Ainekaardid

Minu ainekaardid:

0 kaarti!


13348 ainekaarti
63 õppeainet
121 õpetajat

Eesti keel: 1a prindi

Lehekülje menüü: Miks? Sisu Oskused Hindamine

Autor:

Inga Engso

klassiõpetaja

Kontakt: Inga.Engso@nooruse.edu.ee

Loodud: 10. märts 2020. a. kell 08.47
Muudetud: 10. märts 2020. a. kell 08.48

Õppeaasta: 2019/2020

Õppekava: Põhikooli õppekava, III trimester

Kestvus: 7 tundi nädalas

Miks me seda ainet õpime? üles

Eesti keele hea valdamine on eduka õppimise eeldus kõigis õppeainetes. Omandatakse keele- ja kirjandusteadmisi ning erinevaid lugemise, kirjutamise ja suhtlemise kogemusi.
I kooliastmes kujundatakse õpilaste teadmisi ja oskusi kolmes õppevaldkonnas: suuline keelekasutus (kuulamine, kõnelemine), lugemine ja kirjutamine. Suuline keelekasutus hõlmab eneseväljendust argiolukorras ning eakohase suulise teksti mõistmist ja edasiandmist. Lugemise õpetamisel kujundatakse oskust töötada tekstiga eakohaste juhiste alusel. Kirjutamise õpetusega kujundatakse õigekirjaoskus õpitud keelendite piires ja suutlikkus end eesmärgipäraselt kirjalikult väljendada.

Mida me tundide jooksul teeme? (tundide kaupa) üles

9. - 13.03
- Kata on korrapidaja lk 72-73; tv lk 26 h 1
- Klassist klassi lk 74-75; tv lk 27 h 1
- Koolist koju lk 76-77; tv lk 28 h 1
- Tahvliteksti koostamine

16. - 20.03
- Kus häda kõige suurem, .... lk 78-79; tv lk 71 h 1
- Vares Vaak satub kimbatusse lk 80-81; tv lk 29 h 1,2; lk 71 h 1.
- Suluta kaashääliku pikkus lk 82-82; tv lk 30 h 1,2,; lk 72 h 1
- Kui kurgil jäi kurk haigeks lk 86-87; tv lk 32 h 2; lk 73 h 1, 2

23. - 27.03
-Aadama ja Anna linnasõit lk 88-89; tv lk 33
- Onu juures lk 90 -91; tv lk 73 h 3
- Raamatukogus lk 92-93; tv lk 34 h 2, 3

30.03- 3.04
- Krõll lk 95 ; tv lk 35 h 1;
- Lühinäidendid lk 99
- Iseendast raamatu koostamine tv lk 87-88
- Iseendast raamatu koostamine tv lk 87-88
- Reporterimäng lk 100; tv lk 36

6. - 9.04
- Krõll lk 95 ; tv lk 35 h 1;
- Lühinäidendid lk 99
- Iseendast raamatu koostamine tv lk 87-88
- Iseendast raamatu koostamine tv lk 87-88
- Reporterimäng lk 100; tv lk 36

13. - 17.04
- Aprill. Naer on terviseks 104-105; tv lk 38 h 2
- Kevade tulek. Viis lumememme lk 102-103; tv lk 37, lk 75 h 3
- Printsess Kribuliin lk 106; tv lk 39
- Lihavõttejänes lk 108; tv lk 40
- Tahvliteksti koostamine

27. - 30.04
- Kevad lk 110; tv lk 84 h 2
- Elekter läks ära lk 112; tv lk 42 h 2
- Uudu ja Tiit lk 113-114; tv lk 43 h 3
- Kata õnnetus lk 116-117; tv lk 44 , lk 78
- Tahvliteksti koostamine (õppemäng lk 115)

4. - 8.05
- Mõistatused lk 119; tv 45 h 1
- Aadama ja Anna kodu lk 120; tv lk 45 h 2, 3, lk 84 h 3
- Televiisorit on kerge koristada lk 122; tv lk 46, lk 84 h 4
- Kui ma oleksin suur lk 124 - 125; tv lk 47 h 1
- Tahvliteksti koostamine; tv lk 47 h 2

11. - 15.05
- Mõistatused lk 119; tv 45 h 1
- Aadama ja Anna kodu lk 120; tv lk 45 h 2, 3, lk 84 h 3
- Televiisorit on kerge koristada lk 122; tv lk 46, lk 84 h 4
- Kui ma oleksin suur lk 124 - 125; tv lk 47 h 1
- Tahvliteksti koostamine; tv lk 47 h 2

18. - 22.05
Peened prouad (tüdrukutele), Varandus (poistele) lk 126-127; tv lk 79
- Lugu, kes otsis lugejat lk 128; tv lk 48 h 1; lk 48 h 2-4
- Siili turtsumine. Jänese hüppamine lk 128
- Kolm põrsakest lk 130-131
- Tahvliteksti koostamine

25. - 29.05

Milliseid oskusi õpilased saavad? üles

Lugemine ja suuline eneseväljendus:
* Loeb õpitud teksti ladusalt ja veatult
* Saab loetust aru, oskad vastata küsimustele
* Suudab eakohast teksti kuulata
* Oskab end väljendada arusaadavalt

Kirjatehnika:
* Oskab kirjutada õpitud väikesi kirjatähti
* Oskab õpitud väikesi kirjatähti õigesti seostada
* Oskab tööd vormistada puhtalt ja loetavalt

Keeleõpetus:
* Oskab kirjutada lühemaid sõnu veatult
* Kirjutab õigesti mitmuse tunnust -d ning pöördelõppe -b ja -vad
* Teab, et lause lõpeb punktiga

Hindamine üles

1. klassi õpilaste teadmistele ja oskustele antakse sõnalisi hinnanguid. Hinnangud kajastuvad õpilaspäevikus ja/või kirjalikul tööl. Sõnaliste hinnangute andmisel toetutakse kujundava hindamise põhimõtetele. Hinnang on õpilase positiivse enesehinnangu kujunemise aluseks.
Õpetajal on õigus valida kas kirjaliku või suulise sõnalise hinnangu andmise vahel. Kõik hinnangud ei pea kajastuma e-koolis. Paljud tagasisided-hinnangud kajastuvad vaid õpilaspäevikus või õpilase töölehel/ töövihikus/vihikus.

* E-kooli tunnistusel kasutatakse tähti ehk lühendeid ja need on kogu kooliastmele ühesugused. Tagasiside ei sisalda emotsioone, vaid teavitab iga konkreetse oskuse omandatust.
* eKoolis kasutusel tähed KH (kujundav hindamine), millele järgneb sõnaline selgitus, milline on osaoskuse saavutus.

Hindamisele tulevad osaoskused:
Loed õpitud teksti ladusalt ja veatult.
Saad loetust aru, oskad vastata küsimustele.
Oskad kirjutada kasutades õigeid tähekujusid ja -seoseid.
Tead häälikurühmi (täishäälik, kaashäälik, sulghäälik).
Kirjutad õigesti pöördelõppe -b ja -vad.
Kirjutad õigesti mitmuse tunnust -d.


Oskuse saavutatuse lühendid ülekooliliselt 1. kooliastme KLASSITUNNISTUSEL:
T – teab, oskab, rakendab, teeb, sooritab, mõistab
P – peab harjutama, treenima (midagi on veel vajaka)
O – oskus omandamata

Konsultatsiooniaeg esmaspäeviti kell 13.00- 13.45 ruumis 108.