0 kaarti!
Autor: Ruth Jasmin klassiõpetaja |
Loodud: 25. august 2020. a. kell 12.31
Muudetud: 21. september 2020. a. kell 08.30
Õppeaasta: 2020/2021
Õppekava: Põhikooli õppekava, I poolaasta
Kestvus: 1 tund nädalas
Miks me seda ainet õpime? üles
Koduloo õpetuse kavandamine ja korraldamine lähtub järgmistest põhimõtetest:
1) kodulugu on õppeaine, mis toetab rahvusliku ja piirkondliku identiteedi kujunemist, rahvuskultuuri säilimist ja kestmist;
2) kodulugu käsitleb integreeritult kodulinna/kodukoha loodus-, kultuuri-, haridus-, majandus- ja töökeskkonda ning selle toimimist ajaloolises kujunemises.
01.-04.09
Sissejuhatus õppeainesse. Ajalugu ja kodulugu.
07.-11.09
Ees- ja perekonnanime saamislugu. ( ajaloo tv lk 6 )
14.-18.09
Teemapäev. Vanade asjade päev - Õpilased võtavad klassiruumi kaasa vanu koduloolise väärtusega esemeid.
21.-25.09
Muuseum ja arhiiv - tutvumine
28.09-02.10
Sündmus minu elu ajaloos
05.-09.10
Kodukoha kultuuriväärtus, infotahvli kujundamine tv lk. 21
12.-16.10
Varbola linnus tv lk. 40
VAHEAEG
19.-23.10
Saaremaa ajaloo lühiülevaade ja ajatelg.
26.-30.10
Kuressaare loss ja selle ajalugu
02.-06.11
Kirjeldame muistset hansalinna tv lk. 53 ( kirja kirjutamine )
09.-13.11
Käsu Hansu salmi kirjutamine tänasesse eesti keelde tv lk. 61
16.-20.11
Filmi ,,Viimne reliikvia " vaatamine ja arutelu, tv lk. 62
23.-27.11
Eestikeelsed aabitsad läbi ajaloo
30.11-04.12
Saaremaa rahvarõivad
07.-11.12
Rahvakalenderi tähtpäevad
14.-18.12
Rahvakalendri tähtpäevad
21.-22.12
Kokkuvõte I poolaastast
Õpilane:
* tunneb ja väärtustab oma kodulinna/-koha ajalugu ja kultuuriväärtusi;
* tunneb kohalikke looduslikke vaatamisväärsusi, matkaradu;
* teab olulisemaid kohalikke majandus- ja tööstusobjekte;
* tunneb kohalikku murret, teab selle keelelisi erisusi;
* tunneb kohalikku päritolu vanasõnu, kõne käände, rahvalaule, muistendeid;
* väärtustab oma kodukohta ja selle eripära: keelt, kombes tikku, omakultuuri;
* teab kohaliku päritoluga kirjanikke, kunstnikke, muusi kuid ja nende loomingut,
* väärtustab oma kodupaika ja selle tundmist;
* tunneb huvi oma paikkonna kultuuri ja sealt pärit kirjanike loomingu vastu;
* tunneb kohalikke kultuuritraditsioone (käsitöö, rahvarõivad; külakultuur, laulu- ja tantsupeod);
* oskab hankida koduloolist teavet eri allikate st (sh turismiinfo), seda korrastada;
* oskab tutvustada kodulinna/kodukoha vaatamis väärsusi klassi/kooli külalistele.
Hindamise eesmärk on toetada õpilase arengut, anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine. Hindamine on aluseks õppe edasisele kavandamisele. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid kujundava hindamise ja kokkuvõtva hindamise meetodeid, hindamisvahendeid ja -viise. Teadmiste ja oskuste hindamisel kasutatakse hindeid viiepallisüsteemis (kajastuvad eKoolis). Õppetegevuse vältel saab õpilane õpetajalt ka suulist või kirjalikku sõnalist tagasisidet.
Õppeprotsessi käigus hinnatakse töölehtede täitmist, rühmatööd ja vihiku täitmist.
Koduloos kasutatakse kujundava (õpilast toetava) hindamise põhimõtteid. Koduloo hinne on kokkuvõttev hinnang 1.poolaasta lõppedes - arvestatud/mittearvestatud (AR/MA). Koduloos tehtud töid võib hinnata ka viiepallisüsteemis. Hinne kantakse koos vastava selgitusega ajaloo päevikusse e-koolis.
Õpilasel on kohustus ebaõnnestunud töö järele vastata 10 päeva jooksul. Õpilasele ja lapsevanemale meeldetuletuseks kajastub esitamata töö või sooritamata kontrolltöö e-Koolis nullina. "0" asendub hindega pärast töö tegemist/ esitamist või "1"-ga, kui 10 päeva jooksul ei ole tööd järele vastatud.
Konsultatsioon esmaspäeviti kell 13.00 või kokkuleppel õpetajaga