Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kehaline kasvatus: 4a T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Annely Oolup

Kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Annely.Oolup@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. september 2020. a. kell 08.21
Muudetud: 3. veebruar 2021. a. kell 18.23

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 3 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

* õpilane tunneb rõõmu liikumisest läbi erinevate liikumis-ja spordialade
* oskab hinnata oma füüsilisi võimeid ja oskab neid iseseisvalt arendada
* tunneb õpitud spordialade oskussõnu
* teab ausa mängu põhimõtteid spordis
* füüsiline tegevus tasakaalustab õpilaste vaimset ja füüsilist tervist
* mõistab ohutus-ja hügieenireeglite täitmise vajadust ja järgib neid nii kehalise kasvatuse tundides ja igapäeva elus
* oskab sportida koos kaaslastega,osaleb tervisespordiüritustel koolis ja väljaspool kooli
* oskab valida riietuse nii sise- kui õues toimuvaks kehalise kasvatuse tunniks

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

SEPTEMBER

1. nädal
Kergejõustik.Liikumis-ja pallimängud õues
Ujula eeskirjadega tutvumine.Plaadiga ( jalgade tehnika harjutamine) 6 x 25m/ selili ja rinnuli. Harjutused "Meritäht "ja " Õngekork"

2. nädal
Kergejõustik.Liikumis-ja pallimängud õues
Libisemine. Plaadiga kroolijalgade- ja kätetehnika (koos hingamisega) harjutamine .Sukeldumine

3. nädal
Kergejõustik.Liikumis-ja pallimängud õues
Krooliujumise jalgade tehnikaharjutamine.Teatevõistlused erin.vahenditega

4. nädal
Kergejõustik.Liikumis-ja pallimängud õues
Krooliujumise käte-ja jalgade koostöö harjutamine .Kuni 25m õiges tehnikas- kontrollharjutus

OKTOOBER

1.nädal
Kestvusjooks- sobiva tempo valimine.Pesapall.
Kestvusjooks 1km kontrollharjutus ( teist korda- parema tulemuse eest hinnang.Palliviske tehnika harjutamine
Rinnulikrool 25 m- kontrollharjutus .Sukeldumisharjutused.

2. nädal
Pallivise tulemusele.Pesapall/ Freesby
Jalgpall.
Kestvusujumine 16 x 25m

3. nädal
Kõrgushüpe- üleastumistehnika harjutamine,pehme odavisked kaugusele
Rahvastepall.Teatevõistlused
Mängutund.Järelvastamise võimalus

Koolivaheaeg

4.nädal
Ujumine.Seliliujumise jalgade tehnika harjutamine
Aeroobika. Akrobaatika- tirel ette,taha. kaarsild. Akrobaatilised mängud mattidel
Harjutused ja kujundliikumise hüpitsaga.Sulghüpped 1min

NOVEMBER

1.nädal
Ujumine .Seliliujumise käte tehnika ja pöörde harjutamine
Kõrgushüpe- üleastumistehnika harjutamine.Hüpitsaga sulghüpped 1min - kontrollharjutus
Rahvastepall.Paigalt kaugushüpe

2.nädal
Ujumine. Selilikrooli käte-ja jalgade tehnika harjutamine.Seliliujumise start.
Hüppe-ja jooksuharjutused mattidel.Kerelihaste jõuharjutused
Hüpped hoolauale ja õige maandumine,sirutus. Paigalt kaugushüpe-kontrollharjutus

3.nädal
Ujumine.Selilikrooli käte -ja jalgade tehnika koostöö harjutamine.
Akrobaatika.Kontrollharjutus- painduvustest.
Toengkägarhüpe kitsel- hüpe toengkükki kitsele ja õige maandumine,sirutus .Akrobaatikakava harjutamine

4. nädal
Ujumine. Selilikrool 25 m - kontrollharjutus
Aeroobika. Akrobaatikaharjutused mattidel ja kava harjutamine.Kooli võimlemisvõistluste juhendi tutvustamine,kava koostamise põhimõtted.

DETSEMBER

1.nädal
Ujumine.Vastupidavusujumine 16 x 25m.
Võimlemiskava koostamine,harjutamine.
Võimlemiskava koostamine,harjutamine.Hüpitsaga sulghüpped 1min- kontrollharjutus

2. nädal
Ujumine. Ujumine nuudliga
Võimlemiskava koostamine,harjutamine
Võimlemiskava harjutamine

3.nädal
Ujumine.Mängud, järelvastamise võimalus.
Võimlemiskava viimistlemine, harjutamine esinemiseks
Rahvastepall.

Koolivaheaeg

JAANUAR

1.nädal
Ujumine- Cooperi ujumistest
Korvpall- palli hoie,põrgatamine,rinnaltsööt. Söödumäng
Rahvastepall.Sööduharjutused.Teatevõistlused

Ujumine.Mängutund
Korvpall- rinnaltsööt,põrgatamine,vise korvi suunas.
Rahvastepall- erinevad variandid.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

* õpilane oskab eristada kiirjooksu tempot kestvusjooksust
* suudab joosta 60 m jooksu täiskiirusega madalstardist (oskab alustada ,lõpetada jooksu)
- harjutab kaugushüppe sammtehnikat
* harjutab kõrgushüppe üleastumistehnikat
* suudab läbida kuni 1500 m joostes
* oskab sooritada pendelteatejooksu teatevahetust
* oskab ja suudab visata palli (150 gr.) galoppsammuga
* oskab mängida pesapalli lihtsustatud reeglitega
* harjutab ja täiustab rinnuli-ja selilikrooli tehnikat ( läbib 25 m õige tehnikaga)
* oskab mängida rahvastepalli, tunneb reegleid ja ausa mängu põhimõtteid
* harjutab akrobaatikaelemente
* harjutab koostööd klassiga st. osaleb võimlemisvõistluste kava koostamisel ja esinemisel
* oskab hüpitsaga hüpata
* harjutab toengkägarhüpet
* harjutab korvpalli põhielemente

Hindamine üles

I poolaastal sooritatavad kehaliste võimete testid:

* kergejõustikualadekoondhinne- 60 m jooks, pallivise,kõrgushüpe, paigalt kaugushüpe
1000 m jooks

* võimlemine
akrobaatikakava
esinemine võimlemisvõistluste klassikavas või akrobaatikakava ( õpetaja koostatud)

*hüpitsaga sulghüpped 1min

* ujumine
25 m vabalt
25 m selili
Cooperi ujumistest

Hindamisel rakendatakse kujundava hindamise põhimõtteid (õpilase arengu toetamine).
Kujundav hindamine keskendub eelkõige õpilase arengu võrdlemisele tema varasemate saavutustega.

Märge "AR" / hinne "5"
- õpilane on tunnis korrektne (s.h. sportlik riietus/jalanõud)
- õpilane mõtleb/töötab tunnis aktiivselt kaasa
- tegutseb oma füüsiliste võimete piires (ületab neid aeg-ajalt)
- sooritab kontrollharjutused oma võimete piirides
- osaleb tunnivälis(t)es treeningtegevuses

Märge "AR" / hinne "4"
- õpilane on tunnis korrektne(s.h. sportlik riietus, jalanõud)
- mõtleb/töötab/sooritab tunnis tegevusi peale õpetaja mitmekordseid suunamisi
- sooritabkontrollharjutused alla oma võimete
- vajab aeg-ajalt õpetaja lisajuhendamist
- töösse suhtumine jätab soovida

Märge "AR" / hinne "3"
- puuduvad aeg-ajalt tunniks vajalik sportlik riietus, jalanõudvõi ujumisriided
- tunnis kaasatöötamine on passiivne, püüdlikkus puudub
- kontrollharjutused osaliselt sooritamata


Märge "MA" / hinne "2"
- tunniks vajaminev korrektne sportlik riietus, jalanõud puuduvad pidevalt
- kontrollharjutused sooritamata
- õpilasel puudub huvi ja osavõtlikkus õppeaine suhtes
- on puudunud üle 50% ainetundidest lma mõjuva põhjuseta

Märge "MA" / hinne "1"
- õpilasel puudub täielikult huvi ja osavõtlikkus õppeaine suhtes
1.Õpilase tunni riietuseks on lühike või pikk dress (olenevalt tunni toimumise kohast) ja vahetusspordijalatsid ( välis + sise) ; ujumistunnis - trikoo, ujumismüts + pesemisvahendid ,käterätik

2. Meditsiinilistel põhjustel tundidest vabastatud õpilased (kroonilised haigused jm. tervislikud põhjused)) suunatakse kooli füsioterapeudi juurde, kus õpilane sooritab temale vajalikke harjutusi .

- rohkem kui kaks nädalat arstitõendiga või ainult ujumisest( arsti diagnoos) vabastatud õpilased määratakse füsioterapeudi rühma kehalise kasvatuse osakonna juhipoolse esildisega. Selleks esitab vabastust taotlev õpilane arstitõendi oma kehalise kasvatuse õpetajale hiljemalt 18.09.2020 (nimekirja kinnitab direktor) , poolaasta esimesel nädalal või erandkorras poolaasta keskel.

Hindab ja märgib puudumise füsioterapeut

- lühiajaliselt vabastatud st. 1-2 nädalat( (haiguse-või traumajärgne taastumine)õpilane esitab tõendi/lapsevanema kirja enne tunni algust (vahetunnis) oma kehalise kasvatuse õpetajale, kes suunab ta osalema tunnitööks füsioerapeudi juurde või annab õpilasele teoreetilise ülesande iseseisvaks täitmiseks, mida tunni lõpus analüüsitakse.
Aineõpetaja lepib enne tunni algust kokku füsioterapeudi tunnis osalevad õpilased , viimane fikseerib õpilase kohalviibimise tunnis ( e-koolis „F“ tähega ja vajadusel hindab õpilase tunnitööd)

Hindamine ja puudumise märkimine: kehalise kasvatuse õpetaja koostöös füsioterapeudiga.

- nii pikema- kui ka lühemaajaliselt kehalisest kasvatusest vabastatud õpilane on iga kehalise kasvatuse tund aineõpetaja või füsioterapeudi poolt juhendatud (s.t. ei puudu/ei lahku omavoliliselt tunnist)
Õpetaja järelvastamise tund toimub kolmapäeviti kell 15.00- 15.45

© Kuressaare Gümnaasium 2020
(0,01s)