Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Programmeerimine: - prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inga Engso

klassiõpetaja

Kontakt: Inga.Engso@nooruse.edu.ee

Loodud: 10. märts 2020. a. kell 09.11
Muudetud: 12. märts 2020. a. kell 21.49

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 1 tund nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Programmeerimise õpetamise üldeesmärk esimeses kooliastmes on tutvumine arvutimaailmaga ning õpilase loogika, loovuse, ülesannete lahendamise oskuse ning probleemidega toimetuleku arendamine. Valikainesse integreeritakse emakeele, kunsti, matemaatika, looduse jt ainete õpetust. Õppetöös rakendatakse õpilasi aktiveerivaid ja loomingulisust esiletoovaid meetodeid.
Sissejuhataval kursusel antakse ülevaade baasoskustest, mis aitavad lastel jõuda programmeerimiseni. Tutvutakse hiire-, klaviatuuri-, loogika- ja mõtlemismängudega. Ettevalmistav osa annab ülevaate mängudest, mille abil luuakse õpilaste valmisolek programmeerimisega tegelemiseks. Antakse ka esmased teadmised programmeerimisega seotud mõistetest ja programmidest.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

9. - 13.03
Kujundite loomine (ristkülik, erikujundid)

16. - 20.03
Kujundite loomine (ristkülik, erikujundid)

23. - 27.03
Kujunditest pilt

30.03- 3.04
Scratchi tegelase joonistamine

6. - 9.04
Scratchi tegelase joonistamine

13. - 17.04
Animatsiooni loomine Scratchis

27. - 30.04
Animatsiooni loomine Scratchis

4. - 8.05
Animatsiooni loomine Scratchis

11. - 15.05
BlueBotid

18. - 22.05
Scratch tööde ülevaatamine, jagamine

25. - 29.05
Kokkuvõtted, tagasiside

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Kuruse lõpul õpilane:
1) on harjunud kasutama arvutihiirt ja klaviatuuri
2) oskab kasutada arvutit ja internetilehitsejat
3) on omandanud baasteadmised programmeerimisega seotud mõistetest
4) oskab kasutada BlueBot roboteid

Hindamine üles

Peamine õppesisu on tunnis ette nähtud praktiliste ülesannete sooritamine. Hindamine on arvestluslik. Praktiliste ülesannete lahendamisel pakutakse kõigile edutunde kogemust. Vajadusel diferentseeritakse õppeülesandeid.

Hindamisele tulevad osaoskused:
Koostad Scratch keskkonnas programmi ja kasutad programmeerimiskäske õigesti.

Osaoskuste hindamisel on kasutusel järgmised tähed:
T - tead ja oskad
P - pead veel harjutama
O - oskus omandamata

Konsultatsiooniaeg esmaspäeviti kell 13.00- 13.45