Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Loodusõpetus: 4a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Sirje Mehik

klassiõpetaja

Kontakt: Sirje.Mehik@nooruse.edu.ee

Loodud: 1. detsember 2020. a. kell 13.57
Muudetud: 27. detsember 2020. a. kell 12.25

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, II trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Loodusõpetuse õpetamise eesmärk on kujundada õpilastes eakohane loodusteaduslik
pädevus, st suutlikkus väärtustada looduslikku mitmekesisust ning vastutustundlikku ja säästvat
eluviisi; oskus vaadelda, mõista ning selgitada loodus-, tehis- ja sotsiaalkeskkonnas
eksisteerivaid objekte, nähtusi ning protsesse, märgata ja määratleda elukeskkonnas esinevaid
probleeme, neid loovalt lahendada, kasutades loodusteaduslikku meetodit; väärtustada
looduslikku mitmekesisust ning vastutustundlikku ja säästvat eluviisi; hinnata looduses viibimist.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

30.11-4.12
*Ookeanid ja mered
* Kontrolltöö: Maa kuju, gloobus, kaart

7.-11.12
*Eesti geograafiline asend -geograafiline asend, riigipiir, naaberriik
* Euroopa kaart Riigid Euroopas, poliitilise kontuurkaardi täitmine, riikide asendi kirjeldamine

14.-18.12
* Kordamine
* Kontrolltöö

21.12
*Loodusfilmi vaatamine

VAHEAEG

11.-15.01
* Kontrolltöö tulemuste analüüs. Katastroofiliste tagajärgedega loodusnähtused - torm, üleujutus, maavärin
* Maa siseehitus. Maavärinad. Maavärina põhjused ja tagajärjed (2 min) http://www.youtube.com/watch?v=VSgB1Iwr6O4
Maa siseehituse skeemjoonis: http://www.oup.co.uk/ox ed/children/oise/pictures/ earth/earthcore/ Jaapani tsunaami 2011 (5,5 min) http://www.youtube.com/ watch?v=ceym2c18OQ M&feature=related

18.-22.01
* Vulkaanid - lõõr, magma, laava. Atlased. Vulkaani skeem-joonis: http://www.oup.co.uk/ox ed/children/oise/pictures/ earth/volcano/ St Helens’i purse 1980.a. (6,5 min) http://www.youtube.com/ watch?v=H_HZVY1tT4&feature= related
* Kordamine

25.-29.01
* Kontrolltöö
* Elu tunnused -rakk

1.-5.02
* Organismide mitmekesisus-hulkrakne organism, üherakne organism
* Mikroskoop

8.-12.02
* Mikroskoop
* Raku ehitus. Raku mudeli koostamine

15.-19.02
Organismide mitmekesisus
Elu erinevates keskkonnatingimustes

VAHEAEG

1.-5.03
Elu vihmametsas
Elu kõrbes

8.-12.03
Elu tundras
Kontrolltöö

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilased:
- kirjeldavad vulkaanipurset (tuhapilv, mürgised gaasid, laavavoolud) ja sellega kaasnevaid ohtusid loodusele, sh inimesele. Teab, et Maa sisemuses on piirkondi, kus kivimid pole kõvad
- toovad näiteid erinevate looduskatastroofide kohta ning iseloomustab nende mõju loodusele ja inimeste tegevusele.
- kirjeldavad maa siseehitust
- kirjeldavad maavärinaid, vulkaanide purskamist ja teisi katastroofilisi loodusnähtusi
- teavad elu teket vees ja maismaal
- teavad elutingimusi erinevates keskkonnatingimustes
- oskavad nimetada ja näidata inimese kehaosi
- teavad elundkondi ja nende ülesandeid
- oskavad tekstist ja internetist iseseisvalt leida infot ja seda töödelda
- teavad: elundkondade elundeid ja nende ülesandeid.

Hindamine üles

Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.

SUULINE VASTAMINE JA PRAKTILISED TÖÖD:
Hinne "5": õpilane vastab iseseisvalt, õigesti ja täpselt kogu õppematerjali, oskab praktiliste tööde tegemisel iseseisvalt kasutada omandatud teadmisi.
Hinne "4". vastuses esineb 1-2 ebatäpsust faktides, õpilane vastab küsimustele suuremate raskusteta.
Hinne "3": esitab õigesti põhilise materjali õpetaja suunavate küsimuste abil, teadmiste praktilisel rakendamisel vajab õpetaja abi.
Hinne "2": õpilane ei suuda vastata suuremat ja olulisemat osa õppematerjalist, ei tule toime praktiliste ülesannete lahendamisega, teeb rohkesti sisulisi vigu.
Hinne "1": läbivõetud materjal on täielikult omandamata, õpilasel puuduvad rakenduslikud oskused, õpilane keeldub vastamast, õpilane ei esita nõutud materjali arvestatava põhjuseta.

KIRJALIKUD TÖÖD:
Töö hinne tuletatakse punktide koguarvust.
Hinne "5" - 90-100% tööst on õige
Hinne "4" - 75-89 %
Hinne "3" - 50-74 %
hinne "2" - 20-44 %
hinne "1" - 0-19 %

Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö, mida on hinnatud hindega «2» või «1» järele vastata 10 tööpäeva jooksul alates töö kättesaamise päevast. Hiljem seda vastata ei saa.

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata, kajastub see e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui 10 tööpäeva jooksul tööd järele ei vastata.
Kokkuvõtvate hinnete kujunemisel trimestri lõpus võetakse arvesse nii arvestuslikke hindeid kui ka protsessi hindeid.

Konsultatsioon toimub kolmapäeviti kell 14 ruumis 307 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Kirjalikke töid saab järele saab vastata iga päev õpitugi tunnis, sellest päeva algul õpetajale teatades (ruumide graafik on klassi seinal ja koridoris).