Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kirjandus: 6_grupp prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Maret Laurson

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Maret.Laurson@nooruse.edu.ee

Loodud: 20. september 2020. a. kell 13.38
Muudetud: 20. september 2020. a. kell 13.49

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I trimester

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Põhikooli kirjandusõpetusega taotletakse, et õpilane:
1) loeb eakohast ilukirjandust, arendab oma lugemisoskust ning omandab püsiva
lugemisharjumuse kui maailma ja enda mõistmise vahendi;
2) väärtustab kirjandust oma rahvuskultuuri olulise osana ning tutvub eri rahvaste kirjanduse
ja kultuuriga;
3) mõistab ilukirjanduse kujundlikku keelt, rikastab oma sõnavara ning arendab suulist ja
kirjalikku väljendusoskust;
4) arendab oma loomevõimeid ja suhtub lugupidamisega loometöösse;
5) kujundab kirjanduse abil oma esteetilisi ja eetilisi väärtushoiakuid;
6) laiendab oma silmaringi ning rikastab mõtte- ja tundemaailma;
7) annab iseseisvaid hinnanguid ning sõnastab ja esitab oma mõtteid;
8) hindab kriitiliselt ja kasutab otstarbekalt erinevaid infoallikaid.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

1. nädal 01.-04. 09
* Sissejuhatus. Ainekaardi tutvustus. Õppevahendid ja klassi lugemisvara.

2. nädal 7.-11.09
* Mälestusi esimesest koolipäevast (õ lk 8-11, tv lk 2-3)
* Ilmekad ja tabavad sõnad (õ lk 12-13, tv lk 4)

3. nädal 14.-18.09
* Anton Tšehhov "Hobuse nimi" (õ lk 14-17, tv lk 5)
* Suvel loetud raamatu(te) tutvustamine kaaslastele (rühmatöö), kokkuvõtte kirjutamine.

4. nädal 21.-25.09
* Sõnavara rikkus . Keelekujundid: epiteet, võrdlus, kordus, isikustamine, pehmendatud ümberütlemine, alg- ja mõtteriim (õpik lk 18-19, tv lk 6-7)
* Väljendada elamust või jutustada lugu (õ lk 26-29, tv lk 10-11). Kujundid, luuletuse täiendamine epiteetide ja võrdlusega (tv lk 7 ). A. Tšehhov "Kameeleon" - novelli kuulamine ERR-i digiarhiivist (Eino Baskini esituses), arutelu, epiteedid võrdlused, stiilivärving.

5. nädal 28.09- 2.10
* Juhan Jaik "Kaarnakivi" (õ lk 20-25, tv lk 8-9)
* Valm. Valmile omaste joonte leidmine õpik lk 28-29 valmidest. Luule tunnused. Haiku. Paaristöö - haiku kirjutamine.

6. nädal 5.-9.10
* Luule. Haiku. Valm. TV lk 10-11. Õ lk 26-29. Haiku kirjutamine, esitamine (õpetajate päev)
* Lugemiskontroll. (Lugeda läbi üks järgmistest raamatutest: Ira Lember "Fantastiline tüdruk", "Fantastiline poiss" või „Musta kaarna küüsis”) ???

7. nädal 12.-16.10
* Klassi lugemisvara. F. Molnar "Pal-tänava poisid" ????, ühislugemine.
* F. Molnar "Pal-tänava poisid", ühislugemine, arutelu
19.-23.10 VAHEAEG

8. nädal 26.-30.10
* "Rebane ja Rästas" (tv lk 12 h 26), paaris- ja rühmatöö teksti põhjal, mõistete kordamine.
* Tegelaste iseloomustamine; allegooria tekstis, epiteedid, võrdlused jutus.

9. nädal 2.-6.11
* Vaba rütmiga värsid (TV lk 13). Vabavärsilise luuletuse kirjutamine. Lustakas luule (õpik lk 36-39, tv lk 14-15).
* Toredaid luuletusi (õ lk 40-41), 1. peatüki kokkuvõte (tv lk 16-17).

10. nädal 9.-13. 11
* Kirjanik loob maailma. Väljamõeldud maailmad (õ lk 42-45, tv lk 18-19).
* Ulme-, fantaasia-, õuduskirjandus. Proosakirjanduse tekstiliigid. Robert Louis Stevenson "Saare elanik" (õ lk 46-49, tv lk 20)

11. nädal 16.-20.11
* Christopher Paolini "Eragon", katkend teosest (õpik lk 50-53, tv lk 21)
* Diana Leesalu "Mahajäetud maja", katkend raamatust (õpik lk 54-57, tv lk 22).

12. nädal 23.-27.11
* Ilukirjandusliku teose lugemine
* I trimestri kokkuvõte

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Teksti vastuvõtt:
õpilane
loeb ja kuulab isiklikust huvist ning õppimise eesmärkidel nii huvivald­kondade kui ka õpi- ja elutarbelisi tekste;
rakendab tuttavat liiki teksti lugemisel ja kuulamisel eri viise ja võima­lusi;
valib juhendamise toel oma lugemisvara;

Tekstiloome:
õpilane
jutustab, kirjeldab, arutleb suuliselt ja kirjalikult, vormistab kirjalikud tekstid korrektselt;
esineb suuliselt (tervitab, võtab sõna, koostab ning peab lühikese ettekande ja kõne);

Suuline ja kirjalik suhtlus:
õpilane
valib juhendamise toel suhtluskanali;
leiab koos partneri või rühmaga vastuseid lihtsamatele probleemülesannetele, kasutades sobivalt kas suulist või kirjalikku keelevormi;
esitab kuuldu ja loetu kohta küsimusi ning annab hinnanguid

Hindamine üles

irjanduse kokkuvõttev hinne trimestri lõpul väljendab õpilase teadmisi ja oskusi
1) Lugemises (õpitud ja tundmatu tekst, luuletuse esitamine)
2) Töös lugemispalaga (pala analüüsimine, tegelaste iseloomustamine, peamõtte esiletoomine, järelduste tegemine, kavastamine, jutustamine, töö sõnavaraga, loovad tööd lugemispala juurde)
3) Klassi lugemisvara tundmises

Protsessihinne:
Hinne"5" - vigadeta, ladus, teadlik ja ilmekas lugemine; õige, loogiline ja sõnavaralt õige jutustamine; õpilane oskab pealkirjastada teksti erinevaid osi
Hinne"4" - lugemises 1-2 viga, jutustamisel esineb mõningaid ebatäpsusi pala sisu edasiandmisel, puudusi sõnavalikus vms.; peast lugemisel vahetatakse sõnu, kuid parandatakse need ise
Hinne"3" - lugemisel esineb 3-5 viga, tempo aeglane; jutustamisel takerdutakse, jutustus lünklik, sõnavara vaene; luuletuse tekst ei ole kindlalt peas
Hinne"2" - lugemisel 6 või enam viga, ei saada aru loetust ega osata vastata küsimustele; jutustamisel ei suudeta edasi anda pala sisu; luuletuse tekst ei ole peas
Hinne "1" - kui õpilane on koolis, kuid töö on tähtajaks esitamata või raamat vastamata (ei ole seotud arvestuslikust õppetegevusest puudumisega)

Kui töö on esitamata või kontrolltöö sooritamata (seotud arvestuslikust õppetegevusest puudumisega), kajastub see eKoolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist / esitamist või "1"-ga, kui trimestri lõpuks tööd järele ei vastata.

Konsultatsioon toimub esmaspäeviti ruumis 308 kell 14.00. - 14.45 või muul ajal kokkuleppel õpetajaga. Järelvastamine kokkuleppel õpetajaga, järele saab vastata 10 õppepäeva jooksul pärast töö kättesaamist. Enne järelvastamist peab õpilane esitama ebaõnnestunud töö kohta nõuetekohase vigade paranduse.

Õppekomplekt:
Jaak Urmet, Lauri Vanamölder "Kirjanduse õpik 6.klassile", Avita 2013
Reeli-Alli Külvi, Maret Varblas, Miina Leemets "Kirjanduse TV 6.klassile", Avita 2013