Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Kehaline kasvatus: 8a T, 8b T, 8d T prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Annely Oolup

Kehalise kasvatuse õpetaja

Kontakt: Annely.Oolup@nooruse.edu.ee

Loodud: 19. september 2020. a. kell 08.13
Muudetud: 8. november 2020. a. kell 08.25

Õppeaasta: 2020/2021

Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta

Kestvus: 2 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

- õpilane oskab väärtustada läbi liikumise ja spordi tervislikku eluviisi
- oskab anda hinnangut oma kehalise vormisoleku tasemele
- omandab põhikooli ainekavasse kuuluvate spordialade ja liikumisviiside tehnika
- mõistab ja täidab ausa mängu reegleid
- täidab sportides ohutus-ja hügieenireegleid
- arendab koostööd ja suhtlemist kaaslastega läbi liikumise
- tunneb huvi Kuressaares ja Eestis toimuvate spordi-ja terviseürituste vastu
- osaleb klassi-ja koolivälistel spordi-ja liikumisüritustel ( sh.kohtunikuna)

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

Tundide järjekord ja sisu võivad muutuda vastavalt ilmastikule

1.nädal
Kergejõustik.pallimängud õues

2. nädal
Kergejõustik.pallimängud õues

3. nädal
Kergejõustik.pallimängud õues

4. nädal
Kergejõustik.pallimängud õues

Oktoober

5. nädal
Kestvusjooks 2 km - aeroobse vastupidavuse arendamine. Harjutused väiljõusaalis ( tervisepark)
1000 m jooks. ( kontrollharjutus esimest korda).Harjutused välijõusaalis

6..nädal
Kestvusjooks 1km (kontrollharjutus teist korda).
Kestvusjooks 3 km - aeroobse vastupidavuse arendamine.

7. nädal
Pesapall / jalgpall
Kestvusjooks 4 km

8.nädal
Topispallidega paarisharjutused.
Ringtreening/ Ujumine -kestvusujumine 20 x 25m

Koolivaheaeg

NOVEMBER

9.nädal
Korvpall/ rinnulikrooliujumise tehnika harjutamine.
Akrobaatika


10.nädal
Akrobaatika.Toenghüpe kitsel/ ujumine- rinnulikrooliujumise jalgade-ja kätetehnika harjutamine plaadiga
Võimlemine.Soojendusaeroobika- põhisammude harjutamine.Hüpitsaga sulghüpped 1min

11.nädal
Võimlemine/ ujumine- rinnulikrooliujumine 50 m (kontrollharjutus)
Võimlemine-soojendusaeroobika.Akrobaatikaelementide harjutamine.Võimlemisvõistluste juhendi tutvustamine.Kerelihaste jõuharjutus 1min

12.nädal
Võimlemine/ ujumine- Cooperi ujumistest 12 min (tulemusele)
Võimlemine- akrobaatika elementide harjutamine.Sulghüpped hüpitsaga 1min- kontrollharjutus

DETSEMBER

13.nädal
Võimlemiskava/ ujumine- selilikrooli ujumistehnika käte-ja jalgade tehnika harjutamine
Võimlemine- kava/ akrobaatikakava harjutamine ( kavas mitteosalejad).Kerelihaste jõuharjutu-kontrollharjutus

14.nädal
Võimlemiskava harjutamine/ ujumine- selilikrooli ujumine 50 m ( kontrollharjutus)
Võimlemine-võimlemisvõistluste kava /akrobaatikakava harjutamine ( kavas mitteosalejad)

15.nädal
Võimlemiskava harjutamine/ ujumine- Cooperi ujumistest kontrollharjutus
Võimlemine -võimlemisvõistluste kava harjutamine/ akrobaatikakava

JAANUAR
16.nädal
Ujumine- järelvastamise võimalus.
Võimlemine- rühmatreening .

17,nädal
Ujumine- vastupidavusujumine 20 x 25m
Võimlemine- rühmatreening.

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles
- arendab erinevaid kehalisi võimeid
- oskab mängida erinevaid liikumis- ja pallimänge
- oskab valida õiget jooksutempot vastavalt distantsile
- oskab pendelteatejooksu tehnikat
- suudab joosta1000 m
- harjutab kuulitõuke põhitehnikat paigalt
- tutvub kepikõnni tehnikaga
- täiustab selili-ja rinnulikrooli tehnikat
- oskab kõrgushüppe üleastumis-ja flopptehnikat
- oskab joosta madalstardist 60 m kiirjooksu
- harjutab akrobaatikaelemente
- harjutab aeroobika põhisamme ja moodustab nendest kombinatsiooni

Hindamine üles

„AR“ ehk „arvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on saavutatud

„MA“ ehk „mittearvestatud” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused ei ole saavutatud

„KH“ ehk „kujundav hindamine” - õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused on tegemata või esitamata.
( peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui tööd kokkulepitud ajal ei sooritata).

„0“ – arvestuslikust õppetegevusest puudumine, mille tõttu on õppe aluseks oleva õppekavaga määratud õpitulemused tegemata või esitamata jäänud. Peale võlgnevuse likvideerimist asendub hinnanguga „AR“ või hinnanguga „MA“, kui kontrollharjutust kokkulepitud ajal ei sooritata.

Arvestuse saab õpilane piisavate positiivsete (märge "AR") õpitulemuste korral. Oodatavast madalamal tasemel õpitulemuse korral - tegemata, märge „MA”, „KH” või „0”) tuleb likvideerida 10 päeva jooksul.

Õpilasi hinnatakse poolaasta lõpul mitteeristavalt kõigi saadud hinnangute alusel. Protsessi hinnangud on jooksvalt õppeperioodi ajal saavutatud õpitulemused. Kokkuvõttev hinnang on protsessi hinnangute põhjal kujunev poolaasta tulemus.

Õpetaja järelvastamise tund toimub kolmapäeviti kell 15.00- 15.45

I poolaasta:

ARVESTATUD:

* osalemine tundides ( rahuldava hinnangu saamiseks vajalik osaleda üle 50 % poolaasta tundides )
* sooritada vähemalt rahuldavale tulemusele järgmised kehaliste võimete testid e. kontrollharjutused:
- kergejõustik
* koondhinne ( kõrgushüpe, 60 m jooks, kuulitõuge,pallivise, paigalt kaugushüpe)
*1000 m jooks

- ujumine:
* selili ja rinnulikrool (50 m)
* Cooperi ujumistest ( 12 min järjest ujumine)
* ujumistundides osalemise hinnang (üle 50 % ujumistundides osalenudl)

-võimlemine
* aeroobika põhisammudest kombinatsiooni esitamine ( rühmatöö)
* osalemine ja esinemine võimlemisvõistluste klassikavas või akrobaatikakava esitamine ( kavas mitteosalejad) - hindamise juhend õpetajal
* sulghüpped hüpitsaga 1min

Hindamisel arvestan õpilase individuaalset arengut,st. toimub võrdlus eelmise aasta tulemusega.

Märge "AR" / hinne "5"
- õpilane on tunnis korrektne (s.h. sportlik riietus/jalanõud)
- õpilane mõtleb/töötab tunnis aktiivselt kaasa
- tegutseb oma füüsiliste võimete piires (ületab neid aeg-ajalt)
- sooritab kontrollharjutused oma võimete piirides
- osaleb tunnivälis(t)es treeningtegevuses

Märge "AR" / hinne "4"
- õpilane on tunnis korrektne(s.h. sportlik riietus, jalanõud)
- mõtleb/töötab/sooritab tunnis tegevusi peale õpetaja mitmekordseid suunamisi
- sooritabkontrollharjutused alla oma võimete
- vajab aeg-ajalt õpetaja lisajuhendamist
- töösse suhtumine jätab soovida

Märge "AR" / hinne "3"
- puuduvad aeg-ajalt tunniks vajalik sportlik riietus, jalanõudvõi ujumisriided
- tunnis kaasatöötamine on passiivne, püüdlikkus puudub
- kontrollharjutused osaliselt sooritamata


Märge "MA" / hinne "2"
- tunniks vajaminev korrektne sportlik riietus, jalanõud puuduvad pidevalt
- kontrollharjutused sooritamata
- õpilasel puudub huvi ja osavõtlikkus õppeaine suhtes
- on puudunud üle 50% ainetundidest lma mõjuva põhjuseta

Märge "MA" / hinne "1"
- õpilasel puudub täielikult huvi ja osavõtlikkus õppeaine suhtes

MÄRKUSED:

1.Õpilase tunni riietuseks on lühike või pikk dress (olenevalt tunni toimumise kohast) ja vahetusspordijalatsid ( välis + sise) ; ujumistunnis - trikoo, ujumismüts + pesemisvahendid ,käterätik

2. Meditsiinilistel põhjustel tundidest vabastatud õpilased (kroonilised haigused jm. tervislikud põhjused)) suunatakse kooli füsioterapeudi juurde, kus õpilane sooritab temale vajalikke harjutusi .

- rohkem kui kaks nädalat arstitõendiga või ainult ujumisest( arsti diagnoos) vabastatud õpilased määratakse füsioterapeudi rühma kehalise kasvatuse osakonna juhipoolse esildisega. Selleks esitab vabastust taotlev õpilane arstitõendi oma kehalise kasvatuse õpetajale hiljemalt 18.09.2020 (nimekirja kinnitab direktor) , poolaasta esimesel nädalal või erandkorras poolaasta keskel.

Hindab ja märgib puudumise füsioterapeut

- lühiajaliselt vabastatud st. 1-2 nädalat( (haiguse-või traumajärgne taastumine)õpilane esitab tõendi/lapsevanema kirja enne tunni algust (vahetunnis) oma kehalise kasvatuse õpetajale, kes suunab ta osalema tunnitööks füsioerapeudi juurde või annab õpilasele teoreetilise ülesande iseseisvaks täitmiseks, mida tunni lõpus analüüsitakse.
Aineõpetaja lepib enne tunni algust kokku füsioterapeudi tunnis osalevad õpilased , viimane fikseerib õpilase kohalviibimise tunnis ( e-koolis „F“ tähega ja vajadusel hindab õpilase tunnitööd)

Hindamine ja puudumise märkimine: kehalise kasvatuse õpetaja koostöös füsioterapeudiga.

- nii pikema- kui ka lühemaajaliselt kehalisest kasvatusest vabastatud õpilane on iga kehalise kasvatuse tund aineõpetaja või füsioterapeudi poolt juhendatud (s.t. ei puudu/ei lahku omavoliliselt tunnist)

Õpetaja järelvastamise tund toimub kolmapäeviti kell 15.00- 15.45

© Kuressaare Gümnaasium 2020