Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Geograafia: 8b prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Malle Tiitson

geograafiaõpetaja

Kontakt: Malle.Tiitson@nooruse.edu.ee

Loodud: 6. jaanuar 2012. a. kell 09.30
Muudetud: 6. jaanuar 2012. a. kell 09.30

Õppeaasta: 2011/2012

Õppekava: Põhikooli õppekava, III veerand

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Geograafiaõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) tunneb huvi geograafia ning teiste loodus- ja sotsiaalteaduste vastu ning saab aru nende
tähtsusest igapäevaelus ja ühiskonna arengus;
2) on omandanud ülevaate looduses ja ühiskonnas toimuvatest nähtustest ning protsessidest, nende ruumilisest paiknemisest ja vastastikustest seostest;
3) väärtustab nii kodukoha, Eesti kui ka teiste maade looduslikku ja kultuurilist
mitmekesisust;
4) mõistab inimtegevuse sõltumist Maa piiratud ressurssidest ja inimtegevuse tagajärgi
keskkonnale; suhtub vastutustundlikult keskkonda, järgides säästva arengu põhimõtteid;
5) rakendab loodusteaduslikku meetodit probleeme lahendades, planeerib ja teeb vaatlusi ja mõõdistamisi ning tõlgendab ja esitab saadud tulemusi;
6) kasutab teabeallikaid ja hindab kriitiliselt neis sisalduvat geograafiainfot ning loeb ja
mõtestab lihtsat loodusteaduslikku teksti;
7) on omandanud ülevaate geograafiaga seotud elukutsetest ning mõistab geograafiateadmiste ja -oskuste vajalikkust erinevates töövaldkondades;
8) mõistab loodusteaduste- ja tehnoloogiaalase kirjaoskuse olulisust igapäevaelus, on loov
ning motiveeritud elukestvaks õppeks.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

10.01 Mis on loodusvöönd?
12.01 Jää- ja külmakõrbed.
17.01 Arktika ja Antarktika.
19.01 Gröönimaa ja Alaska.
24.01 Tundrad.
26.01 Tundrate taimestik ja loomastik.
31.01 Soome.
02.02 Okasmetsad.
14.02 Kaartide põhjal piirkonna iseloomustamine.
16.02 Lehtmetsad.
21.02 Esitluse koostamise õppimine.
28.02 Parasvöötme rohtlad.
01.03 Preeriad.
06.03 Kordamine.
08.03 Kontrolltöö (jää-ja külmakõrbed - rohtlad).
13.03 Esitluse koostamine loositud piirkonna kohta.
15.03 Kokkuvõte veerandist.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
1) tunneb joonistel ja piltidel ära loodusvööndid ning iseloomustab kaardi järgi nende
paiknemist;
2) iseloomustab loodusvööndite kliimat, veestikku, mullatekke tingimusi, tüüpilisi taimi ja
loomi ning analüüsib nendevahelisi seoseid;
3) tunneb ära loodusvööndite tüüpilised kliimadiagrammid ning joonistel ja piltidel maastiku,
taimed, loomad ja mullad;
4) selgitab liustike tekkepõhjusi ning iseloomustab nende paiknemist ja tähtsust;
5) toob näiteid looduse ja inimtegevuse vastasmõju kohta erinevates loodusvööndites ja
mäestikes;
7) iseloomustab ja võrdleb teabeallikate põhjal etteantud piirkondi: geograafilist asendit,
pinnamoodi, kliimat, veestikku, mullastikku, taimestikku, maakasutust, loodusvarasid,
rahvastikku, asustust, teedevõrku ja majandust ning analüüsib nendevahelisi seoseid.

Hindamine üles

Veerandi jooksul on üks kontrolltöö, mille hinne moodustab 1/3 veerandihindest, tunnikontrollid, töövihiku hinded, iseseisvate tööde hinded moodustavad kokku 2/3 veerandihindest.

Tööde hinded:
5 - 90%-100%
4 - 75%-89%
3 - 50%-74%
2 - 20%-49%
1 - 0%-19%

Konsultatsioonitund on neljapäeviti kell 15.00 - 15.45 kabinetis 103.
Järelvastamine toimub hiljemalt hinde teadasaamisele järgneval nädalal õpetaja poolt määratud ajal.

Kui õpilane on tunnist puudunud, siis tuleb läbivõetud osa iseseisvalt omandada ja täita töövihikust vastavad ülesanded (ülesanded kirjas e-koolis) või tulla abi saamiseks konsultatsioonitundi, mis toimub neljapäeviti kell 15.00 kabinetis 103, teised ajad konsultatsioonideks kokkuleppel õpetajaga.