Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel ja kirjandus: 6c prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Heidi Truu

eesti keele ja kirjanduse õpetaja

Kontakt: Heidi.Truu@nooruse.edu.ee

Loodud: 15. september 2011. a. kell 00.14
Muudetud: 15. september 2011. a. kell 00.15

Õppeaasta: 2011/2012

Õppekava: Põhikooli õppekava, I veerand

Kestvus: 5 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Õpilane mõistab eesti keele tähtsust rahvuskultuuris ning hea keeleoskuse vajalikkust. Järgib kirjutades eesti õigekirja aluseid ja põhireegleid. Avaldab oma arvamust põhjendatult ja keeleliselt korrektselt. Kuulab ja loeb arusaamisega eri liike tekste, teeb kuuldu ja loetu põhjal järeldusi ning annab hinnanguid. Leiab asjakohast teavet meediast ja internetist

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

I nädal (01.-03.09.2010)
* Sissejuhatus ainesse, töö korraldusest. 6. kl lugemisvara
* Rühmatöö, paaristöö, ideekaart "Minu suvi"

II nädal (06.-10.09.2010)
Keeleõpetus (2 tundi):
* Kirjandi kirjutamine teemal "Minu suvi"
* Õ.lk.5-7 harj.1-5, TV harj.1-5, tabeli koostamine.
* Tervisespordipäev
Kirjandus (2 tundi):
* Proosa ja luule rikkused, arutelu (ül 1-6/lk.8)
* Töö tekstiga (ül.1-9/lk.10; 1-7/lk.12)

III nädal (13.-17.09.2010)
Keeleõpetus (2 tundi):
Käänd-, pöörd- ja muutumatud sõnad. Poolitamise kordamine, Õ lk.8-10 harj.1-6, tv lk.6-9 harj.6-14.
Kirjandus (3 tundi):
* Proosa, luule (Õ lk.13-15)
* Ole Lund Kirkegaard "Frode ja kõik teised rüblikud".
Töö tekstiga, tabeli koostamine. (ül. 1-6/lk.20).
* A.Tšehhov "Hobuse nimi" (Õ lk.21-24)

IV nädal (20.-24.09.2010)
Keeleõpetus (3 tundi):
* käändsõnad: nimi- ja omadussõnad. Alg-, kesk-, ülivõrre. Õ harj 1-8, tv lk.10-14 harj.15-27.
Kirjandus (2 tundi):
* salm, riim, valm, ül 1-7/lk.27-29.
* Loov kirjutamine, valmi esitamine peast.

V nädal (27.09.-01.10.2010)
Keeleõpetus (2 tundi):
Põhi- ja järgarvsõnad. Õ Lk.15-16 harj.1-6, tv lk.15-16 harj 28-32. ETTEÜTLUS.
Kirjandus (3 tundi):
* Vabavärss, luuletuse kirjutamine skeemi järgi (Õ lk.30-31)
* Lustakad luuletused. Vabavärsi ja riimilise luule eristamine (ül 1-4/ lk.31-32; 1-5/36)
* interneti kasutamine. Loov töö

VI nädal (04.-08.10.2010)
Keeleõpetus (2 tundi):
* Käändsõnad, asesõnad, -ki- ja -gi-liide; häälikupikkuse märkimine (Õ lk.17-18, tv lk17-19). Harjutav kontrolltöö nr.1.
* Arvestuslik KONTROLLTÖÖ - 08.10.2010
Kirjandus (3 tundi):
* Teabetekst, ajakirjandustekst, tarbetekst, ilukirjandus (Õ lk37-39)
* Tekstiliikide eristamine, kokkuvõtte tegemine, loov kirjutamine, vigade parandamine, rühmatöö. ül 1-8/lk.40
* J.Saar "Pinginaaber tuli mulle külla" Õ lk.41-46+ül.1-13/lk.47.

VII nädal (11.-15.10.2010)
Tekstiõpetus (3 tundi):
Klassi huviuurimuse korraldamine, kuulutuse koostamine ja sellele
vastamine. Õ lk.66-69 harj.1-5, tv lk.43-45 harj.85-88.
Kirjandus (2 tundi):
* Ilmekad ja tabavad sõnad (sünonüümid, murdekeel), Õ lk.48-50+ül 1-7/lk.50
* J.Jaik "Kaarnakivi", ül.1-9/lk.54.

VIII nädal (18.-22.10.2010)
Keeleõpetus (2 tundi):
Nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamine, õ lk.19-21 harj.1-7, tv lk.20-23 harj.38-46
Kirjandus (3 tundi):
* Kujundid; võrdlus ja kordus. Õ lk.55-57,63-65
* I.Franko "Rebane ja rästas", Õ lk.58-62+ ül.1-8/lk.62



*

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Õpilane
1. oskab kirjutada sündmusest, vormistada kirjalikku tööd.
2. Mõistab raamatute tähtsust, oskab leida luule ja proosa erinevusi.
3. Oskab sõnu liigitada muutmisviisi järgi.
4. Oskab kirjutada põnevus- või fantaasiajuttu.
5. Tunneb tekstist nimi- ja omadussõnad. Oskab kasutada kesk- ja ülivõrret.
6. Tunneb luule tunnuseid, eristab valmi.
7. tunneb arvsõnu, oskab neid kirjas märkida.
8. Eristab vabavärssi rütmilisest luulest.
9. Tunneb asesõnu, oskavad neid tekstis kasutada.
10.Oskab eristada peamisi tekstiliike.
11.Oskab kirjeldada, edastada teavet.
12.Tunneb sünonüüme, murdekeele mõistet.
13.Teab nimisõnade kokku- ja lahkukirjutamise reegleid.
14.Tunneb ja oskab kasutada kujundeid, võrdlust ja kordust.
15.Oskab arvsõnade kokku- ja lahkukirjutamise reegleid.
16.Oskab oma seisukohta põhjendada, kirjutada luuletust skeemi järgi, kasutada algriimi ja lõppriimi.

Hindamine üles

Perioodi jooksul sooritab õpilane etteütluse, 1 keelelise ja 1 kirjan-
duse kontrolltöö, kirjutab kirjandi, luuletuse, koostab kava ja kuulutuse.
Protsesshinded olulisemate koduste tööde või klassis iseseisva tööna tehtud hindeliste harjutuste eest loetakse kokku 1-2 arvestuslikuks hindeks. Ühe arvestusliku hinde saab ka vihikute üldise korra ja käekirja eest.
Kirjalike kontrolltööde hindamisel:
Hinne "5" - 90-100% tööst on õige
Hinne "4" - 70-89 %
Hinne "3" - 45-69 %
hinne "2" - 20-44 %
hinne "1" - 0-19 %
Konsultatsioon toimub N kell 13.45-14.45 ruumis 303