Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

B-võõrkeel (V): 8_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Ave Jõgi

võõrkeeleõpetaja

Loodud: 22. oktoober 2020. a. kell 18.09
Muudetud: 23. oktoober 2020. a. kell 09.57

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Võõrkeeleõpetuses taotleme, et õpilane
* huvitub võõrkeelte õppimisest ja nende kaudu silmaringi laiendamisest;
* õpib aktiivselt kuulama ja mõistma igapäevast võõrkeelset kõnet ja vestlust;
* omandab õige häälduse, intonatsiooni ja rütmi;
* omandab sõnavara, mis võimaldab tal end väljendada igapäevases suhtlemises ning vestluses õppekava temaatika piires;
* õpib lugema ja mõistma lihtsat võõrkeelset teksti ja edasi andma selle sisu;
* õpib kirjutama lihtsat seotud teksti;
* julgeb omandatud teadmisi-oskusi praktikas kasutada;
* omandab erinevaid võtteid ja viise, mis hõlbustavad võõrkeelte omandamist;
* õpib kasutama sõnaraamatuid, käsiraamatuid ja muid vajalikke teatmeteoseid;
* huvitub õpitavat keelt kõnelevatest maadest ning nende kultuurist B-võõrkeele kui teise omandatava võõrkeele õpe võimaldab õpilasel laiendada oma suhtlemisvõimalusi ja kultuurilist silmaringi, tagab juurdepääsu teadmisallikaile ning loob eeldused vahetuks suhtlemiseks, toetab edasisi õpinguid ja tegevust ühiskonnas.

Põhikooli B-võõrkele õpetusega taotletakse, et õpilane:
1) saavutab keeleoskuse taseme,mis võimaldab tal igapäevastes suhtlusolukordades toime tulla;
2) huvitub võõrkeelte õppimisest ning nende kaudu silmaringi laiendamisest;
3) omandab oskuse märgata ja väärtustada erinevate kultuuride eripära;
4) tunneb erinevaid võõrkeelte õppimise strateegiaid ning oskab neid iseseisvalt kasutada;
5) huvitub õpitavat keelt kõnelevatest maadest ja nende kultuurist;
6) oskab kasutada eakohaseid võõrkeelseid teatmeallikaid (nt teatmeteosed, sõnaraamatud, internet), et leida vajalikku infot ka teistes valdkondades ja õppeainetes.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal
Nimisõna.
Nimisõna ainsus (kordame sookategooriaid), ühildumine omadussõnaga.

II nädal
Nimisõna mitmus. Kordame mitmuse moodustamise põhireeglit.
Harjutame mitmuse moodustamist.

III nädal
Erandlik mitmus.
Meessoost, naissoost ja kesksoost sõnade mitmus. Ühildumine omadussõnaga.

IV nädal
Rääkima eesti keelt/vene keelt jne
Ma ei räägi prantsuse keelt. Ütle seda saksa keeles.
Tunnikontroll mitmuse moodustamisele.

V nädal
Kelle oma?
Kelle pliiats/õpik/maja?
Kelle pastakas/koolikott?
Kelle aken/ülesanne?

VI nädal
Värvid. Värvipliiatsid.
Mis värvi pliiatseid mul on pinalis?

VII nädal
Pole mida?
Kuidas öelda, et mul pole midagi? Pole punast pastakat/musta pliiatsit/huvitavat ülesannet.

VIII nädal
Omadussõna. Kordamine.
Mis mul on ja mida pole.
Minu pinal (mis mul on pinalis ja mida pole)./Minu koolikott (mis mul koolikotis on ja mida pole).

IX nädal
Õppima/Lugema mida?
"aru saama", "kirjutama", "tõlkima" - mida?
Töö sõnaraamatuga. Tundmatute sõnade tõlkimine (lk 133)
Sõnade pööramine.

X nädal
Mida tehakse tunnis?
Mida tehakse vene keele/inglise keele/ matemaatika/geograafia jne tunnis?

XI nädal
Oskama/armastama mida teha
Mida sa oskad teha?
Mida sa armastad teha?
Mida oskad hästi teha?/Mida oskad halvasti teha?

XII nädal

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

I trimestri vältel õpilased kinnistavad lugemisoskust, tõlgivad teksti toetudes juba varem õpitud sõnade tähendustele(otsivad tuttavat sõnatüve)
Oskavad öelda mis päev täna on.
Oskavad moodustada nimisõna mitmust ja ühildada nimisõna omadussõnaga.
Oskavad öelda kes mis keeles räägib.
Oskavad öelda kelle oma.
Oskavad rääkida, mis neil on pinalis ja koolikotis ja mida pole.
Oskavad pöörata tegusõnu "õppima" ja "lugema" ja tunnevad I ja II pöördkonna formaalseid tunnuseid.
Oskavad kasutada käändetabelit.

Hindamine üles

Hinnatakse sõnavara omandamist, lugemist, kirjutamist, rääkimist.
Tunnikontrollid tegusõnade pööramisele, sõnavarale, tõlkimisele.
Suuline hinne dialoogide eest.


Õpilane peab kõik saadud puudulikud hinded vastama vähemalt "rahuldavale"

Puudulike hinnete järele vastamine klassis 002 õpetajaga kokkulepitud ajal.





Märkus: Kasutatav õppekirjandus E. Kortšagina "Kutse Venemaale" A1 I osa
õpik ja töövihik