Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 6. november 2011. a. kell 23.58
Muudetud: 7. november 2011. a. kell 00.02

Õppeaasta: 2011/2012

Õppekava: Põhikooli õppekava, II veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli aineõpetus taotleb, et õpilane:
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal (31.10 - 04.11) Tekstiõpetus (3 tundi): Klassi huviuurimuse korraldamine, kuulutuse koostamine ja sellele vastamine. Õ lk.66-69 harj 1-5, tv lk.43-45 harj 85-88. Kirjandus (2 tundi): * Ilmekad ja tabavad sõnad (sünonüümid, murdekeel), Õ lk 48-50+ül 1-7/lk 50 * J.Jaik "Kaarnakivi", ül 1-9/lk 54.
2. nädal (07.-11.11) Keeleõpetus (2 tundi): * Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamise kordamine. Arvsõnade ja omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamise kordamine, õ lk 22-24, tv lk 24-27. KT nr 2 A ja B variandi analüüs. Harjutav etteütlus. * Etteütlus + KT nr 2 Kirjandus (3 tundi): * Kujundid; võrdlus ja kordus. Õ lk 55-57, * Kujundid. Õpik lk 63-65. I.Franko "Rebane ja rästas", Õ lk 58-62+ ül 1-8/lk 62 * Kõlama pandud sõnad. Luuletused (Õ lk 71-76)
3. nädal (14.-18.11) KIRJANDUS 1. H. Tuhtabajev "Võlumüts", katkend Õ lk 66-70 2. Meedia - teabe vahendaja (õpik lk 77-79). Kas uudis või arvamus? 3. G.Rodari "Tee, mis kuhugi ei viinud" (õpik lk 80-82) KEELEÕPETUS 4. Etteütluse ja KT vigade analüüs. * Ajakirjandus on infoedastaja, õpik lk 70-76 Uudis, õpik lk 76-79, TV lk 46-47 5. Uudis, õpik lk 80-81, TV lk 48-49. Tabloidlehed.
5. nädal (21.-25.11) KEELEÕPETUS 1. Televisiooni mõjud, teletekst. Õpik lk 82-85. Intervjuu läbiviimine (vt kirj õpik lk 101-102 - kuidas teha intervjuud) 2. Televisiooni mõjud, teletekst. Õpik lk 86-87, TV lk 50-51 KIRJANDUS 3. Meedia jagab teadmisi ja lahutab meelt (Õ lk 83-85). 4. Reklaam - poodimeelitaja (õpik lk 90-93), reklaami koostamine 5. E.Niziurski "Marek Pieguse uskumatud seiklused" (õpik lk 94-99), loole lõpu kirjutamine
6. nädal (28.11-02.12) KEELEÕPETUS 1. Reklaam. Reklaami nipid, õpik lk 88-91 2. Reklaami keel, õpik lk 92-96 KIRJANDUS 3. Kuidas tehakse ajalehte, Õpik lk 100-101 4. "Kuldkihar", teksti põhjal skeemi koostamine, tekstipõhised ülesanded (õpik lk 86-89) 5. Toredaid luuletusi (Õpik lk 103-104), pildi joonistamine / loo kirjutamine luuleteksti põhjal.
7. nädal (05.-09.12) KEELEÕPETUS 1. Kohanimed kõnelevad, õpik lk 25-27, TV lk 28 2. Kohanimed kõnelevad. Aadressi kirjutamine ümbrikule, TV lk 29. Kohamuistendid. Muistendi kirjutamine. KIRJANDUS 3. Kirjandus ja film, õpik lk 105-106. E.Raud "Lugu lendavate taldrikutega", õpik lk 107-111 4. E. Raud "Kalevipoeg" 5. Filme igale maitsele, õpik lk 112-114
8. nädal (12.-16.12) KEELEÕPETUS 1. Kohanimed kõnelevad, õpik lk 28, TV lk 30-31. Kordamine: häälikuühendi põhireegli rakendamine. 2. KONTROLLTÖÖ KIRJANDUS 3.-4. Kuidas raamatust sai film: O.Lutsu "Kevade", film "Kevade", õpik lk 115-121 5. Filmikunsti ajaloost, õpik lk 122-124
9. nädal (19.-22.12) KIRJANDUS 1.J. K.Rowling "Harry Potter ja tarkade kivi". Lugemiskontroll. 3. Jõululugude lugemine, Õpik lk 141-143 4. Tegevuspäev
10. nädal (09.-13.01.2012) KEELEÕPETUS 1. Tegusad tegusõnad: tegevusnimed, kesksõnad; õpik lk 29-31, TV lk 33 2. Tegevusnimed, kesksõnad; TV lk 34-35. Kordamine: g, b, d s-i kõrval. Tegusõnade kokku- ja lahkukirjutamine. Lihttegusõna, liittegusõna, ühendtegusõna, väljendtegusõna, õpik lk 32-33, h 1-3; TV lk 36-37, h 72-75 3. Tegusõnade kokku- ja lahkukirjutamine, õpik lk 32-34, TV lk 37/ 76-38 KIRJANDUS 4. Filmi tegijad (Õ lk 131-132). "Kino" (Õ lk 125-130), katkend R. Männis "Kiviküla kooli poisid" 5. J. Põldma "Pooltoonid (õ lk 133-140), katkend raamatust "Dzuudopoisid"

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased
1. oskavad nimisõnade, arvsõnade ja omadusõnade kokku- ja lahkukirjutamise tüüpjuhtumeid,
2. oskavad kasutada suurt algustähte nimedes, kirjutada aadressi, vormistada aadressi ümbrikul, kirjutada muistendit,
3. tunnevad sõnaliike, tunnevad tekstis tegusõnad, oskavad tegusõna kokku- ja lahkukirjutamise lihtsamaid juhtumeid,
4. oskavad eristada uudist ja arvamust, neid ise kirjutada
5. oskavad kasutada meediateksti,
6. oskavad reklaami koostada, väljendada oma arvamust
7. oskavad intervjuud läbi viia,
8. mõistavad kirjanduse ja filmikunsti sarnasusi,
9. oskavad dialoogi lõpetada, tegelasi iseloomustada

Hindamine üles

Perioodi jooksul
* sooritab õpilane 2 kontrolltööd, 1 etteütluse (puudumise või töö ebaõnnestumise korral tuleb järele vastata), 1 lugemiskontrolli (+ lugemispäevik): 1)"Pal- tänava poisid"
* hinnatakse uudise, reklaami, intervjuu, muistendi kirjutamist,
* hinnatakse luuletuse esitamist
* hinnatakse valikuliselt tv harjutuste täitmist
* hinnatakse vihikute üldist korda ja käekirja
* arvestatakse töövahendite olemasolu.

Kirjalike (kontroll)tööde hindamisel:
Hinne "5" - 90-100% tööst on õige
Hinne "4" - 75-89 %
Hinne "3" - 50-74 %
hinne "2" - 20-49 %
hinne "1" - 0-19 %
Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui kümne päeva jooksul tööd järele ei vastata.

Lisakonsultatsioon ja järelvastamine toimuvad kolmapäeviti ruumis303 kell 14.00.-15.00 või kokkuleppel õpetajaga. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Kontrolltöid ja etteütluseid saab järgi vastata ainult ühe korra.

Õppekomplekt:
Lauri Vanamölder, Jaak Urmet "Kirjandus I 6.klassile" Avita, 2005
Kaja Sarapuu, Liisi Piits "Eesti keele õpik 6.klassile. Keeleõpetus" Avita, 2005
Kaja Sarapuu, Ingrid Pukk "Eesti keele töövihik 6.klassile", 1.osa