Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kehaline kasvatus: 11a T, 12a T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Tiina Käen

kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Tiina.Kaen@nooruse.edu.ee

Loodud: 22. oktoober 2020. a. kell 11.35
Muudetud: 27. mai 2021. a. kell 16.15

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, I kursus

Kestvus: 2 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Kehaline kasvatus toetab õpilast oma tervist väärtustava, kehaliselt aktiivse eluviisi kujunemisel. Kehalise kasvatuse tundides omandatud teadmised, oskused ja kogemused võimaldavad õpilasel regulaarset liikumist/sportimist teadlikult kasutada oma tervise tugevdamiseks. Koolis kujunenud arusaam kehakultuurist ühiskonna kultuuri osana soodustab õpilastes spordi- ja kultuurisündmuste jälgimise ja neis osalemise huvi tekkimist. Kehalise kasvatuse õppekorraldus toetab õpilase kehalist/liigutuslikku, kõlbelist, sotsiaalset ja esteetilist arengut.
Areneb õpilase kohanemisvõime, koostööoskus, empaatia, tahte omadused, eneseväljendusoskus ning distsipliin.
Kehalises kasvatuses õpib õpilane analüüsima oma tervislikku seisukorda ja töövõimet, kavandama ja realiseerima tegevusi tervise tugevdamiseks ja töövõime parandamiseks. Sportlikus tegevuses aset leidev koostöö õpetab õpilast arukaid riske võttes toime tulema.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I p.-a. 1.09.2020- 22.01.2021
1.nädal
Sissejuhatus kursusesse. Nõuded riietusele ujumise ja kehalise kasvatuse tundides, hindamise alused.
Pendel,- ja ringteatejooksu teatevahetuse õppimine.

2.nädal
100m jooks koos madalstardi õppimisega
Lihastreening ja loosiratta harjutused

3.nädal
Hüppeharjutused. Kaugushüpe.
1000m jooks.

4.nädal
Odaviske tehnika õppimine ja harjutamine
Odaviske harjutamine

5.nädal
Pesapalli reeglitega tutvumine ja mäng
Pesapall

6.nädal
ÜKE
1000m jooks ja võlad kergejõustikus

7.nädal
Pallimängud
VAHEAEG

8.nädal
Odavise tehnika parandamisega, tulemusele
Ujumisoskuse testimine

9.nädal
Cooperi test
Plaadiga jalgade töö harjutused, libisemine

10.nädal
Pallimängud, võlad kergejõustikus
Ujumine vastavalt oskuse tasemele.

11- 17.nädal
Võimlemiskava akrobaatiliste elemntide õppimine. Kava koostamine ja harjutamine. Lihastreeningud YoTube erinevat treeningstiilide videote järgi koos analüüsiga erinevate lihasgruppide nimetamisega.
Ujumine vastavalt oskuse tasemele. Ujumistehnika õppimine ja täiustamine

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane oskab;
1) tegeleda regulaarselt kehaliste harjutustega; on teadlik tervise ja kehalise aktiivsuse seosest ning
kehalise koormuse mõjust organismis toimuvatele muutustele; leiab seoseid isikliku tervisliku seisundi ja kehalise aktiivsuse vahel;
2)kergejõustiku alade (odavise, jooksud erinevatel distantsidel) tehnikat, suudab hinnata oma oskuste taset ja teab, kuidas seda täiustada ning uusi oskusi omandada;
3) järgida liikumisel/sportimisel ohutus- ja hügieeninõudeid; teab, kuidas toimida sagedamini tekkida võivate õnnetusjuhtumite ja traumade korral;
4) oskab analüüsida oma kehaliste võimete taset; leiab endale sobiva liikumisharrastuse ja tegutseb kehalise vormisoleku nimel;

Hindamine üles

POOLAASTA HINNE KUJUNEB KERGEJÕUSTIKU, UJUMISE JA VÕIMLEMISE KOONDHINNETEST. KÕIK PEAVAD OLEMA VÄHEMALT RAHULDAVAD. Poolaastahinde saamiseks peab õpilane olema osalenud vähemalt 50% iga ala tundidest ja sooritanud arvestuslikud tegevused.

KERGEJÕUSTIKU KOONDHINNE;
Osalemine vähemalt 50% kergejõustiku tundidest
1. 100m jooks
2. 1000m jooks
3. kaugushüpe
4. Cooperi test
5. Odavise

UJUMISE KOONDHINNE;
Osalemine vähemalt 50% ujumise tundidest
1. 50m vabalt
2. 50m selili

VÕIMLEMISE KOONDHINNE
Osalemine vähemalt 50% võimlemise tundidest
Osaleb kava koostamise protsessis ja esineb võistlusel/ koostab individuaalse kava tunnis esitamiseks



KG kehalise kasvatuse ainekava lisa sept 2020
Haigusnähtudega õpilane (köha, nohu, palavik, kurguvalu, iiveldus, üldine nõrkus- ja väsimustunne) peab jääma koju. Koolis olev õpilane osaleb kehalise kasvatuse tunnis.
1. Õpilane osaleb kehalise kasvatuse õpetaja (edaspidi aineõpetaja) poolt juhendatud tunnis.
1.1 Ajutiselt tunnist(s.h. ujumisest) vabastamise alus on vastavasisuline suuline/kirjalik tõend, mille õpilane esitab aineõpetajale:
- Arsti(füsioterapeudi, taastus-, eri,-või perearsti) poolt väljastatuna;
- Lapsevanema suuline või paberil tõend(enne tunni algust, vahetunnis) või e-kirjana hiljemalt tunni toimumise päeva hommikul.
Õpilane:
a) saab aineõpetajalt liikumisõpetust käsitleva liikumise või teoreetilise ülesande.
b) liitub erandjuhul kehalise kasvatuse tugirühmaga.
1.2 (Vaid)ujumisest vabastatud õpilane saab aineõpetajalt liikumise või teoreetilise ülesande. Erandjuhul liitub õpilane sportliku riietuse olemasolul tugirühmaga.
1.3 Iseseisva liikumisülesande(kõndimine õues) võib õpilane saada alates 4. klassist kui tal on ilmastikule vastav riietus ja jalanõud.
E-koolis kajastub aineõpetaja märge:
- “v” (vabandatud) ja vastavasisuline kommentaar
- tugirühmas osalenule “f”
Hindamine aluseks on kooli õppekavas kehtestatud kord.