0 kaarti!
Autor: Piret Tenno HEV-koordinaator |
Loodud: 16. märts 2020. a. kell 12.44
Muudetud: 16. märts 2020. a. kell 12.50
Õppeaasta: 2019/2020
Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester
Kestvus: 1 tund nädalas
Ühiskonnaõpetusel on tähtis koht õpilaste sotsiaalse kompetentsuse kujunemises. Ühiskonnaõpetus aitab õpilasel arendada ettevõtlikkust ning kujuneda ennast teostavaks, kaasinimesi arvestavaks, sotsiaalselt pädevaks ja toimetulevaks ühiskonnaliikmeks. Ühiskonnaõpetuse tunnis omandatud teadmised, oskused ja hoiakud seostuvad tihedalt teistes õppeainetes (ajaloos, geograafias, inimeseõpetuses jt) õpituga, olles aluseks elukestvale õppele. Põhikooli ühiskonnaõpetus käsitleb kõige üldisemal kujul ühiskonna toimimist, kodaniku seoseid ühiskonna põhivaldkondadega (majanduse, poliitika ja õigusega), ent ka suhteid teiste sotsiaalsete rühmadega. Kodanikuna mõistetakse demokraatliku ühiskonna liiget, kes suhtleb ühiskonna institutsioonidega oma huvide ja võimaluste alusel.
Ühiskonnaõpetusel on tähtis koht õpilaste väärtushinnangute ja hoiakute kujunemises, nagu ettevõtlikkus, seaduste austamine, töökus, sooline võrdõiguslikkus, kodanikualgatus, sotsiaalne õiglus ja kodanike võrdne kohtlemine, inimõiguste austamine, mõistev suhtumine erinevustesse, tauniv suhtumine eelarvamustesse, säästlik suhtumine keskkonnasse, lugupidav suhtumine teiste rahvaste ja maade kultuuritraditsioonidesse ning soov neid tundma õppida; oma maa kultuuripärandi väärtustamine; teadvustamine, et kõikjal ei elata ühtviisi hästi jne.
Ühiskonnaõpetuse eesmärk on praktiliste ülesannete, probleemide analüüsimise ja ainealaste põhimõistete omandamise kaudu saada tervikpilt ühiskonna toimimisest. Tähtsal kohal on igapäevaeluga seonduvate probleemide lahendamine ning asjatundlike otsuste tegemise oskuste omandamine, mis aitab õpilasel ühiskonnas toime tulla. Nii kujuneb õpilasel tervikpilt ühiskonnast, kus teadvustatakse inimtegevuse ja looduse vastastikust mõju ning väärtustatakse jätkusuutlikku eluviisi.
-Vabariigi valitsus-kõrgeim täidesaatev võim (lk 84-87)
-Kohtusüsteem ja kohtupidamine (lk 88-93)
-Õiguskantsler ja isikute õiguskaitse (lk. 94-96)
- Maakonnad ja omavalitsused (lk. 97-103)
-Ühiskond ja sotsiaalsed suhted
-Kellest ühiskond koosneb (lk 104-109)
-Kodanikud ja välismaalased (lk 110-113)
- Ühiskonna mitmekultuurilisus (lk. 114-117)
- Eesti ühiskonna väärtused (lk. 118- 121)
- Kommunikatsioon ühiskonnas (lk. 122-127)
-
Õppetöö toimub individuaalselt üks-ühele eraldi ruumis. Hindamine toimub õppetöö käigus õpilase seisundit ja võimeid arvestades.
Hinnatakse õpilase oskust orienteeruda materjalis teemakohastele küsimustele vastates kirjalikus vormis.