastab teemale, kuid on üldsõnaline, mõtted on esitatud arusaadavalt.
7-9 õigekirjaviga.
Sõnavara on ühekülgne, esineb lausestusraskusi, tekstis on 4-5 stiiliviga.
Teksti ülesehituses on vastuolud, teksti osades esineb liigendusvigu.
Hinne "2"
Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid mõtted on kohati seosetud ja ebaselged.
10-12 õigekirjaviga.
Sõnavara ja lausestus on algelised, tekstis on 5-6 stiiliviga.
Teksti ülesehituses on vastuolud, mõni tekstiosa puudub.
Hinne "1"
Tekst vastab üldjoontes teemale, kuid on raskesti mõistetav.
Üle 12 õigekirjavea.
Sõnavara on kohati sobimatu, lausestus algeline, tekstis on üle 6 stiilivea.
Tekst on vormitu, ülesehitus on ebaloogiline.
Esitamata töö.
Õpilane saab poolaasta hinde, mis on kokkuvõte kõikide tehtud tööde hinnetest, mis
on võrdse kaaluga. Kõik kirjandid peavad olema kirjutatud ja esitatud õigeaegselt. Vastasel juhul ei saa neid arvestada. Kui õpilane puudub põhjusega, tuleb kõne alla
eraldi kokkuleppe sõlmimine aineõpetajaga.