Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Pole: 5a, 5b, 5c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Katrin Keso-Vares

eetika õpetaja

Loodud: 12. detsember 2011. a. kell 14.53
Muudetud: 21. august 2019. a. kell 13.32

Õppeaasta: 2011/2012

Õppekava: Põhikooli õppekava, poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Selleks, et:
näha, kui oluline on tunda iseennast, enda käitumist, suhtumist kaasinimestesse;
aru saada inimestevaheliste suhete olulisusest;
mõista, et reeglite mõte on mitte ainult piirata vaid ka kaitsta ja anda vabadust juurde;
näha ja mõista, kui oluline osa on südametunnistusel inimese käitumise suunajana;
anda ülevaade erinevatest reeglitest, avada kümne käsu sisu, õpetada märkama nende olulisust ja avaldumist tänapäeva tingimustes;
lahti mõtestada klassikaliste vooruste (õiglus, vaprus, enesedistsipliin, elutarkus, usk, lootus ja armastus) sisu ja näha nende avaldumist igapäevases elus;
näha, kui oluline on hoolida iseendast ja teistest;

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

September
02.09.-09.09.
Sissejuhatus ainesse. Millega tegeleb eetika. Aine tutvustamine. ankeetküsitlusele vastamine.
12.09.-16.09.
Mis on õige ja hea. Eetika mõiste. Kuldne reegel. Mäng "Väärtuspundar". Mis on elus tähtis?
19.09.-23.09.
Mis on õige ja hea. Vanasõnad - tarkusesõnumi kandjad. Rühmatöö: vanasõnad pantomiimina.
26.09.-30.09.
Erinevad reeglid ja seadused. Mäng: Südametunnistuse foor. Vestlus: milleks reeglid? Töö vihikusse: reeglid perekonnas, koolis, eetika tunnis.
03.10- 07.10.
Südametunnistus. Kuidas hoida südametunnistus erksana ja ära tunda, mis on õige. Test. Mõistekaart: südametunnistus. Iseseisev töö: "Minuga juhtus ükskord nii..."
10.10.-14.10.
Südametunnistus. Fantaasiapilt südametunnistusest. Loeme ette eelmise tunni töid ja arutame.
17.10 - 21.10.
Südametunnistus. Rühmatöö: Kohus. Erinevete inimeste poolt kordasaadetud tegude analüüs/võrdlemine.
30.10.- 04.11.
Erinevad reeglid. Reegliteta mäng.
07.11.-11.11.
Kümme käsku. Lugu 10 käsu andmisest. Tutvumine käskudega, vestlus, arutelu. Millised neist on tänapäeval kõige olulisemad.
14.11 - 18.11.
Kümme käsku. Tunnikontroll. Rühmatöö: minidraamad 10 käsu kohta tänapäeval.
21.11.-25.11.
Kümme käsku tänapäeval. Rühmatööde esitlemine ja arutelu.
28.11.-02.12.
Kiusamine. miks kiusatakse, keda? Kuidas ära hoida?
05.12.-09.12.
Kiusamine. Iseseisev töö: "Kiusamine, mida olen pealt näinud...". Test.
12.12.-16.12.
Voorused.Mis on voorused e väärtused? Rühmatööd klassikaliste vooruste arutelu ja esitamistega.
12.12.-22.12.
Voorused. Rühmatööd klassikaliste vooruste arutelu, esitamise ja analüüsiga.
09.01.-13.01.
Kokkuvõtted esimesest poolaastast. Küsitlusele vastamine.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane:
teab eetika kuldset reeglit; selgitab, mis on tema jaoks oluline; reflekteerib oma tegevust kuldse reegli valgel; kogeb, et inimestel on erinevad vastused küsimustele, mis on tähtis.
Õpilane:
teab, et erinevates kooslustes vajatakse reegleid; reflekteerib tema kohta käivate reeglite mõtte üle; mõistab, et vahel on vaja reegleid muuta; mõistab südametunnistuse olulisust käitumise suunajana; kogeb, et reeglid hõlbustavad käitumist.
Õpilane:
õpib eristama hoolivat ja hoolimatut käitumist; õpib enda juures märkama hoolimatut käitumist; õpib märkama teiste inimeste vajadusi.
Õpilane:
teab lugu 10 käsu andmisest; tunneb 10 käsu sisu, oskab neid nimetada; mõtleb, mida 10 käsku tänapäeval tähendada võiksid; oskab arutleda 10 käsu universaalsuse ja lokaalsuse üle.
Õpilane:
teab, mida tähendab "vooorus"; oskab nimetada erinevaid voorusi, oskab lahti mõtestada tunnis käsitletud vooruste sisu; analüüsib ennast.

Hindamine üles

Hindamine üles

Hindamine poolaasta kaupa.
Hinne moodustub: üks iseseisva töö hinne, kaks rühmatöö hinnet, protsessihinded. Kõik hinded on võrdse kaaluga.