Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Jasmin

klassiõpetaja

Loodud: 3. märts 2021. a. kell 13.28
Muudetud: 3. märts 2021. a. kell 15.02

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: - tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva
lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

15.-19.03
* Kõnelemine (õ lk 32, 33, tv lk 57). Emakeelepäevast.
* L. Frank Baum "Teekond suure Ozi juurde" õ lk 38 - 41. Küsimuste ja ülesannete tüübid.

22.-26.03
* O. Lutsu "Kevade" (1. osa) Filmi ja teose võrdlus.
* Esinemine (õ lk 42-43, tv lk 61)
29.03.-01.04
* Etlemine (õpik lk 50-51, TV lk 65). Toredaid luuletusi (õ lk 52-53, 80-81)
* Luuletuste esitamine (peast), etlemine. V ptk kokkuvõte (TV lk 66-67).
Rahvakalender.Lihavõtted.
05.-09.04
* Raamatud muudavad maailma. Savisse kirjutatud raamatud (õ lk 54 - 55, tv lk 68)
* Papüürus, vahatahvel ja pärgament (õ lk 60-61, tv lk 70-71)
12.-16.04
* Raamat kui kunstiteos (õ lk 66-67, tv lk 73 )
* Tähelepanu ja meenutamine. Mängujuhendi kirjutamine. Mudelluuletus.Rahvakalender: Jüripäev (õ lk 88-89, tv lk 83)
KOOLIVAHEAEG
26.-30.04
* H. Jõgisalu "Tahvel ja paber, krihvel ja sulg" (õ lk 68-69, tv lk 74). Igaühele kättesaadav raamat (õ lk 70-71, tv lk 75)
* I. Soopan "Kõik poisid ei saa suureks" (õ lk 62-65, TV lk 72)
03.-07.05
* "Meile tehakse test" (õ lk 72-75, tv lk 76). Film "Väike Nicolas"
* "Raamatute suur võim" (õ lk 76-77, tv lk 77). Keelatud raamatud. Kuidas hoida raamatuid (reeglid)
10.-14.05
* Raamatu ajalugu, KONTROLLTÖÖ. Lugemispäevik + reklaam aprillis - mais loetud raamatule + esitlus.
* Lugemispäevik + reklaam aprillis - mais loetud raamatule + esitlus.

17.-21.05
* Rahvakalender: Jaanipäev (õpik lk 92-93, TV lk 85). Rahvakalendri tähtsusest vanasti ja tänapäeval (TV lk 43)

24.-28.05
Loovuslaager Pärnumaal Jõulumäel
31.05.-04.06
* Kokkuvõte õppeaasta vältel loetud raamatutest, kirjanduses õpitust (TV lk 88-89).
*Kokkuvõtete jätkamine

07.-11.06
Praktikaperiood
Kokkuvõte aastast

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Teksti vastuvõtt:
õpilane
loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise eesmärkidel nii huvivald­kondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste;
rakendab tuttavat liiki teksti lugemisel ja kuulamisel eri viise ja võima­lusi;
valib juhendamise toel oma lugemisvara;
Tekstiloome:
õpilane
jutustab, kirjeldab, arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);
Suuline ja kirjalik suhtlus:
õpilane
valib juhendamise toel suhtluskanali;
leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;

Hindamine üles

Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Kasutatakse nii kujundavat hindamist kui kokkuvõtvat hindamist, mida kombineeritakse suulise või kirjaliku tagasi-/edasisidega; hinnangutega.

Kirjanduse koondhinne õppeveerandi lõpul väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) Lugemises (õpitud ja tundmatu tekst, luuletuse esitamine)
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd)
3) Klassivälises lektüüri tundmises: loetud raamatute kohta tehakse kokkuvõte lugemispäevikus ja/või lugemiskontroll, ühe teose kohta koostatakse reklaam, seda esitletakse kaaslastele)
3) KT Raamatute ajalugu

Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui tööd 10 õppepäeva jooksul järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub ruumis 308 kell 13:45-14.30 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.

Õppekomplekt:
Jaak Urmet, Lauri Vanamölder "Kirjanduse õpik 5.klassile", II osa, Avita 2012
Reeli-Alli Külvi, Maret Varblas, Miina Leemets "Kirjanduse TV 5.klassile", Avita 2013