Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Ühiskonnaõpetus: 9 indiv õpe prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Piret Tenno

HEV-koordinaator

Loodud: 16. märts 2020. a. kell 12.44
Muudetud: 16. märts 2020. a. kell 12.50

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Ühiskonnaõpetusel on tähtis koht õpilaste sotsiaalse kompetentsuse kujunemises. Ühiskonnaõpetus aitab õpilasel arendada ettevõtlikkust ning kujuneda ennast teostavaks, kaasinimesi arvestavaks, sotsiaalselt pädevaks ja toimetulevaks ühiskonnaliikmeks. Ühiskonnaõpetuse tunnis omandatud teadmised, oskused ja hoiakud seostuvad tihedalt teistes õppeainetes (ajaloos, geograafias, inimeseõpetuses jt) õpituga, olles aluseks elukestvale õppele. Põhikooli ühiskonnaõpetus käsitleb kõige üldisemal kujul ühiskonna toimimist, kodaniku seoseid ühiskonna põhivaldkondadega (majanduse, poliitika ja õigusega), ent ka suhteid teiste sotsiaalsete rühmadega. Kodanikuna mõistetakse demokraatliku ühiskonna liiget, kes suhtleb ühiskonna institutsioonidega oma huvide ja võimaluste alusel.

Ühiskonnaõpetusel on tähtis koht õpilaste väärtushinnangute ja hoiakute kujunemises, nagu ettevõtlikkus, seaduste austamine, töökus, sooline võrdõiguslikkus, kodanikualgatus, sotsiaalne õiglus ja kodanike võrdne kohtlemine, inimõiguste austamine, mõistev suhtumine erinevustesse, tauniv suhtumine eelarvamustesse, säästlik suhtumine keskkonnasse, lugupidav suhtumine teiste rahvaste ja maade kultuuritraditsioonidesse ning soov neid tundma õppida; oma maa kultuuripärandi väärtustamine; teadvustamine, et kõikjal ei elata ühtviisi hästi jne.

Ühiskonnaõpetuse eesmärk on praktiliste ülesannete, probleemide analüüsimise ja ainealaste põhimõistete omandamise kaudu saada tervikpilt ühiskonna toimimisest. Tähtsal kohal on igapäevaeluga seonduvate probleemide lahendamine ning asjatundlike otsuste tegemise oskuste omandamine, mis aitab õpilasel ühiskonnas toime tulla. Nii kujuneb õpilasel tervikpilt ühiskonnast, kus teadvustatakse inimtegevuse ja looduse vastastikust mõju ning väärtustatakse jätkusuutlikku eluviisi.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

-Vabariigi valitsus-kõrgeim täidesaatev võim (lk 84-87)
-Kohtusüsteem ja kohtupidamine (lk 88-93)
-Õiguskantsler ja isikute õiguskaitse (lk. 94-96)
- Maakonnad ja omavalitsused (lk. 97-103)
-Ühiskond ja sotsiaalsed suhted
-Kellest ühiskond koosneb (lk 104-109)
-Kodanikud ja välismaalased (lk 110-113)
- Ühiskonna mitmekultuurilisus (lk. 114-117)
- Eesti ühiskonna väärtused (lk. 118- 121)
- Kommunikatsioon ühiskonnas (lk. 122-127)

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

-

Hindamine üles

Õppetöö toimub individuaalselt üks-ühele eraldi ruumis. Hindamine toimub õppetöö käigus õpilase seisundit ja võimeid arvestades.
Hinnatakse õpilase oskust orienteeruda materjalis teemakohastele küsimustele vastates kirjalikus vormis.