Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Jasmin

klassiõpetaja

Loodud: 3. märts 2021. a. kell 13.25
Muudetud: 3. märts 2021. a. kell 14.06

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

õpilane
•austab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat;
•arendab kriitilist mõtlemist ja analüüsioskust;
•väärtustab head keeleoskust eneseväljendus- ja suhtlusvahendina;
•arendab oma suulist ja kirjalikku väljendusoskust, omandab õigekirjaoskuse;
•õpib mõtestatult lugema ja kirjutama eri liiki tekste;
•loeb eakohast väärtkirjandust, kujundab selle kaudu oma kõlbelisi tõekspidamisi, rikastab oma mõttemaailma;
•arendab kirjanduse mõistmist, kujutlusvõimet, loovust ja kunstimaitset;
•huvitub ilukirjandusest ja paikkonna kultuurist;
•õpib hankima teavet erinevatest allikatest; harjub kasutama sõnaraamatuid ja käsiraamatuid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

15.-19.03
* Küsitluse korraldamine, järelduste tegemine vastuste põhjal (Õ lk 113 ül 207).
* ETTEÜTLUS. Suulise suhtlemise tavad. Emakeelepäevast.


22.-26.03
* Millest koosneb lause? Alus ja öeldis. Õ lk 114–115, tv lk 36-38 harj 61–64
* Alus ja öeldis. Jaatav, eitav kõne. Laiendame lauset. Õ lk 116–117, tv lk 39-41 harj 65–69.
* Lausete liigid (õ lk 118-119, tv lk 42)

29.03-01.04
* Lausete liigid. Lihtlause, liitlause (õ lk 118-119, tv lk 43)
* Koondlause, kirjavahemärgid koondlauses (õ lk 120, tv lk 44)
* Koondlause (õ lk 121, tv lk 45)

05.-09.04
* Liitlause, osalaused, sidesõnad; kirjavahemärgid liitlauses (õ lk 122 - 123, tv lk 46)
* Liitlause (tv lk 47 - 48)
* Liitlause moodustamine lihtlausetest (õ lk 124 - 125)

12.-16.04
* Õpime arutlema (õ lk 126, tv lk 49)
* Õpime arutlema (õ lk 127, tv lk 50)

KOOLIVAHEAEG

03.-07.05
* Kuidas kirjutada arutlust? (õ lk 129 - 131)
* Kuidas kirjutada arutlust? (tv lk 52 - 53)
* Arutlus: väide -> põhjendused -> järeldus. Kuidas kirjutada arutlust? (õ lk 128, tv lk 51)

10.-14.05
* Arutleme rühmas (õ lk 132 - 133)
* Rühmaarutelu (õ lk 134, tv lk 54, 55)
* Rühmaarutelu kokkuvõtted. Etteütlus (Liht-, liit- ja koondlause)
* Kordamine kontrolltööks (Tv lk 56, 57)
* 07.05.2020 - KT nr 6 (funktsionaalne lugemine: põhjus - tagajärg; alus ja öeldis, liht- ja liitlause, koondlause; kirjavahemärgid lauses, suur ja väike algustäht)
* KT vigade analüüs. Kordamine

17.-21.05
* Arutleva teksti kirjutamine (teema "Puhkamine"). Rühmaarutelu (õ lk 135).
* Indiv töö: arutleva teksti kirjutamine (tuginedes rühmaarutelust saadud mõtetele). Teksti pealkirjastamine.
* Klassikaaslase töö analüüs (õ lk 132 / ül 3 järgi), tagasiside. Oma teksti viimistlemine, puhtandi kirjutamine.

24.-28.05
5.klasside Loovuslaager Pärnumaal Jõulumäel

31.05.-07.06
* Õuetund (tv lk 58)
* Õuetund (tv lk 59)
* Eneseanalüüs. Õpimapp. Kokkuvõte aastast

08.-11.06
Kokkuvõte õppeaastast.
Praktikaperiood

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1) leiab koos partneri või rühmaga vastused lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades olukorrale vastavalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
2) esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid;
4) loeb ja mõistab eakohaseid õpi- ja elutarbelisi ning huvivaldkondade tekste;
5) tunneb kirjutamise põhietappe;
6) jutustab, kirjeldab ning arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
7) avaldab viisakalt ning olukorrale vastavalt oma arvamust ja seisukohta sündmuse, nähtuse või teksti kohta nii suulises kui ka kirjalikus vormis;
8) tunneb eesti keele häälikusüsteemi, sõnaliikide tüüpjuhte ja lihtvormide kasutust ning järgib eesti õigekirja aluseid ja õpitud põhireegleid;
9) moodustab ning kirjavahemärgistab lihtlauseid, sh koondlauseid ja lihtsamaid liitlauseid;
10) kontrollib õigekeelsussõnaraamatust sõna tähendust ja õigekirja;
11) rakendab omandatud keeleteadmisi tekstiloomes ning tekste analüüsides ja hinnates.
Õpitulemused
Õpilane
1) suhtleb eesmärgipäraselt ning valib kontekstile vastava suhtluskanali;
2) oskab teha kuuldust ja loetust kokkuvõtet ning anda hinnangut nii suuliselt kui ka kirjalikult;
3) tunneb õpitud tekstiliike ning oskab õpi- ja elutarbelisi tekste eesmärgipäraselt kasutada;
4) oskab luua õppetööks ja eluks vajalikke tekste ning neid korrektselt vormistada;
5) tunneb esinemise ettevalmistuse ja kirjutamise põhietappe ning oskab neid rakendada;
6) tunneb eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid;
7) oskab kasutada ÕSi ja teisi õigekeelsusallikaid.

Hindamine üles

Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele.
Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Kasutatakse nii kujundavat hindamist kui kokkuvõtvat hindamist, mida kombineeritakse suulise või kirjaliku tagasi-/edasisidega; hinnangutega.

KEELEÕPETUS
Kontrolletteütlustel hinne:
"5" - 1 viga või töö veatu
"4" - 2-4 ortograafia viga
"3" - 5-7 viga
"2" - 8-10 viga
"1" - vigu rohkem kui 10

Keelelistel kontrollharjutustel ja kontrolltöödel hinne:
"5" - 90-100% punktide üldarvust
"4" - 75-89%
"3" - 50-74%
"2" - 20-49%
"1" - 0-19%

KIRJATEHNIKA hindamisel võetakse arvesse
* õigete tähevormide kasutamist
* tähtede õiget seostamist
* teksti paigutust lehele (ridade täiskirjutamine, ühtlane kirjarida ja kallak, pealkirja paigutus ja esiletõstmine, kuupäeva kirjutamine, äärte jätmine, taandridade kasutamine jne.)
* kirjutatu puhtust
* ärakirja puhul õigekirja
Kirjutusvahend sinine või must tinten-pen (kogu vihik sama värviga!)

Eesti keele kokkuvõttev hinne 3 trimestrit + koondhinne õppeaasta lõppedes. Vastavalt riiklikule õppekavale on alates 5.kl eesti keel ja kirjandus erinevad õppeained.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui veerandi lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub esmaspäeviti kell 13.00 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse. Puudumise korral on õpilane kohustatud töö sooritama nädala jooksul pärast õppetööle naasmist.