Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 11a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Marit Tarkin

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Loodud: 21. oktoober 2020. a. kell 08.16
Muudetud: 21. oktoober 2020. a. kell 11.16

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Gümnaasiumi õppekava, IV kursus

Kestvus: 35 tundi

Miks me seda ainet õpime? üles

Kirjanduse ja kultuurilugu on aluseks loetu ja ümbritseva mõistmisele. 11. klassi kirjanduskursuses käsitletakse erinevaid 20. ja 21. sajandi autoreid ja erinevaid teose tõlgendamisvõimalusi. Kursus keskendub tekstimõistmisele ja erinevate tõlgendamisvõimaluste leidmisele, samuti draamaõpetusele ja ülekoolilise teatripäeva SUur Teatriõhtu etenduse valmimisele ja analüüsile.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

KIRJANDUS
I nädal
Teatriõhtu etenduse ettevalmistamine. Sissejuhatus perioodi

I nädal - III nädal
Hesse "Kuidas lugeda kirjandusteost"
Maailmakirjandus 20. sajandil, Tammsaare ja Euroopa
Tammsaare tähtsus Eesti kultuuriloos, atriklite läbitöötamine
Vaba arutelu klassis loetud ariklite põhjal, paralleelid Eesti eluga täna
Paralleelselt teatriõhtu ettevalmistamine,
Tammsaare põhjal loovtöö, 22. 11 teatriõhtu
IV nädal - VInädal
26.11 Tammsaare vastamine
Ettekanded, grupitööd

VII nädal
Töö ERNI leheküljega internetist
Töö ERNIS
Töö ERNIS
Perioodi kokkuvõtted

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Analüüsioskus, arutlemisoskus ja arutluse juhtimise oskus.

Hindamine üles

Hindamine. Õpilased saavad perioodi jooksul 3 hinnet: Teatriõhtul osalemise hinde, ettekande hinde ja teose vastamise hinde. Kõik tööd peavad olema vastatud.

Hinde kriteeriumid loomingulise töö( essee, kirjand, arutlev teose analüüs) hindamisel:
1) vastavus teemale, teema avatus;
2) sisukus;
3) põhjendamis- ja järeldamisoskus;
4) oskus kasutada oma teadmisi ja valida teemakohaseid näiteid;
5) ülesehitus;
6) teksti sidusus, lausestus;
7) sõnavara ja stiil;
8) õigekeelsus ja interpunktsioon;
9) isikupära;
10)töö välimus.


60- 50 palli – hinne 5
¤ töö vastab teemale ja teema on avatud;
¤ töös ilmneb kirjutaja analüüsioskus ja üldistusvõime, eruditsioon ning lugemus;
¤ esitatud faktid on tõesed, väited põhjendatud, järeldused tulenevad analüüsist;
¤ töö ülesehitus vastab üldnõuetele;
¤ tekst on sidus, lausestus selge, loogiline ja vaheldusrikas;
¤ sõnavara on rikas ning arvestab kirjandi stiili;
¤ töös ei ole üle 4 keelevea.
49– 30palli- hinne 4
¤ töö vastab teemale ja teema on piisavalt avatud;
¤ kirjutaja suudab üldistada ja analüüsida;
¤ esitatud faktid on tõesed, väited põhjendatud, järeldused tulenevad analüüsist;
¤ töö ülesehitus vastab üldnõuetele;
¤ tekst on sidus, lausestus selge ja loogiline;
¤ sõnavara arvestab kirjandi stiili, kuid esineb kergemaid stiilivigu;
¤ töös ei ole üle 8 keelevea.
29–1pall- hinne 3
¤ töö vastab teemale, kuid teemaarendus on pealiskaudne;
¤ analüüs on pinnaline, üldistusi on vähe või need on esitatud faktidega vähe seotud;
¤ väiteid ei põhjendata või põhjendatakse sobimatute näidetega;
¤ töö ülesehituses esineb vastuolusid;
¤ teksti sidusus pole järjekindel, esineb mõtete ebaselgust ja lausestusraskusi;
¤ sõnavara on ühekülgne, stiil kohati sobimatu;
¤ töös on üle 9 keelevea.

Kirjandit hinnates arvestatakse eelkõige teemaarenduse loogilisust, analüüsi- ja
sõnastusoskust, seejärel õigekeelsust ja interpunktsiooni. Silmapaistva sisuga tööle võib
panna kõrgema hindepalli, kui õigekeelsusvigade arv seda võimaldab.
Kirjandi hinnet ei mõjuta autori tõekspidamised, kui need ei lähe vastuollu humanismi ja
demokraatia põhiprintsiipidega, ning maitseerinevused.