Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Tekstiõpetus: 5d prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ruth Jasmin

klassiõpetaja

Loodud: 24. jaanuar 2021. a. kell 17.48
Muudetud: 24. jaanuar 2021. a. kell 18.37

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II poolaasta

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Tekstiõpetus toetab emakeele ja kirjanduse õpetamise eesmärke.
Taotletakse, et õpilane:
1) väärtustab eesti keelt kui rahvuskultuuri kandjat ja avaliku suhtluse vahendit, suhtub lugupidamisega teiste rahvaste keeltesse ja kultuuridesse; mõistab kirjandust kui oma rahvuskultuuri olulist osa ja eri rahvaste kultuuri tutvustajat;
2) tajub keeleoskust õpioskuste alusena ja oma identiteedi olulise osana, kujuneb teadlikuks keelekasutajaks;
3) omandab põhiteadmised keelest ja õigekirjaoskuse, tuleb eesti kirjakeelega toime isiklikus ja avalikus elus ning edasiõppimisel;
4) arendab keeleoskust kui eneseväljendus- ja suhtlusvahendit, arvestades kultuuris väljakujunenud keelekasutustavasid;
5) õpib asjakohaselt kasutama eri suhtluskanaleid; arendab oskust leida, kriitiliselt hinnata ning sihipäraselt kasutada meedias ja internetis pakutavat teavet;
6) õpib tundma eri tekstiliike, nende seoseid ja kasutamisvõimalusi, arendab oma tekstitööoskusi nii tekstide vastuvõtja kui ka loojana;
7) arendab kriitilist mõtlemist ning analüüsi-, järeldus- ja põhjendusoskust;
8) harjub oma kirjakeeleoskuse täiendamiseks kasutama sõna- ja käsiraamatuid ning veebiallikaid; kasutab vajaliku teabe hankimiseks eri allikaid, sh sõnaraamatuid ja internetti
9) suhtub tolerantselt eesti keele kui võõrkeele kasutamisse ja toetab muu emakeelega kaaslaste eesti keele omandamist;
10) tõlgendab, analüüsib ja mõistab teoses kujutatud lugu ning tegelassuhteid, elamusi ja väärtusi; mõistab ning aktsepteerib erinevaid seisukohti, mis võivad tekkida kirjandusteost lugedes;
11) jutustab teksti- või elamuspõhiselt ning arutleb teoses toimunu üle, väljendades end korrektselt, kirjutab nii jutustavaid kui ka kirjeldavaid omaloomingulisi töid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

27.01. Kirjeldamine. Fotol olevast inimesest kirjutamine. Vt eesti k õpik lk 84 (hinne kajastub eKooli kirjanduse päevikus)
03.02.Talveluuletuse kirjutamine (hinne kajastub eKooli kirjanduse päevikus)
10.02 Põnevusjutu kirjutamine. Ühiskirjutamine.
17.02 Sugupuu. Praktiline töö
03.03.Valmistumine teatriürituseks Suur Uba
10.03. Valmistumine teatriürituseks Suur Uba
17.03. Valmistumine teatriürituseks Suur Uba
24.03. Etlemine. Luuletuse ilmekas esitamine (peast) (hinne kajastub eKooli kirjanduse päevikus)
31.03. Valmistumine teatriürituseks Suur Uba
14.04. R. Lahi "Ilmkärakas" (Kirjanduse õpik lk 56 - 59, tv lk 25). Märksõnad, nende abil tegelaste iseloomustamine. Mida teha, kui leiad (plahvatus)ohtliku eseme? Vt http://www.rescue.ee/424
28.04. Volbripäev - 1.mai (õpik lk 90-91, TV lk 40) Video ("Väike nõid"): https://www.youtube.com/watch?v=7OjZ_4rf-ic
I. Soopan "Kõik poisid ei saa suureks" (Kirjanduse õpik lk 62 - 65, tv lk 28). Tegelaste iseloomustamine. Iseenda ja oma pinginaabri asetamine raamatukatkendi sündmuste osalisteks.
05.05. Raamatute suur võim. K. Ader "Kaks Karlat" (õ lk 78 - 79, tv lk 34). K. Aderi raamatute "Kui mina olin veel väikene mees" ja "Kui mina sirgusin suuremaks" tutvustamine.
12.05. Lugemispäevik + reklaam aprillis - mais loetud raamatule + esitlus.
19.05 A. Jakobson "Sõnajalaõie otsija" (Kirjanduse õpik lk 94-95, TV lk 42).
26.05 Tööde lõpetamine
02.06. Kokkuvõte aastast
07.-11.06 5.KLASSIDE LOOVUSLAAGER

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles
5. kl lõpetaja õpitulemused
Suuline ja kirjalik suhtlus
• Kuulab mõtestatult eakohast teksti, toimib saadud sõnumi või juhendite järgi;
• annab lühidalt edasi kuuldu sisu;
• väljendab end suhtlusolukordades selgelt ja arusaadavalt koolis, avalikus kohas, eakaaslastega, täiskasvanutega suheldes;
• esitab kuuldu ja nähtu kohta küsimusi;
• väljendab oma arvamust, annab infot edasi selgelt ja ühemõtteliselt;
• leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku vormi;
• kasutab sõnastikke ja teatmeteoseid;
• esitab peast luuletuse või rolliteksti.

Teksti vastuvõtt
• loeb eakohast teksti ladusalt ja mõtestatult; mõistab lihtsat plaani, tabelit, diagrammi, kaarti;
• otsib teavet tundmatute sõnade kohta, teeb endale selgeks nende tähenduse;
• vastab teksti põhjal koostatud küsimustele tekstinäidete või oma sõnadega, koostab teksti kohta küsimusi;
• leiab teksti peamõtte;
• kirjeldab teksti põhjal sündmuste toimumise kohta ja tegelasi;
• leiab tekstist vajalikku infot;
• tunneb ära jutustuse, luuletuse, näidendi, muinasjutu, mõistatuse, vanasõna, kõnekäänu, kirja;
• on läbi lugenud vähemalt neli eakohast väärtkirjandusteost (raamatut);
• tutvustab loetud kirjandusteose sisu ja tegelasi ning kõneleb loetust;
Tekstiloome
• jutustab ja kirjutab loetust ning läbielatud sündmusest;
• jutustab tekstilähedaselt, kokkuvõtlikult kavapunktide järgi, märksõnaskeemi ja küsimuste toel;
• kirjeldab eesmärgipäraselt eset, olendit, inimest;
• kirjutab nii koolis kui ka igapäevaelus käsitsi ja arvutiga eakohaseid tekste vastavalt kirjutamise eesmärgile, funktsioonile ja adressaadile;
• kirjutab eakohase pikkusega loovtöid (k.a ümberjutustusi) küsimuste, pildi, pildiseeria, märksõnaskeemi või kava toel;
• teeb oma tekstiga tööd

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Kasutatakse mitteeristuvat hindamist. Mitteeristaval hindamisel õpitulemuste saavutatuse taset pole vajalik eristada. Õpilane on saavutanud tema õppe aluseks oleva õppekavaga seatud õpitulemused. Oodatavast madalamal tasemel tulemust väljendatakse hindega "mittearvestatud" (MA). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.
Õppeperioodis rakendatakse järgmisi hinnanguid: arvestatud „AR”, mittearvestatud „MA” või null „0” ( kui oluline töö on tegemata). Kuna tekstiõpetus ja kirjandus on omavahel lõimitud, võib töid vahel ka hinnata. Hinne märgitakse eKoolis kirjanduse päevikusse (märkides juurde, et töö on tehtud tekstiõpetuse tunnis).
Kokkuvõttev hinnang kujuneb poolaasta lõpuks (AR/ MA ).
Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö järele vastata 10 päeva jooksul. Õpilasele meeldetuletuseks kajastub esitamata või sooritamata töö eKoolis nullina. "0" asendub hinnanguga "AR" pärast töö tegemist/ esitamist või märkega "MA", kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.
Konsultatsioon teisipäeviti kell 13.00 või kokkuleppel õpetajaga