Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 6d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Reet Lasn

klassiõpetaja

Kontakt: Reet.Lasn@nooruse.edu.ee

Loodud: 2. märts 2021. a. kell 11.25
Muudetud: 2. märts 2021. a. kell 11.25

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

*loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
*väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse ja kultuuriga;
*mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja kirjalikku väljendusoskust;
*arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
*kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
*laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
*annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
*hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal
1) LUGEJA AVAB TEKSTI. Müüt kui kirjanduse läte õ lk 34-35
2) Harry Potter ja tarkade kivi

2. nädal
1) Harry Potter ja tarkade kivi
2) Näidendi osade õppimine

3. nädal
1)
2)

4. nädal
1) Rahvalaulud kaante vahel õ lk 36-37
2) Ümberjutustatud regivärsid õ lk 38-41

5. nädal
1) Ümberjutustatud regivärsid õ lk 38-41
2) Ilukirjandustekst kui teabeallikas õ lk 42-47

6. nädal
* Ilukirjandustekst kui teabeallikas (õ lk 42-47). Jelena Ozeretskaja, „Teine päev“
* Ümberjutustatud regivärsid (õ lk 38-41). Eno Raud, „Assamalla lahing“. E. Raud "Kalevipoeg"

7. nädal
* Päevikusse kirjutatud raamat (õ lk 48-53). Anders Jacobsson, Sören Olsson, „Berti vägiteod“
* Klassiväline lugemine: lugemiskontroll. Iseseisvalt (kodutöö): * Pilti peitunud tekst (õ lk 54-61). Olimar Kallas, „Toomas ja Krahv“. Toredaid luuletusi, peatüki kokkuvõte (õ lk 62, 63)

8. nädal
* Mina ja raha (õ lk 64-67)
* Mina ja minu vanemad (õ lk 68-71)

9. nädal
* Mina ja teised (õ lk 72-75)
* Mina ja loodus (õ lk 80-83).

10. nädal
* Inimene loob väärtusi (õ lk 86, 87)
* Inimene loob väärtusi (õ lk 90, 91)

11. nädal
* Inimene loob väärtusi (õ lk 92-93)
* Klassiväline lugemine
Toredaid luuletusi (Ilmar Trull, „Kohtumine linnulaadal“, „Intervjuu mesilasega“, „Minu sõber kotlet“, „Rähni ravi“), õ lk 32-33.

12. nädal
* Kokkuvõte 6.kl õpitust.
* Kordamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Teksti vastuvõtt:
õpilane
loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise eesmärkidel nii huvivald¬kondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste;
rakendab tuttavat liiki teksti lugemisel ja kuulamisel eri viise ja võima¬lusi;
valib juhendamise toel oma lugemisvara;
Tekstiloome:
õpilane
jutustab, kirjeldab, arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);
Suuline ja kirjalik suhtlus:
õpilane
valib juhendamise toel suhtluskanali;
leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

Kirjanduse III trimestri kokkuvõttev hinne kujuneb III trimestri lõppedes selle jooksul saadud õppeprotsessi hinnetest. Õpilane saab hindeid viiepallisüsteemis töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde), klassivälise lektüüri tundmises. Kui õpilasel on aastahinde välja panemisel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kogu õppeaasta vältel (I, II ja III trimester) saadud hinded ja/või kontrolltööde hinded.

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «puudulik» või «nõrk» järele vastata 10 päeva jooksul alates töö toimumise päevast. Kui õpilane puudub kohustusliku hindelise töö tunnist vm arvestuslikust õppeülesandest märgitakse eKooli päevikusse märk „0“. Hindelise töö järeletegemine on kohustuslik. Märk "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.

Kui trimestrite kokkuvõtva hinde või aastahinde välja panemisel on õpilasel hinne kahe hinde vahel, siis jäävad otsustavaks kontrolltööde ja klassivälise loetud ilukirjanduse hinded.

Kui õpilasel on kodutöö tegemata, siis on tal samal päeval võimalus oma tegemata töö ära teha peale tunde õpitugis (graafik klassis seinal). Kui õpilane seda võimalust ei kasuta, on kodutöö hinne "1" ja seda enam parandada ei saa.

Konsultatsioon ja järelvastamine või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.